Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raggaren
är det nån som kan lägga upp nokia media convereter nånstans krångligt och bli medlem får det inte och funka

Inte åäö i lösenordet.

Visa signatur

Vill bli datornörd igen

Permalänk
Medlem

tjena
Mitt minneskort dog helt plöstligt, utan anledning...den funkade helt utmärkt ett par veckor o så helt plöstligt så känner inte telefonen av den, har även provat med brorsans A925:a men samma där...nån som vet varför??det e en kingston 512 mb...

Visa signatur

Hoodie

Permalänk
Medlem

Låter som om det gått sönder?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Masamune
Ny version av MapViewGPS2 finns på http://go-mobile.narod.ru/ , fortfarande gratis. Har man Garmin-kartor liggandes kan dessutom http://www.geopainting.com/en/ vara värd att kika på, programmet där kan nämligen göra om img-filer till en bmp + en färdigkalibrerad .map-fil. Dessa kan säkert den händige göra något kreativt med...

Du kan inte göra en liten guide hur man gör om garminkartor som funkar i Mapview?

Har gjort så jag fått en bmp och mapfil men får inte fram kartan i Mapviewgps..
Felkalibrerad eller vad kan vara felet??

//Henrik

Visa signatur

Power650

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av power650
Du kan inte göra en liten guide hur man gör om garminkartor som funkar i Mapview?

Har gjort så jag fått en bmp och mapfil men får inte fram kartan i Mapviewgps..
Felkalibrerad eller vad kan vara felet??

//Henrik

Gör om bmp:n med img2ogf som finns på samma sida som MapViewGPS, då ska det fungera.

En liten guide till MapEdit:

- För att hitta rätt kartbild kan man öppna produkt.tdb i MapEdit, varje kartbild har ett namn i stil med 000000xx.img och vill man senare slå ihop flera kartor ser man här vilka som hör ihop.

- När du öppnat en kartbild, zooma in till den detaljnivå du vill ha, det är den MapView kommer att använda då du exporterar kartan. Tycker 150-200m ger fina terrängkartor och ska man dessutom slå ihop flera bilder bör man inte gå närmare än så, filerna kan bli ruskigt stora. Överhuvudtaget gäller att så som kartan visas på skärmen kommer MapEdit att exportera den.

- För att slå ihop flera kartbilder väljer man bara File-->Add och en ny kartbild. Oftast är det dock bättre att istället göra flera små kartor, speciellt om man vill använda Ozi Explorer för att lägga in waypoints och liknande då det programmet måste använda den okomprimerade bildfil som MapEdit skapar.

- Slutligen exporterar man kartan med Export-->Ozi Explorer map. Vill du bara ha den del av kartan som visas på skäremn, välj Set Visible, vill du ha hela så välj Set Whole. Bitmap size ska man hålla koll på, står det 250MB bli kartan ungefär 5-6MB när man gjort om den med img2ogf, men programmet klarar inte att göra om hur stora filer som helst.

En sak jag märkt är att terrängen State Park 0x1f ofta överlappar en del sjöar. För att få fram sjöarna, välj Edit-->Select-->By type-->Polygon och klicka på knappen "..." vid type. Koden för terrängen man vill ta bort är 0x1f, skriv det, välj OK ock tryck på Delete. På samma sätt kan man få bort den rödsträckade texturen för okänd terräng(kod 0x00). För att ändra färg på terrängen högerklickar man på den markerade terrängen, väljer Modify-->Type och sedan den terräng man istället vill ha, fungerar likadant för objekt(points). Tundra bör dock unvikas, miniatyren och kartan visas inte helt korrekt i MapViewGPS med den terrängen...

Permalänk
Medlem

Hej.

Hur lång är en upplåsningskod till a925?

Permalänk
Medlem

**057* ******** <----- 8 st Siffror

Visa signatur

Lev Livet - Du Har Bara Ett

Permalänk
Medlem

Hej.

Tack för svaret.

Jag har en fråga till. Är det någon som vet om det finns något ställe i kalmar trakten som gör operatörsupplåsning?

Permalänk
Medlem

Det finns en halvfärdig Nintendo-emulator, ENes, på http://www.stevesprojects.com. Färgerna är fel men emulatorn verkar stabil och många spel flyter riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raggaren
är det nån som kan lägga upp nokia media convereter nånstans krångligt och bli medlem får det inte och funka

Bugmenot.com

Visa signatur

think I did it accidentally on purpose – Michel Kelso – that 70’s show!
Nu har feministerna gått för långt!

Permalänk

Vad kan man ha för spel på ENes spel?

Visa signatur
Permalänk

Tja någon som vill hjälpa mig?
Jag kan intefå några p800 proggs att funka
Trots att jag fixat in p800.sis filen i D:/system/install

när jag skall installera p800 proggs kommer en fel ruta upp med en röd ring och ett svart kors i!:(
snälla tips?

Permalänk

installera sis filen ifrån datorn.skicka över sis filen till mobilen och installera den därifrån.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Det finns en halvfärdig Nintendo-emulator, ENes, på http://www.stevesprojects.com. Färgerna är fel men emulatorn verkar stabil och många spel flyter riktigt bra.

Mycket lurigt, jag får upp en gammal version av sidan där Enes inte finns med. EDoom ligger på version 1.1 med, mycket lurigt.. 1.3 är väl nyaste.
Verkar som om dom tagit upp nån gammal backup eller nått på sidan..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain
Mycket lurigt, jag får upp en gammal version av sidan där Enes inte finns med. EDoom ligger på version 1.1 med, mycket lurigt.. 1.3 är väl nyaste.

funkar för mig nu, testa att reloada.

Visa signatur

i am a sig. please don't eat me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Cain

Jag hade också det problemet med sidan i Firefox, löste sig när jag rensade cachen. Emulatorn har föresten fungerande färger nu.

Permalänk

Var hamnar de filer man spelat in med dikatafonen?

Visa signatur

Macbook

Permalänk
Medlem

Vart får man tag i Enesspel då?

Visa signatur

-| C2D E6300 @ 2.5ghz | Gigabyte Ga-945P- S3 | 1024mb Corsair TwinX2 6400 | Hiper 530 530w | Sapphire x1900xt @ 685/820 | 19" Samsung Syncmaster 940BF 2ms | 250gb Sata2 Seagate NL 7200rpm | Hiper Alu tangentbord | Zen v plus 2gb |-

Permalänk
Medlem

Nån som vet om det finns nåt push to talk program som fungerar med a925? Det vore ju skitgött nu när gprs är gratis med comviq

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Tror mobil skrev om det nån gång förra sommaren/hösten - ett "push to talk"-program som funkar i symbianlurar alltså..

Kan kolla när jag kommer hem i eftermiddag, om ingen annan hunnit svara..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teuby
Vart får man tag i Enesspel då?

Nätet,dc,odc,kazaa,imesh,direct connect.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Creative1
Nätet,dc,odc,kazaa,imesh,direct connect.

Haha? Säg till när jag ska skratta. Jag menade mer specifikt vart jag kan får tag i dem. Jag har testat googlat men gav inget resultat. Är det vanliga nesspel som man ska ha till Enes?

Visa signatur

-| C2D E6300 @ 2.5ghz | Gigabyte Ga-945P- S3 | 1024mb Corsair TwinX2 6400 | Hiper 530 530w | Sapphire x1900xt @ 685/820 | 19" Samsung Syncmaster 940BF 2ms | 250gb Sata2 Seagate NL 7200rpm | Hiper Alu tangentbord | Zen v plus 2gb |-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teuby
Haha? Säg till när jag ska skratta. Jag menade mer specifikt vart jag kan får tag i dem. Jag har testat googlat men gav inget resultat. Är det vanliga nesspel som man ska ha till Enes?

Är du dum i huvudet eller?jag svarar på din fråga och du skriver så där.fy fan.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Nintendo-emulatorn var fin, men nu har det också släppts en UIQ-variant av SMS Plus som fungerar mycket bra, finns på www.my-symbian.com. Bubble Bobble med perfekt ljud och framerate är en höjdare.

Permalänk
Medlem

Hur fixar man karotr till mapview då?

Citat:

Ny version av MapViewGPS2 finns på http://go-mobile.narod.ru/ , fortfarande gratis. Har man Garmin-kartor liggandes kan dessutom http://www.geopainting.com/en/ vara värd att kika på, programmet där kan nämligen göra om img-filer till en bmp + en färdigkalibrerad .map-fil. Dessa kan säkert den händige göra något kreativt med...

När jag lägger in en ogf2 fil så hittar inte mapview den vad är det för problem , måste man ha en kalibrationsfil med den eller?

Permalänk
Medlem

Re: Hur fixar man karotr till mapview då?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rizzly
När jag lägger in en ogf2 fil så hittar inte mapview den vad är det för problem , måste man ha en kalibrationsfil med den eller?

Ja, du måste kalibrera bilden i OziExplorer.

Permalänk

Vet någon vart man kan skaffa spel till emame,spel som på www.midway.com den dära spyhunter spelen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gosa
Tror mobil skrev om det nån gång förra sommaren/hösten - ett "push to talk"-program som funkar i symbianlurar alltså..

Kan kolla när jag kommer hem i eftermiddag, om ingen annan hunnit svara..

Ok, låter fint. Har testat en massa program utan framgång (bland annat visual communicator).

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Medlem

Synd... det var visual communicator de skrev om (april-numret 2004)

-Funkar det inte alls eller? Vad är felen? (nyfniken)

Sedan kan väl p800/P9x0-versionerna av agile messenger push-to-talk också, elller?
Testat det?