Permalänk
Medlem

Högtalare 2.1

tja,

vilket 2.1 system skulle ni köpt/rekomendera? För max 1900kr
skriv gärna vad ni har själv och vad som är fördelar och nackdelar med det, Självklart också om hur ljudet är.

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem

jag har Logitech någonting, 2.1. låter jävligt bra.
jag tror att om man betalar såpass mycke för 2.1 högtalare så är det väldigt bra ljud oavsett vilket märke du väljer.

Permalänk
Medlem

hmm skulle nog tagir creative..
men är inte 1900 för ett 2.1 rätt mycket?

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=CREMW250D

men den ser rätt så bra ut.. men jag hade köpr något billigare.
min syrra har några gammal 2.1 högtalae som vi fick med en dell dator för en 5-6 år sedan och jag tycket att det är mycket bra ljud i den

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem

okok valet är mellan Logitech z2300 eller Creative Megaworks 250D 2.1. Nån som har något mer förslag?? är tacksam för hjälpen

Visa signatur

ok

Permalänk
Permalänk
Medlem

Jag har creative 250D. har aldrig hört logitechs motsvarighet menb jag kan svara för creative iaf. Jag tycker det är mycket bra ljud. Går att spela högt om man vill med bra ljud trots den hyfsat lilla storleken på sateliterna. Basen hänger med bra tycker jag.

Har haft de i snart ett år och jag ångrar mig inte. möjligtvis isåfall att jag inte valde dess storebror med 5.1 men det är en annan sak..

P.S jag är ingen audiofil utan en vanlig ljudsvensson så det är möjligt att det är dåligt ljud i dem om man är petnoga. men enligt mig låter det mycket bra

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jojje_c1
men är inte 1900 för ett 2.1 rätt mycket?

Dagens ungdom...

OnTopic: Jag gillar Creatives gamla burkar (de som fortfarande hade Altec Lansing-loggan kvar), och tycker de har, om inte en korrekt så i alla fall angenäm ljudbild. Subben spelar saftigt (om än sönderdistat, men det brukar mest uppfattas som "fetare bas") så om det är volym du är ute efter så blir det nog bra. Dock tror jag det systemet jag har kostade några tusenlappar när det kom, men du får nog motsvarande för ett par lax idag.

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Teetow
[B]Dagens ungdom...

är inte 1900kr mycket för 2.1 högtalare?
ifs Teetow kan sina saker jo så :/

Visa signatur

i7-8700k, 16GB, GTX 1070, Samsung 850 512 GB

Permalänk
Medlem

Teetow: vilket högtalar system har du? och vilket högtalar system som finns idag är motsvarande ditt?

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av jojje_c1
[B]

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teetow
Dagens ungdom...

är inte 1900kr mycket för 2.1 högtalare?
ifs Teetow kan sina saker jo så :/

1900 för 2.1-högtalare är inte mycket.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag köpte nyss ett Logitech X-230... Basen såg rätt mesig ut jämfört me diskanterna..men de va jävligt bra dunk i den Diskanterna var de också välldigt bra ljud i.. kosta bara 395kr på www.acp.nu va lite dyrare på datorbutiken.com

Senn la jag te farsans högtalare å fick upp ett jävligt fint tryck :D...

Tycker att du ska köpa de

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 3200+, 1024mb Ram, Sapphire Radeon 9800 PRO Atlantis, Arctic Cooling Copper Silent 2TC, Logitech Z-2200 2.1 THX

Permalänk
Medlem

hmm..det är svårt att välja. Får se vilka det blir
Tackar för hjälpen

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem

Logitech z2300 skulle jag rekommendera.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=34095

Jag kollade recensioner i 2 veckor...och bestämde mig sedan för dessa. Riktigt bra pris, och bra ljud. Att de är snygga är ingen nackdel heller.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

jag skulle valt creative lätt. annars finns ju blocket hittade 4.1 system för 900 kr som kostade 3 k nytt knappt använt. hade ett creative 5.1 riktigt skönt ljud.

Permalänk
Medlem

Om du tycker att priser strax under 2000:- börjr kännas i plånkan så kan du sattsa på Logitech Z-3 http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=120691&cks=PRL

Självklart får du ju inte ut lika mycket med ljud i från dessa men du betalar därefter och den ljudkvalite som kommer ut är ändå bra.

Vissa datorbutiker brukar ha en massa olika ljudsystem uppkopplade som man kan testa så ett tipps är ju att traska till någon sådan och sitta och lyssna ett tag. Tänk då på att i en affär så har du en annan storlek på rummet (oftast) där du ska ha dessa högtalare samt att andra saker som ljudet studsar på spelar stor roll för hur ljudbilden kommer att upplevas.

Logitech Z-3 är dessutom rätt snygga högtalare fast det är ju iofs bara min subjektiva uppfattning.

Permalänk
Medlem

problem är att det finns ingen datoraffär i närheten var jag bor som har 2.1 högtalare som man kan lyssna på. Man kan väl inte be dom att packa upp högtalare från kartongen bara för att man vill lyssna på dom??

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem

Jag skulle rekommendera Acoustic Energy Aego 2, det är ett ruggigt bra 2.1 system. Spelar skjortan av det mesta plast pc burkarna..... lite över budget bara..... Finns säkert hos någon lokal liten hifi handlare (inte expert/siba/onoff/El giganten )

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010074922

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem

Jag kör med steron ut i 2st 300w högtalare ska jag väcka grannen är det bara att ösa på låter rätt bra kan jag lova. Gör ju inte sämre att jag bor i en 1:a heller FÖR mkt ljud på för liten yta kan jag säga.

Visa signatur

AMD 4 Ever

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dave87
problem är att det finns ingen datoraffär i närheten var jag bor som har 2.1 högtalare som man kan lyssna på. Man kan väl inte be dom att packa upp högtalare från kartongen bara för att man vill lyssna på dom??

Varför inte? Är det en seriös affär tror jag dom skulle gå med på det iaf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saltarn
Jag kör med steron ut i 2st 300w högtalare ska jag väcka grannen är det bara att ösa på låter rätt bra kan jag lova. Gör ju inte sämre att jag bor i en 1:a heller FÖR mkt ljud på för liten yta kan jag säga.

Inte dumt, själv kör jag en gruvtraktor på 6,5 bequerel och ska man preja cyklister av vägen så är det ju bara att ösa på! går rätt bra också kan jag lova, gör ju inte direkt saken sämre att jag bara kör på cykelbanorna heller, FÖR mycket kraft på för liten yta!

edit: okej för att tillföra nånting till tråden då; för 1900 bagis hade jag om jag haft tid och plats snickrat mej ett par tvåvägare med element från tex hifikit.se, sen försökt få tag på en äldre begagnad integrerad förstärkare från 70-80 talet, vissa går för 250:-. Sen snörat ihop allt med nå lakriskabel. Fast för 1900.... vetefasen det var ett rätt tajt budget!

Permalänk
Medlem

hemmabygge är det inget ork med. Jobbigt att bygga lådor sj och man måste ha ritningar på låd mått. Så högtalarelementet låter bäst.

Visa signatur

ok

Permalänk
Medlem

Jag har en Z modell av Logitech, men en lite äldre..
Typ Z-340 eller någonting sånt! Iaf så är det typ motsvarigheten till Logitech Z-3, tror jag..
Lite bättre med Z-3an men iaf, det är helt okej ljud i högtalarna, och helt okej bas!

Visa signatur

XP 3000+ @ 2.22ghz - Geforce FX 5700LE @ 500/518 - 1024mb PC3200 - 160gb Maxtor, 20gb IBM (ej inkopplad) - ECS KT-600A - MX 510 - QPAD XXL 4mm + QPAD GLIDZ - KOSS UR40 - Creative Audigy 2 value - Papst 80mm - BBB 100/10 mbit - iPod Nano 4GB BLACK - Creative EP-630