Permalänk
Medlem

Pajja ny chieftech??

oki fick ett instick av ett "jobb" som skulle göras till min svåger ..
nytt chieftech uthämtat igår som skulle moddas front på ..
så lite pirrigt bidde det att sätta fingrarna på det direkt ut kartong ..men resultatet so far e ok eller?

så ser de ut i kartong

öppnat..

se vad som syns nu då... offret..

jaja de e väl bara hugga in

ska börja med övre delen av fronten .. "luckan"

så blev den .. målat blått i bakgrunden .. 2mmplexi bitar som lagts i 3 lager för att få djup i graveringen..

graveringen syns lite dåligt med denna kamera men kommer nån bild senare.. som sagt 3 lager 2mm plexi ..bakrelagret med en bakgrund graverad ..träd etc ..mittersta med en figur ur WoW.. och yttre för skydd.. så 6mm plexi sitter det där var fint faktiskt..

blir nog lite bättre med dunkelt ljus senare.. men så ser den ut nu med nya övre fronten på..

å så bidde det nu skall ju nedre delen fixas åsså då men inte idag ..lite många projekt just nu ;P

Permalänk

Ser riktigt najs ut..

Permalänk

Tanken från början (innan saker började kopplas i) var att pajja sidan med att bygga en bur för ide-kablarn som syns sticka ut. Dock så insåg man rätt fort att det skulle bli lite större än vi först hade trott.

Så det blir att flytta alla gamla PATA-diskar till 2 st 4-in-3-moduler från stackern och sätta i 5,25"-platserna. Så sidorna kommer nog bli släta, men blir kul å se vad vi lurar ihop att utsätta lådan för sen när GoTaLL får lite mer tid över

Visa signatur

Spelburk: PD 840, GF 7900GTX, 2048 RAM, 250 GB Seagate Barracuda 7200.8 SATA
Filserver: XP2200+, GF3 Ti500, 512 RAM, ~2 TB, Chieftec Dragon Bigtower CA-01SL-B-SL

Permalänk
Medlem

schysst, men tycker du ska dissa popnitarna (eller vad det nu är) och göra 'pluggar' i plexiglas som du limmar fast.
så det blir slätt och fint, samt lite disktretare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av denil
schysst, men tycker du ska dissa popnitarna (eller vad det nu är) och göra 'pluggar' i plexiglas som du limmar fast.
så det blir slätt och fint, samt lite disktretare.

är insex skruvar är vad det är .. och det ser otroligt bra ut med dom och då man kan ta bort dom och återställa om man vill till orginal med lätthet .. sen blir det mer enhetligt när underdelen blir likadan .. diskret det är ju just vad det är ..

Permalänk
Medlem

Många projekt kan man lätt säga
Skulle vart nice men en "bur" för kablarna Men som ni sa skulle den blivit alldeles förstor?
Edit många diskar...

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GoTaLL
är insex skruvar är vad det är .. och det ser otroligt bra ut med dom och då man kan ta bort dom och återställa om man vill till orginal med lätthet .. sen blir det mer enhetligt när underdelen blir likadan .. diskret det är ju just vad det är ..

Skulle nog ha målat dem i den blå färgen.
Så de inte blir lika framträdande.

Permalänk
Medlem

Läckert !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Skulle nog ha målat dem i den blå färgen.
Så de inte blir lika framträdande.

ja de e ju det som e grejjen i och med att chassit är silver i övrigt ... vet inte om bilderna e missvisande men det är inget man koncentrerar sig på när man ser chassit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erkaa^
Många projekt kan man lätt säga
Skulle vart nice men en "bur" för kablarna Men som ni sa skulle den blivit alldeles förstor?
Edit många diskar...

Mjo, mitt ögonmått säger mig att vi skulle behövt bygga ut c:a 1-1,5dm för att inte pressa kablar samt ha vettig luftgenomströmning för diskarna.

Får bli att köra med SATA med vinklade kontakten vid vidare utbygnad, bara hoppas att dom får plats... men det borde inte vara nåt problem. Stora frågan är hur många till diskar jag kan stoppa i utan att behöva byta nätagg (samt om det finns lika fina 1 -> 3 strömtjosan för sata som för pata eller om man måste inhandla en konverter till varje disk sen )

Hehe, du ser juh i min signatur hur mycket disk det är

*edit*
Apropå skruvarna så tror jag att iom att dom är blanka och därmed reflekterar blixten rätt bra så syns och framförallt framhävs dom mer på bild än dom gör "irl"
*/edit*

Visa signatur

Spelburk: PD 840, GF 7900GTX, 2048 RAM, 250 GB Seagate Barracuda 7200.8 SATA
Filserver: XP2200+, GF3 Ti500, 512 RAM, ~2 TB, Chieftec Dragon Bigtower CA-01SL-B-SL

Permalänk
Medlem

Sätt gröna dioder på skivan med träd och nån annan valfri färg på den med figuren.

Alternativt att du köper uvpennor och färglägger figuren och smäller på några uv-dioder! Skulle nog bli riktigt snyggt!

Permalänk
Medlem

Snyggt GoTaLL jävla snabb du e alltså..

Bygg ett mega schysst lantower åt mig till i morn tack! Vill ha det innan skolan börjar

Nae men bra jobbat!

P.S det man ser är den blåa färgen och plexit D.S

MHV//Emil

Permalänk

Snyggt jobbat som vanligt!

Vad blir nästa snabbmod mån tro?

Permalänk
Medlem

Går det att få dit sidan på chassit när du kör med runda ide-kablar?

Permalänk
Medlem

nej inte om man inte moddar om den men det pga att det är så helsikes mycke kablar/diskar ... men ska göra klart lite annat innan man ger sig på de stora delarna på det chassit

Permalänk
Gäst

du skulle nog ha haft en kub istället för det där chassit... så hade du haft mer plats för diskarna...

men snyggt blev graveringen iaf!!

keep up the good work!

Permalänk

Nja, kommer kunna skicka in 16 väl kylda diskar (plus 1 halvkyld som går som systemdisk) i det här chassit, dock så måste jag köra sata på de 8 som sitter där nere. Det 8 diskar som sitter där nu ska monteras i 2 st 4-in-3 moduler som finns som tillbehör till stackern, dessa moduler kommer att beställas imorgon (måndag) då jag var å köpte lådan i fredags ett par timmar innan jag drog på puben och därmed inte hann montera diskar och beställa då.

Om jag skulle köpt en kub med plats för lika många diskar så hade man fått lägga till en nolla på priset samt så är dom ofta lite klumpigare att ta med sig iom att dom är så evla breda.

Ska kika lite på hur man ska få till fronten med led:s å dylikt för att lysa upp gravyren, vill helst inte ha dom i själva luckan men kanske blir tvunget för att det ska lysa där man vill :/

Visa signatur

Spelburk: PD 840, GF 7900GTX, 2048 RAM, 250 GB Seagate Barracuda 7200.8 SATA
Filserver: XP2200+, GF3 Ti500, 512 RAM, ~2 TB, Chieftec Dragon Bigtower CA-01SL-B-SL

Permalänk
Medlem

oki fronten skall slutföras .. tror dock jag lät fantasin skena lite så hoppas han blir nöjd

innanför det nedre gallret så visade det sig att det var en sjuhelsikes "grop" men inte nog för en 120mm fläkt så den kaserar jag..

gillar inte att det va hål i den lilla "gropen" så det skall täckas med lite aluminium..

si sådär så börjar det likna nåt..

se så det ser ut men det blir nog bra i slutändan

3 lager plexi som skall graveras ..

å stenar kan va kuligt

lite filande å liute snurrande av läder och lite silicon etc så kan det visa sig bli nåt ...ett tips om ni skall leka med sten de e hårt att fila i ;P

så va plexit ditsatt men skruvarna skall bli lika dana som övre delens..

se där...

helheten säger allt

bidde hyffsat med runsten å allt...

Permalänk

Hääärligt!!

Permalänk

Humma, får väl se imorgon hur det ser ut irl... men det brukar juh bli bra i slutänden
Börjar bli dags att inhandla lite lyse till fronten snart

Är nyansskillnaden på alu-bitarna sådär pass stor eller är det en illusion i bilden?

Visa signatur

Spelburk: PD 840, GF 7900GTX, 2048 RAM, 250 GB Seagate Barracuda 7200.8 SATA
Filserver: XP2200+, GF3 Ti500, 512 RAM, ~2 TB, Chieftec Dragon Bigtower CA-01SL-B-SL

Permalänk
Medlem

niiice!

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

bidde klockrent men det ser bätrre ut irl än på bild

Permalänk
Medlem

Nej vad coolt! Hoppas vi får se mer utav detta chassit.

Visa signatur

ASUS Z170 PRO GAMING | Intel Core i5 6600K 4.2 GHz | ASUS GeForce GTX 1080 Strix Gaming Advanced 8GB | Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz | Corsair CX650M | Samsung 960 EVO 250GB | Kingston V300 120GB | Seagate Barracuda 64MB 1TB | Seagate Barracuda 64MB 2TB | ASUS PCE-AC68 |
Fractal Design Define R4 Titanium Windowed | AOC G2778V 27" 75Hz

Permalänk

Du kan verkligen det du gör.. Uj uj uj kan jag inte mer än säga..

Permalänk
Medlem

OfT: GoTaLL: Kan du komma med nått tips på vart man kan få tag på bra plexi utan att köpa via företag? Har letat som en tok, och det lilla jag hitta på Clas Ohlsson var frostat. Vill helst ha genomskinligt plexi.

OnT: Mkt snyggt jobb GoTaLL. Som vanligt Snygg gravyr och en bra idé där med stenen

Visa signatur

Lokalize the beer and you'll find me drinking it.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zorakin
OfT: GoTaLL: Kan du komma med nått tips på vart man kan få tag på bra plexi utan att köpa via företag? Har letat som en tok, och det lilla jag hitta på Clas Ohlsson var frostat. Vill helst ha genomskinligt plexi.

OnT: Mkt snyggt jobb GoTaLL. Som vanligt Snygg gravyr och en bra idé där med stenen

Plexi finns att köpa på Bauhaus. 50*50cm*4mm för ~92:- Klart såklart..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Moddnings nisse
Plexi finns att köpa på Bauhaus. 50*50cm*4mm för ~92:- Klart såklart..

Snabba svar som gäller på swec

Detta skall kollas upp snarast Tack för helpen

Visa signatur

Lokalize the beer and you'll find me drinking it.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zorakin
Snabba svar som gäller på swec

Detta skall kollas upp snarast Tack för helpen

Inga problem.. Snabbt ska det ju vara som sagt.. Köper själv mitt plexi på Bauhaus i den storleken och det priset.. Har även för mig att GoTaLL gör det också när han ska ha större bitar..

Permalänk
Medlem

Great Då får det bli en trip till Bauhaus snarast då
Sen får man väl lov å låna en kamera så man kan lägga upp lite pics här på swec

Visa signatur

Lokalize the beer and you'll find me drinking it.

Permalänk

Riktigt snyggt gjort, fast jag skulle nog valt att ha nått annat där stenen är eller täcka över hålet helt med plexi. Men det är ju såklart en smaksak

Visa signatur

[2500+ barton - Aopen AK79D-400VN - Radeon 9200se - 512mb DDR - Maxtor 80gb - Compucase 6A21]
[Laptopen IBM R40] [Mobil Samsung D600 och SE T630][email: particle@gavle.to] [ICQ: 67844045]
[SWECLOCKERS.COM - datornördarnas egen himmel]