World of Warcraft tråden!

Permalänk
Medlem

funderar på att vara en human paladin eller warrior, med typ ett tvåhandssvärd lr nåt... och plate mail såklart!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | RTX 3070 | 2x32GB DDR5-5600 | B650M Pro RS WiFi
Define R5 Blackout | Noctua NH-U14S | EVGA G2 SuperNOVA 850W
G502 Proteus Spectrum | Vortex Pok3r RGB

Permalänk
Medlem

Så nu har jag beställt WOW! Ser verkligen fram emot ett härligt MMORPG. Nu ska jag bara läsa alla wow sidor och vänta på mitt paket + beta starten.

Permalänk

Allt återställt på koreaservrarna (iaf min) nu.
Måste säga att allt där sköts mycket bra. Kontinuerliga uppdateringar när något är fel, snudd på minut för minut hur arbetet fortlöper lösa problemet. Den officiella sidan verkar också innehålla mera information och uppdateringar samt nyheter läggs upp oftare. Helt klart i klass med vad man som betalande kund skulla kunna kräva.
Något att jämföra med den europeiska sidan där forumet varit nere i flera dagar och där de nyheter som ovanligtvis läggs upp är ett "klipp och klistra" jobb taget från den amerikanska WoW sidan. Märks tydligt att de inte på långa vägar redo sköta ett stort final beta eu-projekt med många spelare. Tyvärr, med tanke på alla förseningar är knappast på brist av tid förbereda sig det beror på...

Visa signatur

Gamla Bettan - [ P5N32-E SLI| C2D E6600 3ghz@1,35v| |4GB Kingston HyperX SLI RAM| Asus NVIDIA 8800GTS 320MB | SB X-FI Xtreme Gamer |2*500GB HD Seagate Barracuda 7200.9 | Antec P180 Gunmetal Black Case ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marsu
jag är ytterst tveksam till att några beta-chars kommer att vara kvar när final börjar, jag har hört rykten om att blizzard funderade på att låta dom från öppna betan ha kvar sina då det var jobbigt och spela när alla users var på samma ställe, men jag har inte sett något officielt om detta. Så ställ in dig på att det blir en total char-wipe, för det är det som är mest troligt.

edit:
när det gäller alla frågor om när den börjar, snälla sök på forumet, på 10poster så finns det 1som frågar när betan börjar, hur länge den ska hålla på etc .etc.

Svaret är fortf. INGEN vet då blizzard inte har sagt något, så surfa in på Eu-siten för WoW och kolla där dagligen, så kommer du att få reda på det tids nog.

Så gjorde dom väl när USA Retailen började ? Clean wipe ?

Puuhh...som tur var är min char också kvar !

Visa signatur

|A64 3200+ @ 2211MHz| |MSI K8N FSR| |1024MB Corsair CMX512-3200XL 2-2-2-5| |Galaxy 6800GT 256MB 370/1000| |Zalman 7000A|
|Realtek AC'97| |560 GB HD| |Antec TruePower 430W| |3DMark05/03/01 - 5115/12326/22320| |Aquamark - 62723|

[i]- WoW -[/i]

Permalänk
Medlem

Blizzard prioriterar ju eu sist tydligen Fattar inte hur länge man ska behöva vänta på betan. Får hoppas på att den går igång typ efter nyår som dom har sagt.

När man e Hunter och har blivit lvl 10 och gjort dom där pet uppdraget. Får man välja bland några pets då? Villka pets kan man välja melland om man är troll, orc eller tauren?

Permalänk
Medlem

Starting with the European Final Beta Test in early January 2005, all European servers will be assigned a preferred language. English, French and German will each be the preferred language on at least two PvP and two PvE servers at the beginning of Final Beta. Additional servers will be added throughout the Final Beta period to accommodate the increasing number of players. The type and language of added servers will be based on the demand we see from server populations.

While you are able to use any language client on any server, we strongly encourage you to use a client of the server's preferred language. When playing on a European server all public chat and contact wish customer service is required to be in the server's preferred language

Saxat från WOW hemsida.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Angående ställen med beta paket kvar så har el-giganten i umeå över 10st kvar än, men dock har de noll koll på vad de egentligen säljer, pratade med en expedit i måndags som sa att man inte skulle få dra av pre-order kostnaden då man kommer och köper fulla spelet när det väl kommer. Expediten idag höll på att säga samma sak tills jag visade att det på baksidan av boxen står att man skall få dra av på priset om man kommer med kvittot som visar man köpt pre-order paketet. Då ändrade hon sig till att jag nog hade rätt men att de inte fått någon info om det än och skulle troligtvis få infon först då WoW verkligen kommer ut i handeln.

Permalänk

relek, du går helt enkelt ut och tämjer en best som passar din level.

Visa signatur

grilla på

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Blizzard prioriterar ju eu sist tydligen Fattar inte hur länge man ska behöva vänta på betan. Får hoppas på att den går igång typ efter nyår som dom har sagt.

När man e Hunter och har blivit lvl 10 och gjort dom där pet uppdraget. Får man välja bland några pets då? Villka pets kan man välja melland om man är troll, orc eller tauren?

Du får Tämja ditt eget Pet så du kan välja vilket du vill mn du kan bara tämja djur som är under din lvl.. jag själv har en Raptor, Funkar bra som Tank

Visa signatur

Intel Pentium4 3.0 ghz |1024 RAM | Ati Radeon 9800XT | 21" LCD Skärm | 250 GB Hårdisc | Creative Sound blaster audigy 2 | 3dmark03:6500 p

Permalänk
Medlem

gen

precis så gjorde dom, när closed beta gick över till open så fanns alla chars kvar, när den öppna sedan ständgde för att gå över till retail så togs allt bort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av relek
Blizzard prioriterar ju eu sist tydligen Fattar inte hur länge man ska behöva vänta på betan. Får hoppas på att den går igång typ efter nyår som dom har sagt.

Man kan se problemet på två olika sätt. Jag vill självklart testa spelet men samtidigt vill jag inte betala för den beta-versionen som nu används, som amerikanarna får göra. Visst är det jobbigt att vänta men med lite tur får vi ett bättre spel när det väl släpps. Som det är nu vet jag inte om jag skulle börja spela när retail släpps eftersom man får räkna med att hela ens kan build kan bli värdelös över en natt ala diablo II v1.10.

Att blizzard inte kan erbjuda alternativ till nedladdning av patcherna för de som sitter på exemplevis universitet där p2p-program (blizzard downloader funkar ju som ett sånt) är förbjudna gör mig förbannad, verkar som om blizzard blir mer och mer hungriga efter pengar och struntar i kunderna, tycker annars att de skött sig oerhört bra genom tiderna men nu börjar jag undra hur det verkligen är.

Kan de inte stava i sina pressmeddelande heller?

When playing on a European server all public chat and contact WISH customer service is required to be in the server's preferred language

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ibymafayhas
Man kan se problemet på två olika sätt. Jag vill självklart testa spelet men samtidigt vill jag inte betala för den beta-versionen som nu används, som amerikanarna får göra. Visst är det jobbigt att vänta men med lite tur får vi ett bättre spel när det väl släpps. Som det är nu vet jag inte om jag skulle börja spela när retail släpps eftersom man får räkna med att hela ens kan build kan bli värdelös över en natt ala diablo II v1.10.

Att blizzard inte kan erbjuda alternativ till nedladdning av patcherna för de som sitter på exemplevis universitet där p2p-program (blizzard downloader funkar ju som ett sånt) är förbjudna gör mig förbannad, verkar som om blizzard blir mer och mer hungriga efter pengar och struntar i kunderna, tycker annars att de skött sig oerhört bra genom tiderna men nu börjar jag undra hur det verkligen är.

Kan de inte stava i sina pressmeddelande heller?

When playing on a European server all public chat and contact WISH customer service is required to be in the server's preferred language

Den senaste patchen ligger även på Fileplanet (och du behöver ej vara betalande medlem).

Permalänk
Medlem

tror nog inte att det är blizzards fel att det är som det är, vivendi lyckades ju släppa hl2 jättebra (not) så man kan ana ett mönster...

fördelen med att vi får vänta på EU-beta/retail är att vi får det mest patchat, allt är som det förmodligen kommer att bli från början. alla chars är testade och blizzard är medvetna om vilka som kanske är lite väl kraftiga å vilka som behöver bli bättre. MEN det hjälper inte så mkt, man vill ju ändå ha spelet nu.

Betaperioden kommer bara att bli jobbig, då det säkerligen kommer bli en charwipe, å på 1månad (som den säkert kommer att bli) hinner man få upp sin char ganska så högt, å har man spelat us/korea innan så är man inte så sugen på att göra en 4:e char, visst så gynnar det ju en bara i spelet då man kan världen bättre etc. men det är alltid tråkigt å ta dom där första 25lvlsen om man gjort det 3ggr innan på väldigt kort tid.

Permalänk
Medlem

En grej som jag undrat över är ju de "world-events" som Blizzards snackat om.

Får ju hoppas att de verkligen lyckas lösa så att de är simultana, annars kommer man ju att få läsa om hur andra löste det innan vilket gör det tråkigare.

Permalänk
Medlem

world-events? det har jag missat, finns så sjukt mkt saker i wow som man inte ens vet om, å då har man ändå hängt en massa på forum å skit, men jag klagar inte

Permalänk

World event kommer ju att drabba alla som spelar som är åtminstonde över level 10-15.

Det som är just nu är olika slags jultomtar och julpyningar i storstäder. Och i huvudstäderna sitter father winter eller vad han nu heter, så har man vissa relaterade quest.

Sen kan man köpa roliga saker som snöbollar och kastar på varandra, skitkul en stund.

Senare lär det vara bättre och mera krigsrelaterade events förmodar jag, men det enda jag väntar på just nu är Battlefields kommer igång.

Och tyvärr blev det inga screenshots eftersom datorn bestämde sig för att krasha idag så jag vart tvungen att formatera, hade ett par fina screenshots på level 50+ instance, den som finns i swamp of swarror och level 62 elitdraken.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem

kom som sagt bara till lvl 25 eller nått på us-betan, fiser mest runt i koreanska för å dämpa suget efter eu-realasen har inte sett så mkt av världen, men mitt bästa minne var helt klart när 40st dwarfs å gnomes invaderade taurerna å gjorde /train

googlade lit efter worldevents och det verkar som att det kommer bli väldigt mkt krigsrelaterade saker, mkt raids och 3-4h uppdrag... WoW är precis det mmorpg't jag har längtat efter, det är lagom simpelt, men ändå inte.. samt att världen och alla detaljer i spelet är otroligt genomtänkta. Det är inte mkt jag saknar i spelet faktiskt, å jag kan tänka mig att nästkommande 6mån så kommer det förmodligen att bli en hel del uppdateringar med nya features

Permalänk

Saxat fr[n deras hemsida>

Starting with the European Final Beta Test in early January 2005

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas
Och tyvärr blev det inga screenshots eftersom datorn bestämde sig för att krasha idag så jag vart tvungen att formatera, hade ett par fina screenshots på level 50+ instance, den som finns i swamp of swarror och level 62 elitdraken.

Var också där idag :), ville inte gå närmare för det stod några lvl 43+ elite i vägen. http://web.telia.com/~u24325422/WoWScrnShot_123004_161901.jpg

Visa signatur

CCNP

Permalänk

Börjar tröttna lite på Koreanska Betan nu, är väldigt dåligt med folk på min server så svårt att hitta party till roliga quests som Deadmines, Gnomeregan och The Stockade...

Hoppas FB kommer snart, men har inte riktigt bestämt vilken Char jag ska testa ordentligt där.

Visa signatur

XP-m 2400+, DFI Lanparty NFII Rev. B, 3x256mb Mushkin PC3500 LvlII BH5, Sapphire 9800pro 128mb, Lian Li PC70, Tagan 380w, 440gb hdd
Kylning: DD TDX, DD Maze4 GPU, Eheim 1048, BIX II

Permalänk
Medlem

är det någon som har sett bilder/info om legendary eller epic (tror det är epic dom heter, (iaf dom som är 'sämre' än legendary items)

har kollat på thottbot men har fortf. inte sett några som fått dom, är dom inte inlagda i spelet än eller är dom så sjukt rare?

Permalänk
Permalänk
Medlem

sorry my bad, jag menade ju artifact

Permalänk
Medlem

Jag fattar fortfarande inte riktigt det där med PvE och PvP servrarna

jag har spelat på båda men märkte inte någon direkt skillnad ???

iof så mötte jag inga fiender på PvE servern

kan nån förklara det enkelt och förklara detta saxat från
http://en.wow-europe.com/info/basics/realmtypes.shtml

Players in friendly territories are safe unless they decide to engage an opposing faction player in combat.

????

Så om en alliance snubbe kommer till the Barrens kan han inte ge sig på mig då ??
utan det är jag som måste börja ??

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garg

Så om en alliance snubbe kommer till the Barrens kan han inte ge sig på mig då ??
utan det är jag som måste börja ??

Exakt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av |Utropstecken|
Exakt.

Gäller det bara på PvP servern eller på båda ?

He he jag har springer alltid fram och börjar slåss så fort jag ser fienden spelar ingen roll vilken lvl dom har dödskalle oftast

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Medlem

haha, samma här
Var nog level 4 första gången ja såg en fiende, han var väl säkert level 18 eller något, ja dog av ett slag

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marsu
sorry my bad, jag menade ju artifact

http://www.worldofwarcraft.com/info/items/basics.html

Legendary och Artifact är kanske inte ens implementerat ännu. Skulle kunna tänka mig att de kan vara involverade i framtida world events, eller stora raids. Typ som att Onyxia skulle ha en chans att droppa en sån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garg
Gäller det bara på PvP servern eller på båda ?

He he jag har springer alltid fram och börjar slåss så fort jag ser fienden spelar ingen roll vilken lvl dom har dödskalle oftast

Nej, på non-pvp-servrar måste du alltid skriva /pvp för att börja fightas. Där kommer det aldrig upp en text med "contested territory" osv, utan enda skillnaden är att npcs kan attackera dig på fiendeland oavsett om du har pvp mode eller ej.

Permalänk
Medlem

Geezer
misstänkte nästan det, e nyfiken på vad det kan vara dock, frostmourne?