Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lamer71
Kan det vara så att det som oftast rör som förutfattade meningar gällande pc, många som klagar kanske knappt suttit vid ett bra konfigurerat win xp?
Detsamma gäller pc ägare som troligtvis aldrig suttit vid en Mac(gäller mig).

Det ligger nog mycket i det här.

Jag har läst forum som t.ex 99mac då och då i flera år och många i maclägret verkar vara bergsäkra på att "en PC" fortfarandare rullar DOS och kraschar minst en gång om dagen. Naturligtvis framhåller dom ju att deras mac är så mycket stabilare...

Det roliga i det hela är att Mac OS X kom ut en tid efter att Win2k hade kommit. MacOS 9 är ungefär lika stabilt och tekniskt utvecklat som Windows 98, dvs helt värdelöst ur driftsäkerhetssynpunkt. Dessutom hade ju Win2k snabbhet, stabilitet (nåja) och ett brett programutbud redan från början medan det tog några versioner innan Apple fick ordning på det hela.

I PC-lägret är det ju som bekant många som är helt överygade om att en mac inte stöder mer än en musknapp, inte kan nätverka med winburkar eller inte har tillräckligt stort programutbud.

Heliga krig är roliga, men när ren okunskap börjar spela in så tröttnar iaf jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc
Det ligger nog mycket i det här.

Jag har läst forum som t.ex 99mac då och då i flera år och många i maclägret verkar vara bergsäkra på att "en PC" fortfarandare rullar DOS och kraschar minst en gång om dagen. Naturligtvis framhåller dom ju att deras mac är så mycket stabilare...

Det roliga i det hela är att Mac OS X kom ut en tid efter att Win2k hade kommit. MacOS 9 är ungefär lika stabilt och tekniskt utvecklat som Windows 98, dvs helt värdelöst ur driftsäkerhetssynpunkt. Dessutom hade ju Win2k snabbhet, stabilitet (nåja) och ett brett programutbud redan från början medan det tog några versioner innan Apple fick ordning på det hela.

I PC-lägret är det ju som bekant många som är helt överygade om att en mac inte stöder mer än en musknapp, inte kan nätverka med winburkar eller inte har tillräckligt stort programutbud.

Heliga krig är roliga, men när ren okunskap börjar spela in så tröttnar iaf jag.

word

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

kan vi inte sluta jiddra & börja visa fler bilder nu?

för er som vill ha mer sjyssta mac / pc setups så finns det på www.spymac.com i galleriet > setup

Visa signatur

blupp

Permalänk
Medlem

word.

tillbaka till ämnet.

Visa signatur

MacBook 2.0 C2D, Samsung 226bw and I love it.

Permalänk
Medlem

Testar igen, nåt blev fel...

Lite bilder på min sköna Ferrari.

http://www.xbitlabs.com/misc/picture/?src=/images/mobile/acer...

Notera den läckra musen som följer med, optisk såklart.

Se och njut av ett konstverk...

Edit: Hjälp en gammal man att få till länkarna så att de blir klickvänliga, eller med bild direkt. Jag får inte till det riktigt.....

Mixtrade lite för att få länkarna att funka / Jonasy

Visa signatur

3 barnsfar som förhoppningsvis fortfarande har nåt kvar innanför pannbenet......

Zepto 3415, 2.2Ghz/4mb 8600GT 512mb 2Gb ram 120Gb 7200rpm Vista Premium

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Perc

Det roliga i det hela är att Mac OS X kom ut en tid efter att Win2k hade kommit. .

Snackar du om Mac OS X 10.0 nu?

Du vet att Mac OS X 10.3 är lika mycket ett nytt os som XP är mot 2000.

Permalänk
Medlem

10.3 känns nästan snarare som longhorn
grafikkortsaccelrerad grafik mm som egentligen skulle komma i longhorn men som nu kommer som uppdatering efter longhorn releasen hihi

Visa signatur

blupp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde

utom det nya grafiska gränssnittet från W2000-XP. Såvitt jag vet så var det inga visuella nyheter vad gäller OS X 10.0 - 10.3. Korrigera mig om jag har fel :).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Och en bild på mina katter små

Visa signatur

SWECLOCKERS
AMD 5800X, Gigabyte GeForce RTX 3080 AORUS MASTER, G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600MHz, Gigabyte X570 AORUS MASTER, Noctua NH-D15, Corsair HX1000 V2, Fractal Design Define 7 TG
Lenovo Legion 5 Pro - 16" | Ryzen 7 5800H | 16GB | RTX 3070 | 165Hz | QHD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde

Jag snackade om första 10.0 ja. Annars tycker jag att 10.0 -> 10.3 är ett betydligt större kliv än win2k -> xp.

Min poäng var ändå att pc-lägret fick ett stabilt OS tidigare än maclägret eftersom Win2k (om jag inte minns fel) kom ut före OS X.... och då räknar jag inte ens med gamla NT som ju funnits sedan urminnes tider. Ändå gillar vissa mactalibaner att påpeka hur instabilt windows är.

Men nu får det vara slut på OT i den här tråden tror jag.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

blupp

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janav
utom det nya grafiska gränssnittet från W2000-XP. Såvitt jag vet så var det inga visuella nyheter vad gäller OS X 10.0 - 10.3. Korrigera mig om jag har fel :).

Japp, många fel, för många att sitta och räkna upp också.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

-._.-

Permalänk
Medlem

ahha the_jj., såg inte jag den bilden på spymac för ett tag sen?

Visa signatur

blupp

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker plastiga ibooks är otroligt fula?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nej, men personligen tror jag du tillhör en miniroitet

Visa signatur

blupp

Permalänk
Medlem
Citat:

Bara jag som tycker plastiga ibooks är otroligt fula?

Ja du skulle bara veta hur populär den är bland honor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xtimmyx

Jag har hört många som argumenterat för Mac, men det här var nog det sämsta

Visa signatur

Acer Aspire 1362WLC : Mobile AMD Sempron 2800+ 1,6 Ghz : 512MB : 40GB : 15.4" WS

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p3tt3r
ahha the_jj., såg inte jag den bilden på spymac för ett tag sen?

Jo :D:cool:

Visa signatur

-._.-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kahane
Jag har hört många som argumenterat för Mac, men det här var nog det sämsta

Jag har inga egna erfarenheter men har läst massa som skrivit att tjejer kommit fram och kommenterat datorn och sånt. Jag har redan flickvän för mig kvittar det

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xtimmyx

Jag köper inte dator för att använda som penismätare eller statusobjekt bland honor. Jag köper datorn för att använda den :p. Sedan är det ju ett plus om jag tycker den är snygg :p.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Jag köper inte dator för att använda som penismätare eller statusobjekt bland honor. Jag köper datorn för att använda den :p. Sedan är det ju ett plus om jag tycker den är snygg :p.

Och ändå måste du påpeka hur ful du tycker iBooken är

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Back to topic...

Visa signatur

MacBook 2.0 C2D, Samsung 226bw and I love it.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy

kan du inte ta och rensa lite skitinlägg här ist?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy

Plus att jag inte anser den vara användbar ;). Men, back to topic :).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

argh...
kan man inte fixa så sånna här trådar bara får postas med inlägg med länkar till bilder hehe

inte min setup...(I wish...) men det visar bara vad man kan göra med det nya 128 mb "grafikkretsuppsättningen" i nya powerook 15" & 17"

dräggel...

Visa signatur

blupp

Permalänk
Medlem

Änterligen dags för mig att visa lite bilder på min Zepto som jag fick förra helgen.

Ser lite blek ut när man fotar med blixt.

Funkar mkt bättre när det är lite mörkare.

Spel har fått en ny dimension

Edit: Änterligen lyckades jag få dit bilderna. tack för hjälpen.

/H

Permalänk
Medlem

verkar va något fel på länken......skulle gerna vilja ha lite irl bilder kan du sickadom till mig på min mail annars? syte2004@hotmail.com

Permalänk
Medlem

humpe: du måste högerklicka på bilden när du tittar på den på dvdforum.nu och ta den addressen istället

Humpes bilder

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinzon
humpe: du måste högerklicka på bilden när du tittar på den på dvdforum.nu och ta den addressen istället

Hjälper fasen inte. Undra om det är radbrytningen i den långa URL'n som spökar? :-/

Ni skall kunna se bilderna om ni tar copy'n'paste på länkarna.

/H