JAIL-TOWER (Nytt project) Massor av bilder

Permalänk
Medlem

men du... Du har byggt låda för radiatorerna delvis för att slippa värmen från dom, nu ska du blåsa all varmluft som radiatorerna alstrar tillbaka in i lådan?
Hårddiskarna kommer antagligen att sitta bra där du tänkt ha dom, även om du blåser åt andra hållet, lite kylning får dom nog ändå.
Angående om de två fläktarna kommer att orka dra ut luften ur burken så kommer dom ju annars få hjälp av de 4 på baksidan som kommer att trycka ut luften.
Men som sagt, jag skulle helt klart ha insuget i fronten och utblåset på baksidan.

Visa signatur

Lösningen på alla tekniska problem:
Allt går med våld, går det inte med våld får man använda mer våld!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kuckel
men du... Du har byggt låda för radiatorerna delvis för att slippa värmen från dom, nu ska du blåsa all varmluft som radiatorerna alstrar tillbaka in i lådan?
Hårddiskarna kommer antagligen att sitta bra där du tänkt ha dom, även om du blåser åt andra hållet, lite kylning får dom nog ändå.
Angående om de två fläktarna kommer att orka dra ut luften ur burken så kommer dom ju annars få hjälp av de 4 på baksidan som kommer att trycka ut luften.
Men som sagt, jag skulle helt klart ha insuget i fronten och utblåset på baksidan.

jo men det är ju inte bestämt än, var mest nyfiken på vad ni tyckte.Om jag var helt ute och cyklade eller om jag har några järnceller kvar?:)

Visa signatur
Permalänk

tror det är bättre att fläktarna från radiatorerna
blåser ut varmluften som Kuckel sktev

Permalänk

tja!

Har inte hunnit gjort så mycket då jag har legat med ryggvärk.Men har klätt in Radiatorlådan
med ljudisolerings matrial.

(Ej klart listerna skall målas med samma färg som fogarna (Även med sten i).

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt nice!!

inte nån lan-dator men men...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cerre
Riktigt nice!!

inte nån lan-dator men men...

Klart som fan att det är en lan-dator, det krävs bara lite mer...

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

Eller snarare så att man kan ha lan innuti datorn

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av o0ski
Eller snarare så att man kan ha lan innuti datorn

Eller att förvara datorn i Nä men det blir nog bra !

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk

Fan letar fullt över nån kul graj att starta burken med

1.ir
2.kodlås
3.kortläsare
Men hittar inget som är passande:(

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Både kod lås och en finger printer(sådan som man behöver ens finger avtryck till)?
Skulle i alla fall vara grymt om du skulle ha det. Skulle personligen blivit lite småt fundersam om jag ser ett mindre tegel hus som man måste fixa både koden och ha ditt finger avtryck till, och då är din dator i alla fall 96,5% säker från stöld. (dom sista 3,5% som skulle vilja sno det kanske en någon på sweclockers. ; )

Men i alla fall, ser grymt snyggt ut nu, visst fan e det stort men det gör saken bara bättre. *hehe*
Hoppas att du kommer på DH summer i år med den dator så man får se den lajv.

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk
Medlem

En fjärrkontroll kanske? Finns billiga byggsatser på t.ex. elfa.

85-831-06
85-831-14

edit: Har för mig att kjell.com har billigare.

Permalänk

varför inte en stor spak som du drar igång bygget med... som riktigt smäller till när du drar ner den... som en sån där jätte oldtimer spak som man stänger av elen med. a du hajjar säkert vad jag menar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joppepoppe
varför inte en stor spak som du drar igång bygget med... som riktigt smäller till när du drar ner den... som en sån där jätte oldtimer spak som man stänger av elen med. a du hajjar säkert vad jag menar.

Omg! Personligen ser jag just nu en galen snubbe som står och hänger sig över en stooor spak och försöker få ner den för att få igång sin "lilla" dator.. xD Låter helskyst! Allså nästan så jag måste skafa en sådan sj bara för nöjet.. Hehe..

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk
Medlem

skaffa en garageöppnare som får göra nått mekaniskt och trycka på den minsta jefla kanpp du kan få tag i... fina kontraster

Visa signatur

Burken: Asrock ION 330HT, med moddad kylning.

Permalänk
Medlem

Ett lås skulle man ju kunna modda om till en strömbrytare ganska så enkelt.
*Klick* så låser man upp möjligheterna...eller nåt i den stilen
...eller *klick* så låser man fast sig vid datorn...
Hur som helst så tror jag att det skulle kunna passa nyckelhål och nyckel i stil med vad man kan hitta på gamla ladugårdar.

Visa signatur

Lösningen på alla tekniska problem:
Allt går med våld, går det inte med våld får man använda mer våld!

Permalänk

Har börjat att måla listerna på radiatorlådan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Najs! Listerna e mycket snyggare nu

Permalänk
Medlem

Det där ser ju bra ut, men det ser ut som at du har "spillt" lite på isoleringen, inte bra alls

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av car2n
Det där ser ju bra ut, men det ser ut som at du har "spillt" lite på isoleringen, inte bra alls

Ja jag visste att det skulle komma,nu är det så att det inte finns nån färg på isoleringen utan att det är sten.Dom har jag nu borstat bort:cool:

edit+ att blixten på kameran gör sitt.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elitemodd
Ja jag visste att det skulle komma,nu är det så att det inte finns nån färg på isoleringen utan att det är sten.Dom har jag nu borstat bort:cool:

edit+ att blixten på kameran gör sitt.

Hehe, sånt där måste du skriva, inget får lämnas åt slumpen, trådar brukar bli låsta just pga av det , neh, men det ser faktiskt, bra ut, men har du funderat på hur du ska göra med taket, eller har jag missat det? vore ju grymt om du kör med takpapp.

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Medlem

Va hade du igentligen tänkt ha i den, asså för moderkort prålle m.m??
Akvariumet verkar fett, kan ju clocka rejält bara du har en bar pump

Permalänk

Förslag på startknapp:

1. Rostig Frankenstein-spak (credz till joppepoppe)
2. Rostigt hjul, typ ett sådant man stänger av/sätter på vatten med i datorspel hela tiden. Brukar sitta på rör. Man vrider det runt för att starta datorn. Tror du fattar.

Båda vore tämligen enkla att få att funka som startknappar.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Inaktiv

Tycker efter lite tids tänkande att det verkar lite skumt med det här.. mycket plats och lite halvsunkigt upplägg i burken, men du vet vad du vill med allting iaf! häftig idé men ser inte poängen med king size

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fastforward
Förslag på startknapp:

1. Rostig Frankenstein-spak (credz till joppepoppe)
2. Rostigt hjul, typ ett sådant man stänger av/sätter på vatten med i datorspel hela tiden. Brukar sitta på rör. Man vrider det runt för att starta datorn. Tror du fattar.

Båda vore tämligen enkla att få att funka som startknappar.

Ville bara påpeka att sån där spak har diskuterats tidigare i denna tråd och kran kan man väl kalla det där "hjulet", heter säkert nåt annat, men kran är väl mer passande är hjul men ett rör som glider ut med sidan, med ett sån kran vore ju iofs riktigt ballt, men då boprde ju de oxå gå lite rör där inne med, som motiverar ett rör på utsidan.. aja, ser fram emot nästa update iaf!

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Citat:

Ville bara påpeka att sån där spak har diskuterats tidigare i denna tråd

Det var därför jag skrev "(credz till joppepoppe)" eftersom han skrev det först.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fastforward
Det var därför jag skrev "(credz till joppepoppe)" eftersom han skrev det först.

Det var just det jag ville påpeka, han var inte först, om du vägrar tro mig, läs lite i tråden, om jag minns rätt så va även jag med i den diskussionen med men skitsamma, en grym idé ere iaf.

Visa signatur

/car2ns

Permalänk
Avstängd

Ska du bo i den där låda eller? usch. inte snygg. alldeles för stor och i tegel? du kan ju inte flytta på den där jätte saken.

Visa signatur

Dator1:pentium 4. 3,4ghz | 1024mb ddr2 ram. | ati radeon x800 xt 256mb grafikkort pci-e
Dator2: pentium 4 2,6ghz | 512mb ddr ram | 128mb grafik Dator3: pentium 4 3,0ghz | 1024mb ddr ram | 128mb grafik
Dator4(laptop):pentium4 3,0ghz | 1024mb ddr ram | ati radeonT 9700 128mb ram.

Permalänk
Citat:

Det var just det jag ville påpeka, han var inte först, om du vägrar tro mig, läs lite i tråden, om jag minns rätt så va även jag med i den diskussionen med men skitsamma, en grym idé ere iaf.

ok, då är jag med. credz till whoever

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Kan du inte bygga nåt litet nån gång?

Bra jobbat förövrigt.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

Efter en slitsam dag på jobbet ,så fick jag på eftermiddagen riva ett par tegel väggar på vinden(Där jag jobbar).Då hittade jag dessa väggknappar.Dom är tillverkade på 50-talet.Tänkte att dom kanske blir coola till mitt bygge.fast nja jag vet inte:) iom med att dom ser äldre ut så tyckte jag att dom kanske skulle passa

Visa signatur