Permalänk

prova hacking skills

De skall finnas en hemsida där man kan testa sina hackin skills el va de nu heter!!

Permalänk
Medlem

Undrar du adressen till den eller ville du bara upplysa oss om det?

Permalänk

jag undrar va de e för hemsida till den,,
sen va de en annan sak, när jag chattar me en kompis på msn messenger, man skall skriva något i kommandotolken,, så kommer hans/hennes ip upp

Permalänk

netstat -n tror jag..
men du måste skicka en fil samtidigt som du kollar i netstat

Permalänk
Medlem

www.try2hack.nl är iaf en utav dom..

Permalänk

hur gör jag de där netstat

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Angelgirl
hur gör jag de där netstat

Funkar inte eftersom medelandena skickas genom en server och inte direkt till personen i fråga.

Permalänk
Medlem

Ska ni hålla på och bryta er in så gör det på er egna dator för att testa er egen säkerhet. Att förstöra för andra är enbart negativt för alla parter (för att inte nämna olagligt). Kan ni inte ens luska fram en annan persons IP-nr är risken överhängande att ni avsaknar förmågan att gömma erat eget när ni leker.
Tro mig, det är en utmaning även att ligga steget före och säkra upp sitt eget, istället för att förstöra för andra.

Permalänk

Tajson, jag tror inte du behöver oroa dig. Det verkar ärligt talat inte som om grabben är så jäkla haj på datorer. Tror nog hans kunskaper räcker till att installera msn, men sen tar det nog stopp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Angelgirl
sen va de en annan sak, när jag chattar me en kompis på msn messenger, man skall skriva något i kommandotolken,, så kommer hans/hennes ip upp

finns ett spec kommando i MSN messenger plus där man kan få fram den andres ip

Permalänk
Medlem

Hamilton, har dy tryckt på knappen"Porfil" på Angelgirl? Eller helt enkelt läst "girl"? (det är klart, finns ju många sjuka pojkar som tror de är flickor idag.. men men)

Angelgirl, kanske detta funkar?

http://www.snapfiles.com/get/activeports.html

edit: enligt en kille på ett forum skulle netstat funka också.. Men ja.. Min gissning är att detta är ett grafiskt interface till netstat.. Grafiska gränssnitt är alltid trevligt för folk som är dator-ovana eller inte gillar DOS.

Permalänk

Har inte intresserat mig i ämnet tillräckligt för att titta vad ovanstånde har för kön.

Permalänk
Medlem

www.hackquest.com har jag varit medlem förut men gick inte allt för bra för min del...

Permalänk
Medlem

Det fungerar utmärkt med netstat, men du måste skicka en fil av lämplig storlek först.

Visa signatur

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Angelgirl
hur gör jag de där netstat

valfri brandvägg som kan visa alla dina connections funkar också fint bar akolla, så fort en fil börjar skickas öppnas en ny connectian av msmsgr.exe

Visa signatur

/MurZik