Problem med trådlös förbindelse mellan xbox och dator

Permalänk
Medlem

Problem med trådlös förbindelse mellan xbox och dator

Jag använder förnärvarande en D-Link 624 trådlös router och en D-Link DWL2100AP accesspunkt. Routern är kopplad till internet och datorn medan accesspunkten agerar klient och är kopplad till xboxen. Det fungerar att överföra saker och streama filmer och musik osv. Men ibland mitt i en film så försvinner anslutningen och xboxen kan inte längre komma åt de delade resurserna som finns på datorn. Jag använder xbox media center till att kolla på film.

Är det någon som vet vad det kan bero på, alternativt vet någon lösning? Jag vet att D-Link är skit men det är detta systemet jag har, så att köpa nya saker är inget giltigt alternativ.

Visa signatur

Studerande på Fucking U.

Permalänk
Medlem

Hur är avståndet mellan xbox och router? Något som kan störa signalen?

Permalänk
Medlem

Kan du fortfarande surfa med datorn när uppkopplingen till Xboxen lägger av?

Det kan vara din router som startar om sig, det hände flera gånger med min 624+, fast det hände när jag tankade filer med bittorrent.

Permalänk
Medlem

Xboxen och routern står rakt ovanför varandra, på olika våningar. När jag använder min laptop på samma plats som xboxen står så är signalstyrkan mycket bra. Laptopen kan vara online utan problem i hur länge som helst i hela huset, så det borde inte vara någon som stör signalen. Internet fungerar fortfarande på alla andra datorer i nätverket när detta inträffar, det är endast xboxen som inte kommer åt nätverket. Stänger man av xboxen och startar om accesspunkten så fungerar det igen ibland. Annars måste man vänta ett tag innan det fungerar igen.

Det där med att den startar om sig, finns det något botemedel för det? Jag misstänker att det kan vara samma problem med mitt system.

Visa signatur

Studerande på Fucking U.

Permalänk
Medlem

Men om du fortfarande kan surfa när xboxen lägger av så är det nog inte det som är problemet.

Jag laddade hem senaste firmwaren till min, då hände det inte lika ofta.