JAIL-TOWER (Nytt project) Massor av bilder

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av protorion
Jag som trodde att du var lite klurig där och tänkte på samma film som jag när du satte nätet.

http://www.imdb.com/title/tt0079116/

När du sa det så... Mycket på chassit liknar nåt från den filmen...

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk

Nu har jag börjat att få ihop baksidan

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

That modder kicks ass! its so freaking cool!

Keep up the modding!

Visa signatur

|'*-,_,-> :D <-,_,-*'|

Permalänk
Medlem

ser riktigt bra ut.
blir det något tak på lådan också, för att riktigt få ett fängelsehus känsla?

Visa signatur

AMD A64 3000+, MSI K8N neo patinum, 512 twinmos
FX5600 XT 256mb,ide maxtor 160gb, 120gb, SATA 80gb + 80gb

Permalänk

hmm nä jag tror att det skulle bli för mycket:D

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Elitemodd keep it up du äger

Visa signatur

// Borttagen av Ulvenstein

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
hmm nä jag tror att det skulle bli för mycket:D

Inget tak alls? Eller menar du att du bara ska fortsätta med tegel där med?

Personligen skulle jag tycka det vore ballt med lite takpapp eller en plätt murgröna/mossa som fortsatte ner för sidorna en liten bit. Växter ser man inte ofta i mod-trådar

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fastforward
Inget tak alls? Eller menar du att du bara ska fortsätta med tegel där med?

Personligen skulle jag tycka det vore ballt med lite takpapp eller en plätt murgröna/mossa som fortsatte ner för sidorna en liten bit. Växter ser man inte ofta i mod-trådar

Mosstak vore riktigt nice, men vill man verkligen ha mossa på sin dator? den känns ju som urgammal då, som en 486 ;), neh, men ett tak er ju nästan ett krav, det är ju ett jail-tower, tower=torn, och torn har oftast tak takpapp, eller det där kletiga som typ e stenbitar på en papp, som rullas ut på tak, vet inte vad det heter.

Visa signatur

/car2ns

Permalänk

det blir ju inge annat än skit ballt

ojoj läst hela tråden nu ja vill se mer bilder

Visa signatur

Dator: Intel Celeron CPU 2,4o GHz
2,42 GHz
256 MB RAM

Permalänk
Medlem

Hmm...
Enligt min smak är det inte så särskilt snyggt.

Men ändå... ENORMT med kudos till Elite...
Coolaste bygget på länge dude... Det ska du ha cred
för, riktigt bra gjort med.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Nu har jag börjat att få ihop baksidan

http://www.elitemodd.com/Galleri%20bilder/27-%20Jail-tower/ph...

ser riktigt fin ut!

haha fan va skönt,
högst uppe i högra hörnet ser man
en "vanligt" matx eller atx låda,
den ser ut som en ärta i jämförelse!

Permalänk

Nu har jag fixat till platsen för nätaggen.(OBS! nättagen är bara för att se hur det blir,så det är inte dom jag ska ha sedan)

Allt är inte riktigt klart

Här ska alla kablarna ner.

Visa signatur
Permalänk

asså igentligen ? hur gjör du när du arbetar på taket ?! står du på en stol eller nått !?

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk

Nä det behöver jag inte jag är exakt 2m lång:cool:

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Nä det behöver jag inte jag är exakt 2m lång:cool:

Då blir det trångt för dig när du ska flytta in i lådan. =/

Permalänk
Medlem

hehe, fick dom inte plats inuti lådan? så du måste ha dom i en separat låda utanför

Ser riktigt coolt ut Elitmood! störst bäst och vackrast, eller vad är det man säger

Visa signatur
Permalänk

Nej igentligen så är det för att slippa värmen från aggen,om det nu blir nån skillnad:confused:

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ah. ja självklart,. du har nog sagt det innan i tråden föresten. Jag som börjar glömma

Men det är nog sant att aggen genererar en hel del värme.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

...
har köpt power å switch knappar

http://www.elitemodd.com/Galleri%20bilder/27-%20Jail-tower/ph...

...

Tycker du borde ha lite köttigare knappar, typ frankensstein-väcker-sitt-monster-brytare. Du vet såna bågar man fäller ner! Skulle passa lådan... Eller kanske snarare sheriffen-elar-en-dödsdömd-brytare.

Visa signatur

CPU: Central Propulsion Unit. The CPU is the computer's engine. It consists of a hard drive, an interface card and a tiny spinning wheel that's powered by a running rodent -- a gerbil if the machine is a 286 model, a ferret if it's a 386, and a ferret on speed if it's a 486.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gunne
Tycker du borde ha lite köttigare knappar, typ frankensstein-väcker-sitt-monster-brytare. Du vet såna bågar man fäller ner! Skulle passa lådan... Eller kanske snarare sheriffen-elar-en-dödsdömd-brytare.

haha, "köttigare knappar" underbart sagt men håller med dig, döda-nån-i-elektriskastolen-spak aka väcka-frankenstein-spak vore ju guld

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

sant. de knappar du köpt är snygga men tror de kommer försvinna i ditt chassi...

mitt förslag är köp
platgärn
skrumejselskaft
Nitar

Forma nu platjärnet til len strömbrytare alá elektriska stolen sedan gör 2 fästen och nita fast dem på strömbrytaren + sätt på mejselskaft eller nått

nu sätter du bara en metallplatta med en magnet (så den håller sig kvar) på som din strömbrytare skall slå på

enkelverkande kontakt borde funka med en fjäder som trycker ut strömbrytaren från kontaktdonet så man måste med våld trycka in den igen för att den skall få kontakt och stänga av datorn

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

när du ändå håller på kan du alltid fixa lite taggtråd och sätta lite här å var

Visa signatur

I R teh s0eT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av smider
när du ändå håller på kan du alltid fixa lite taggtråd och sätta lite här å var

Skulle likna nått Gotall gör då...

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Avstängd

när blir den klar?

Permalänk

fipplar med fogarna!

Så här ser dom ut nu

så här blir dom efter lite jobb

Jag vet inte men tycker nog att detta blev det bästa resultatet än så länge

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Dom senare bilderna ser mer realistiska ut

Kommer bli kul att se hur detta kommer bli till slut, måste vara en monster dator som ska bo i där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FilleMang

Kommer bli kul att se hur detta kommer bli till slut, måste vara en monster dator som ska bo i där.

Håller med ser mycket "verkligare" ut nu!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FilleMang

Grejen är att det är en helt vanlig dator inte ett dugg över det vanliga

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hehe, ett stort chassi är bara en förlängning på datorbordet har ett av hans gammla chassin här hemma (CD-net chassi) och det stämde precis i höjd med mitt skrivbord så det blev ett litet bord till servern med platts för allt man vill ha. o hjulen gör att man kan rulla runnt det om man vill flytta sin server. Ju större ju bättre e allt jag har att säga. Fortsätt med det

Visa signatur

De man inte har får man skaffa sig!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pilla
Hehe, ett stort chassi är bara en förlängning på datorbordet har ett av hans gammla chassin här hemma (CD-net chassi) och det stämde precis i höjd med mitt skrivbord så det blev ett litet bord till servern med platts för allt man vill ha. o hjulen gör att man kan rulla runnt det om man vill flytta sin server. Ju större ju bättre e allt jag har att säga. Fortsätt med det

å fan så det chassit lever fortfarande:)

Visa signatur