World of Warcraft tråden!

Permalänk
Avstängd

Jag är 17 och skaffade VISA förra sommaren (EJ VISA ELECTRON UTAN VISA UTAN KREDIT) och eftersom jag är student får jag ha mitt VISA kort gratis och kan använda e-kort utan problem

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andron
Fan att man måste vara 18 år för att få ett e-kort, Får hoppas att man får tag på någon annan som har kreditkort eller går det att fixa något kort som fungerar om man är 16?

Visa electron..

Som tydligen funkade... http://en.wow-europe.com/details/subscription.shtml
hur återstår att se..

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RozZy
Japp. när du beställer E-nummer som man får unikt varje gång man ska betala så blir ditt maestro till mastercard.
helt underbart!

När du reggar ditt WoW konto sen så väljer du att du har ett mastercard

Hur funkar det då när man ska regga sig? för man har ju 1 månad gratis så man ska ju inte betala utan bara regga ett konto. Går ju bara fixa e-nummer med minstabelopp 1kr, så då får man betala 1kr eller vad?

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Är 18 men skaffade mej ett visa förra året, inte kredit utan det är bundet till ett konto men fungerar som vilket visa som hellst förutom att när pengarna på kontot är slut så kan jag inte handla något mer

Permalänk
Medlem

Kopierat från http://en.wow-europe.com/details/subscription.shtml

Major credit cards: Visa (including Electron), MasterCard, American Express.

Local cards: Carte Bleue (France), Switch, Solo, Delta (United Kingdom).
Electronic Direct Debit: ELV(Germany).

Pre-paid game cards: will be available a few weeks after launch, in retail outlets where World of Warcraft is sold.

-----------------------------------------------------------------------------
Detta betyder att man måste ha VISA eller MasterCard eller American Express för att kunna spela på Fredag.

För folk som är för unga/inte kan få eller inte får av sin mamma/pappa kommer kunna köpa Pre-paid game cards i slutet av Februari.

Mest troligt är att man MÅSTE uppge kortnr när man reggar kontot, kommer säkert finnas en flik om man istället har Pre-paid men detta gäller först i slutet av Februari.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Att signa upp kommer vara som med alla MMORPG du måste alltså ha credit uppgifter, men det kommer inte dra några pengar. så ni som vill lira är det bara att skriva in 0000 0000 0000 0002 som credit nr så har ni inga större problem med resten

Permalänk
Medlem

Travis, det står ju inte exakt om man måste registrera med kort för gratismånaden man får med. Däremot står det att man kan betala med kort eller gamecard för att fortsätta spela.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Travis

Pre-paid game cards: will be available a few weeks after launch, in retail outlets where World of Warcraft is sold.

Detta betyder att man måste ha VISA eller MasterCard eller American Express för att kunna spela på Fredag.

För folk som är för unga/inte kan få eller inte får av sin mamma/pappa kommer kunna köpa Pre-paid game cards i slutet av Februari.

Mest troligt är att man MÅSTE uppge kortnr när man reggar kontot, kommer säkert finnas en flik om man istället har Pre-paid men detta gäller först i slutet av Februari.

Trodde första månaden var gratis?

Visa signatur

Shuttle SN95G5 : 3500+ Amd 64 (Winchester) : 512*2 Geil Ultra X : 160 Seagate S-ATA : x800XT PE

Permalänk
Medlem
Citat:

Du har väll ändå missuppfattat det där. det står

AFTER their initial free subscription ends, players of World of Warcraft are able to continue playing under one of three different subscription plans.

Payment is accepted in Euros and English pounds and include the following methods:

# Major credit cards: Visa (including Electron), MasterCard, American Express.
# Local cards: Carte Bleue (France), Switch, Solo, Delta (United Kingdom).
# Electronic Direct Debit: ELV(Germany).
# Pre-paid game cards: will be available a few weeks after launch, in retail outlets where World of Warcraft is sold.

Notera AFTER.

Det där med kreditkort och game cards är EFTER gratis månaden. Står inget om att man måste ha kort nu vid första månaden.

Permalänk
Medlem

Jag är rätt övertygad om att man måste ange kortnr första gången man skapar ett konto, så har det vart på några andra online spel jag testat.

Självklart har man 1mån gratis, men du kommer inte ifrån kortnr första gången.
^^ rätt säker, men för många av er så kan ni ju hoppas att jag har fel.

poppen: NOTERA att alla online spel kräver kortnr när du reggar konto, bara för att dom inte tar betalt för första månaden betyder inte att du kan skapa ett konto hur som helst.

Visa signatur
Permalänk

ganska övertygad om att du har fel då vad är mening med game cards om man måste ha credit card för att kunna börja spela det är ju bara tokigt? men du kanske är tokig vad vet jag...

^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Torethemidge
ganska övertygad om att du har fel då vad är mening med game cards om man måste ha credit card för att kunna börja spela det är ju bara tokigt? men du kanske är tokig vad vet jag...

Ursäkta, men är du läskunnig ?

Pre-Paid kommer i slutet av månaden, som skrivits 3 gånger redan i tråden & som även står på wow sidan.

Den är till för folk som inte har CC.

För att kunna spela på fredag så _tror_ jag att man behöver kortnr, varför jag drar den slutsattsen är för att alla andra online spel kräver kortnr när du reggar konto, även om dom inte drar pengar första månaden.

Vi får väl se, jag kommer sitta och lira gott hela helgen iaf
Taskigt mot alla småglin som inte får för sina föräldrar, men så e de *tror jag*

Oddsen talar för att man behöver kortnr på Fredag, undrar om jag skrivit det tillräckligt många gånger nu.

Visa signatur
Permalänk

Anser bara att anledningen till game card försvinner om du behöver CC för att kunna spela.. Dessutom kommer ju gamecards släppas innan gratis månaden tagit slut.

Permalänk
Medlem

Blizzard vill sälja så många ex som möjligt, och om det är många unga i Europa som inte kan spela pga cc-kortkrav så tror jag inte de kommer kräva det.

Permalänk
Permalänk

Du menar att om man ska registera ett konto och få ut sin gratis månad så måste man betala för månaderna man ska spela efter på en gång?

edit : tog du bort ditt svar?

edit 2: svar på message nedan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Blizzard vill sälja så många ex som möjligt, och om det är många unga i Europa som inte kan spela pga cc-kortkrav så tror jag inte de kommer kräva det.

Nej, Blizzard driver ju inte wow i syfte att tjäna pengar heller...utan bara regga sig & lira, tror man slipper undad att betala överhuvudtaget om man är snäll.

Dom får helt enkelt vänta till Pre-Paid kommer om ca 2-3v.

Men inget fel att hoppas, fortsätt ni med det.
Vi får se på Fredag.

Torethemidge: Alla online-spel kräver att man anger kortnr när man reggar ett konto.

Blizzard drar inga pengar första månaden.

simpelt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Nej, Blizzard driver ju inte wow i syfte att tjäna pengar heller...utan bara regga sig & lira, tror man slipper undad att betala överhuvudtaget om man är snäll.

Så spelet kostar ingenting att köpa? "Gratismånad" är egentligen fel term, eftersom spelet kostar runt 400:-

Vad jag menar är att de troligen kan sälja fler ex genom att inte kräva kort för första månaden och sen ge möjlighet att fortsätta genom att köpa gametime kort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Så spelet kostar ingenting att köpa? "Gratismånad" är egentligen fel term, eftersom spelet kostar runt 400:-

Tror du missade ironin i mitt inlägg.

Eftersom ingen av oss vet hur Blizzard planerat så kan vi ju alla sluta spekulera.

Men hade jag inte haft ett CC hade jag iaf vart väldigt nervös.
Lyckligtvis har jag nu ett & väntar nu bara att få hem spelet asap.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Eftersom ingen av oss vet hur Blizzard planerat så kan vi ju alla sluta spekulera.

Jag deltar inte i denna diskussionen och jag tycker också att det är en onödig sådan, men ville ändå påpeka följande; vad är spekulationer till för om man vet svaret?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infin1ty
Jag deltar inte i denna diskussionen och jag tycker också att det är en onödig sådan, men ville ändå påpeka följande; vad är spekulationer till för om man vet svaret?

Vem _vet_ svaret då?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ingen vet svaret, därav spekulationerna.
Jag syftade på att du sade "vi behöver ej spekulera för vi vet inte svaret", varför skall man spekulera om man vet svaret?

Permalänk
Inaktiv

http://www.webhallen.com/prod.php?id=38436

Härligt. EU game time card

Sen är ju svaret på eran fråga.

FilleMang vet allt, vi frågar honom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Infin1ty
Ingen vet svaret, därav spekulationerna.
Jag syftade på att du sade "vi behöver ej spekulera för vi vet inte svaret", varför skall man spekulera om man vet svaret?

Xakt min poäng
Men det är klart, vad vore meningen med ett forum om man inte får spekulera.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andron
Fan att man måste vara 18 år för att få ett e-kort, Får hoppas att man får tag på någon annan som har kreditkort eller går det att fixa något kort som fungerar om man är 16?

Handelsbanken har 16-års gräns på Visa och Mastercard.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MuTHA
Att signa upp kommer vara som med alla MMORPG du måste alltså ha credit uppgifter, men det kommer inte dra några pengar. så ni som vill lira är det bara att skriva in 0000 0000 0000 0002 som credit nr så har ni inga större problem med resten

Självklart så kollar dom om nummret är ett riktigt nummer eller ej.

Men när jag signade upp så kunde man välja mellan kreditkort, gametime card och 10-day guest pass.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myris
Självklart så kollar dom om nummret är ett riktigt nummer eller ej.

Men när jag signade upp så kunde man välja mellan kreditkort, gametime card och 10-day guest pass.

det dom kollar är att antalet siffror stämmer, inte nr annars hade dom haft en massa jävla kredit kort att verifiera och det har funkat/funkar fortfarande när du signar konto på andra mmorpgs

Permalänk
Medlem

Hmm jag har iallafall feta bry med vad jag skall vara för gubbe

Spelade rätt mkt rouge och den var helskön förutom att man inte kunde skifta till nått som sprang fortare och man hade inga spells.

Vilka klasser kan förvandla sig till nått som springer fort vid låg lvl?
Vilken klass kan ha mail armor?

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bl@
Vilka klasser kan förvandla sig till nått som springer fort vid låg lvl?
Vilken klass kan ha mail armor?

Shaman får travel form vid lvl 20 och Druid får det vid lvl 30.

Hunter och Shaman kan ha mail vid lvl 40.
Warrior och Paladin har det upp till lvl 40 sen är det plate som gäller.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Tackar

Det var grymt tråkigt att vandra och många q gick ju ut på att ta dig dit gör det sen ta dig tillbaks igen
Är det bara hunter som kan ha pets?
Kan alla lära sig rida vid samma lvl?

Visa signatur

Det är mycket nedslående att leva i en tid då det är lättare att spränga en atom än en fördom.A. Einstein

Öh en dag närmare döden:)