JAIL-TOWER (Nytt project) Massor av bilder

Permalänk
Medlem

haha, men med tanke på storleken på chassit borde väl nätaggen få plats:P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av InFlames
haha, men med tanke på storleken på chassit borde väl nätaggen få plats:P

Nej tyvärr inte inne iaf:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
Nej tyvärr inte inne iaf:)

Kör med högspänning eller ?:D

Tog ju inte så värst länga att göra klart lådan...Ser nästans klart ut!

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk

japp:) fast nu är det mycket pill kvar,skall fixa kodlås till burken.Så man startar å resetar med kod + ameringsgaller på burksidorna,ja det finns lite pill kvar:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mer bilder, detta verkar bli en riktig ordentlig dator. Man vet var man har den.

Permalänk

Här har ni en bild så att ni ser att jag inte kan ha nätaggen i burken.

Har även fogat baksidan,fast inte målat än:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag säger bara en sak, MÄSTERLIGT!

Permalänk
Medlem

LAN burk för bodybuilders

Permalänk
Medlem

En låda på tre m³ och du får inte plats med två ynkliga nätagg?

Jag har ett miditower med vattenkylt grafikkort, Northbidge och processor en radiator med två 120mm.s fläktar, Eheimpump och fyra hårddiskar, allt monterat så att det lätt kan bytas eller underhållas inuti chassit..

Enda som kr'vs är lite extra planering innan man plockar fram sågen..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a3t
En låda på tre m³ och du får inte plats med två ynkliga nätagg?

Jag har ett miditower med vattenkylt grafikkort, Northbidge och processor en radiator med två 120mm.s fläktar, Eheimpump och fyra hårddiskar, allt monterat så att det lätt kan bytas eller underhållas inuti chassit..

Enda som kr'vs är lite extra planering innan man plockar fram sågen..

Min planering var att ha nätaggen på utsidan,därför räknade jag inte med dom.Vet inte men jag får väl bestämma själv vart jag vill ha nätaggen???

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

-Om mästaren själv får modda-

Jäkligt snygg!! Keep up the good work!

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
Min planering var att ha nätaggen på utsidan,därför räknade jag inte med dom.Vet inte men jag får väl bestämma själv vart jag vill ha nätaggen???

Visst får du det, men det känns som att du går utanför burkens enhetliga design genom att göra något externt..

Permalänk

ja det är ju din åsikt,själv tycker jag det är kanon!

Visa signatur
Permalänk

Elitemodd, gogogo!

Edit:

Nu börjar den faktiskt bli jävligt snygg enligt mitt tycke

Permalänk
Medlem

hehe kommer känna mig som en gnällkärring snart, för säger samma sak i flera trådar men nu kommer det. Sluta wajjna om att det ska vara mindre, annan färg, större, gör si eller så istället. Visst ett tipps till någon som moddar är säkert bra inspiration men ofta i dom större trådarna så ser man 10% inlägg där alla säger hur det ska byggas och alla har bättre tipps. Den erfarenheten jag har av att titta på byggen så gnälls det en massa att man inte kan göra saker men sedan när allt är klart så tycker iaf 99% att det blev galet snyggt coold grymmt osv och kunde inte förstå hur någon fick den iden att göra den grymma modden. Så alla som tycker det är för stort eller inte fattar varför det görs på ett visst sätt, vänta o se så kommer svaren troligen att uppdagas och det visar sig att det blev snyggt med det som såg så konstigt ut tidigare. Och om ni har så många ideer, modda något själv så kan vi beundra era mästerverk också ;).

Själv så tycker jag det ska bli intressant att se hur allt slutar, hur många småsaker som man själv inte kunnat komma på som sedan glider in på någont snyggt sätt Keep it comming.

Edit: Btw chassit står lite i standby just nu men har varit riktigt kul att mosa in sake i grabbarna blev rätt chockade när det dök upp ett extra bord på förra lanet

Visa signatur

De man inte har får man skaffa sig!

Permalänk

hallå

jag har följt detta bygget och även anndra av dig Elitmodd och jag säger bara en ska Keep upp the good work.

bara en fråga varför ska du inte ha nätaggen i burken?

inte så att jag tycker det är fel men jag undrar om det är utav nån anledning

Visa signatur

Op som används:
Windows 98SE, Windows 2000 pro (sp4), Windows 2000 Advanst Server (sp4), Windows Xp Home (sp2), Windows Xp Pro (sp2), Windows Xp Media Center (sp2) och Windows 2003 Standard Server

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av a_gunstad
hallå

jag har följt detta bygget och även anndra av dig Elitmodd och jag säger bara en ska Keep upp the good work.

bara en fråga varför ska du inte ha nätaggen i burken?

inte så att jag tycker det är fel men jag undrar om det är utav nån anledning

ja det är väl av olika andledningar,

1.Annorlunda(Inte så likt var det brukar se ut)
2.Den lilla värmen som blir vill jag inte ha i burken
3.Får inte plats med aggen invändigt
4.man får folk att börja undra;)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Groteskt... Förstår inte varför man lägger ut tid och pengar på sånt här. Nåja, det är inte min tid eller mina pengar. Lycka till och ha kul.

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Avstängd

F5?

Visa signatur

|'*-,_,-> :D <-,_,-*'|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av evrstr
Groteskt... Förstår inte varför man lägger ut tid och pengar på sånt här. Nåja, det är inte min tid eller mina pengar. Lycka till och ha kul.

Därför att det retar sådana som dig!!Alltid lika kul:D

Visa signatur
Permalänk
Medlem

haha bra sagt Elitemodd !

Permalänk
Medlem

Tjena en liten ccfl fråga.. pma vid svar eller här. blir en sån där låda som är till ganska varm eller är dert nått fel på den?

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarn
Tjena en liten ccfl fråga.. pma vid svar eller här. blir en sån där låda som är till ganska varm eller är dert nått fel på den?

Fattar inte frågan riktigt???

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Själva boxen.. Eller convertern eller vad det heter som gör så att rören lyser... Har en rosa... den blir ganska varm...

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweCarn
Själva boxen.. Eller convertern eller vad det heter som gör så att rören lyser... Har en rosa... den blir ganska varm...

Nja mina är inte varma

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Okej. men min är lite varm. men de gör nog inget. de är inte så varmt att del uktar de kan ju bara vara den lilla elgrejjen i mitten av allt som blir det. tack endå! : ) Snyggt jobbat föresten när kommer updates...?

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem

ganska luftigt :/

Visa signatur

/Kolle

Permalänk

Här kommer en bild.Jag skulle vilja fråga en sak

Så här ser min burk ut invändigt,skall ju ha 4st sugande fläktar igen radiatorn.Nu till min fråga

kan man ha hårdiskarna vid radiatorn (Alltså inni i burken)Å med deras hjälp kyla diskarna lite

å orkar dom 2st fläktarna i fronten att dra ur luften som blir över

HOPPAS NI FATTAR (Är djävligt trött)

mvh elitemodd

Visa signatur
Permalänk
Medlem

borde nog palla.... Akta att tappa Hdd:na i akvariet Mina hårddiskar lir inte ens varma :S

Permalänk
Medlem

Tror att det ska funka finfint. vet inte hur kallt det blir vid radiatorn, ända jag kan tänka på är ifall du skulle lyckas få kondens men oavsett hur du gör så måste du väll fixa nått för den. Kan inte se något problem med att sätta diskarna där.
Det är så mycke luft i de chassit att 2 120 mm fläktar som drar ur borde räcka mer än väl. den dagen du bestämmer dig för att fylla chassit med 50 HDDs så kanske du får lägga till en fläkt men som det ser ut nu ska ska det nog gå bra

Visa signatur

De man inte har får man skaffa sig!