2x HÖGAtowers. Lovbygge... (bilder=100kb/st)

Permalänk
Avstängd

Håll kameran stadigt :), ser ut som du har lågt blodsocker med dom bilderna (okontrollerade skakningar)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

bomer3 , det har jag hehe... Ska ta med kortare slutar tid Allvarligt jag har fått åka in för skakningar osv...sketa jobbigt...

Visa signatur

amd64@vatten, no more. Mini-itx.
Min kompis är överkluckad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _GaNgStEr
bomer3 , det har jag hehe... Ska ta med kortare slutar tid Allvarligt jag har fått åka in för skakningar osv...sketa jobbigt...

ojdå! Vad har du för fel? ;P

Visa signatur

Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.

Permalänk
Medlem

Mölvert, jag måste/vill fortsätta imorgon. För faen...

Permalänk
Medlem

Jaha så du cyklar....De gör jag me.. jag e med i F.o.R om du vet vilka de är..
Men fan va nice era byggen blir

Visa signatur

|Amd Athlon Xp 2000+| Ecs L7VTA V1.1| 512 Mb PC3200| GF4 Mx440 64MB| 80Gb Maxtor 8 Mb Cache| Aopen HX08

Permalänk
Medlem

OffTopic: massa som cyklar =D sj ska ja beställa en WTP 4 seasons AM på månda =D

OnTopic: Väldigt maffigt chassi, kommer bli riktigt grymt, vad hade ni tänkt ha för innehåll i dem?

Permalänk
Medlem

Skulle det inte bli mer idag?

Visa signatur

_:_

Permalänk

Liten OT update då.
Imorn ska det jobbas rejält.

I ollivers burk blir det nog:
A64 3000+ (har inte nu)
Moderkort obestämt (har inte nu)
Realtek gb lan kort
2x 200gb wdc sata diskar
ev. 1x 200gb maxtor ide
512mb 266mhz twinmos
Levicom 450watt nätagg
geforce 2 64mb (har inget bättre nu)
Har hydor pump, black ice pro 2 radiator plus 3st hemmagjorde block för cpu,hdd,vga i aluminium. Men ska inhandla nytt cpu block. Mitron tank har jag med.

Rikards:
Soltek mb
celeron 2.4@2.95 med luft
768mb 266mhz ram
1x 120gb hdd
Geforce 4mx 128mb
Och troligen hydor pump,hemmagjord tank och ett mitron vattenblock för cpu.

Inga superdatorer men dom duger väl..

Cyklarna då:
Min lassbo:
http://www.gride.net/e107_plugins/coppermine_menu/displayimag...
Rst bakdämparen är tillfällig, no tjating om den snälla.

Rikards da bomb:
http://www.gride.net/e107_plugins/coppermine_menu/displayimag...
Han har beställt halo hjul..

Imorn kommer det mer dator saker

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Moohahaha, Ska klocka ihjäl den där jevla Celeronen:D

Permalänk
Medlem

CooLa hojar

Visa signatur

Main: Intel i7-970 4.00 Ghz | 24GB DDR3-1600 | PowerColor 290X | Samsung 830 2x256GB
Server: Dual Intel E5645 2.53 Ghz | 24GB ECC DDR3-1333 | PERC 5/i | Samsung 8x2TB | Intel 320 80GB
XtremeSystems WCG

Permalänk

UPDATE

Rikards sida sprayad silver, ska sprayas om blank svart och sedan klarlackas idag.

Rikards chassi till höger är klarlackat ett lager blir hyffsad glans. Mitt till höger är halvt färdigt svetsat.

Updaten blev inte så stor för det hände inte så mycket sist. Men idag är en hel dag. Så nu ska vi till Plexi fabriken här oc plåtslageriet och måleri firman här

Visa signatur

Permalänk
Medlem

MER BILDER bra bygge grabbar

Visa signatur

-vanCe-
Gör mig glad, skänk en hårdisk till mig. Gärna över 10gig -> Skicka PM

Permalänk

stiligt!:D

keep upp the good work boys. Och mer vill vi se!

Visa signatur

i7 3770k, 16 DDR3, Geforce 570 GTX, 5Tb

Permalänk
Medlem

Tips: lägg alla bilder och uppdateringar i första inlägget istället..st slipper man bläddra 10 sidor som det blir till slut.

Visa signatur

Blah...

Permalänk

UPDATE

brodrost , Jo det skulle vart smart..aja det får gå den här gången.

Så mycket är gjort på det andra chassit. Börjar ta form det med.

Lackerat blank svart och klarlackat. Mycket bra resultat för att inte ha slipat innan...

Sidan på chassit efter lackering och stålnät på limmat. Vi använde smältlim och nätet köpte vi på den lokala plåt firman.

Baksidan. Inte riktigt 100% klar men nästan. Ska dit lite "reglar" för kort och I/O Shielden..

Fronten klar på rikards chassi. Blev hyffsat snygg

Så långt hann vi idag. Ska lödas och sleevas och gömmas kablar nu. Plexit ska även kapas... 90X60cm 150:- hos den lokala affären... Den år högre än raidmax chassit fast det står på en bänk

Andra sidan.. Kommer att sitta grönt neon i, gröna leds till gravyrerna osv. "UV dye" till vattnet kommer att vara gult. Finns ju hos komplett nu för tiden

Mer senare i veckan..
Rikard ska på handbollscup.

EDIT: Stavfel..
EDIT2: Mera stavfel

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Underbart!

Permalänk
Medlem

snett allting ju annars fint

Permalänk

Wille90 första gången man svetsar blir allting inte rakt. Sen om man kollar i dina gallerirer så tycker jag att detta är bra gjort ändå.. Vikt kommer nästa update

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Broder Truck
den lär ju inte väga speciellt mycket har jag hört....

Och när i allsin dar bär man sin dator 500 meter som det stod i början av tråden???

Tar typ fem minuter att gå utan något, och så skall man gå och hämta skärm plus doninger, nja, max 100 meter totalt räknar ja me.

OT:
När man inte har tillgång till skjuts och vill dit/hem igen så fort som möjligt :D.
Jag och min kompis bar våra datorer hem till mig från min skola där vi lanade. Tog ett bra tag att gå hem med bara burkarna, sen var vi tvungna att gå tillbaks och hämta våra skärmar(En 19" och en 21"). Närmare en km till mitt hem, blev en vilopaus eller två på vägen.

Permalänk
Medlem

men man brukar inte bära sina datorer till t.ex DH? kanske bara in men inte dit:)

Permalänk
Medlem

hade säkert blivit snyggare om ni hade filat till hålen/sågat snyggare.

Permalänk
Medlem

turbo stort =P

Visa signatur

| shuttle | AMD 1.6 ghz @ 2.08 ghz| 1048 ddr | radion9600 pro | 120gb | 3dmark 01 10265p |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The hax boss
Och sett för f*n inte alla bilder i första inlägget...Man vet ju inte om det är uppdaterat då eller ej

Jo man byter trådens namn till "... Uppdaterad <insert datum>" så var det fixat.
Genom alla kommentarer så bumpas den upp vid varje uppdatering också.

Visa signatur

Blah...

Permalänk
Medlem

faan dem ser ju helt enorma ut, men kollar man på måtten så står det bara 93cm och det låter lite... kan ni inte ställa ett vanligt fulltower bredvid så man får se skillnaden?

Permalänk
Medlem

42cm högt. Det vill säga som en 19" CRT monitor typ. Så, dom är rätt så stora ändå

Permalänk
Medlem

Ooh och jag som tycker mitt fulltower är klumpigt och stort

Permalänk

s1k , Jo det kan vi göra Men det får bli till helgen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Digar erat projektsom vi sa när jag droppa 2.2 meter med min hardtail "GO BIG OR GO HOME" jobba på nu grabbar och lite mer bilder

Visa signatur

-vanCe-
Gör mig glad, skänk en hårdisk till mig. Gärna över 10gig -> Skicka PM

Permalänk
Medlem

Undrar vilka dimensioner ni har på hörnpinnarna för att få det hela stabilt? Tycker inte dom ser alltför stora ut. Och vad har ni betalat för alltihop?

Visa signatur

Deus Ex Machina

Permalänk
Medlem

Fy fan vad snett ni har sågat, men jag gillar designen Jag började nästan grina när jag sågade en halv mm snett i mitt lian li eftersom jag fick imma på simmglasögonen

Visa signatur

[Amd 2500+ @ 3200+] ¤ [Abit NF7] ¤ [1024 ddr @ 400 mHz] ¤ [Radeon 9600 pro] ¤ [Maxtor diamond max 160Gb] ¤ [Lain li PC 60]

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&postid=3916792...