Problem med GeForce6800LE?

Permalänk
Medlem

Problem med GeForce6800LE?

Hej.

Jag har lite problem med mitt grafikkort. Jag fick precis tillbaka datorn från ett dataföretag som satt in ett nytt grafikkort (Geforce6800LE) pga. mitt gamla kort pajjade. Men när jag startar grafikkrävande program som 3dmark eller spel så slocknar bildskärmen och datorn verkar gå i ett viloläge en kort stund sedan piper den en massa och stannar kvar i ett svart läge där caps knappen och lyset på DVD enhetet står och blinkar. Det går inte att göra nått därifrån.

Helst så vill jag inte lämna in den igen pågrund av att de är så otroligt sega på det där företaget och jag undrar om nån av er kanske vet vad som är problemet?

Jag ominstallerade datorn och installerade senaste drivisarna men det funkar fortfarande inte..
Det som är konstigt är att det finns två videostyrenheter i enhetshanteraren, den ena är grafikkortet sedan finns det en till som inte går att installera några drivrutiner till.. Försökte ta bort den och försökte installera drivrutiner från grafikkortsskivan men det hittar inga.
Är kortet trasigt eller är det okompatibelt med min andra hårdvara? Isfåfall är det rikigt dåligt av företaget!.

Erik N

Visa signatur

// EuroFrog Was here. Be proud//

Permalänk
Hedersmedlem

Låter som standby felet och det är inget annat än att ge tillbaka kortet för det är minnena på kortet som får för lite ström, är det ett Gainward kort?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

6800le

nej det är ett MSI kort.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Felet finns på de flesta märken och MSI är en av dom så in med kortet bara.

Dom har helt klart inte testat kortet i 3D och det är ruttet minst sagt.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem

okej! tack gör svaren!...Det värsta är att det tog typ 3 veckor för dem å fixa det!

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

AJ ja ett dåligt företag vill jag säga men ring dom och gråt och nämn att dom inte testade så kanske du får fart på dom...;)

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem

Har samma problem har dock överklockat mitt.
Det har dock funkat i några veckor och nu helt plötsligt börjar det.

Visa signatur

Mobo: Abit nf7-s v2.0 CPU: 2500+ (200x11.5) Gfx: 6800le flashat 12/5 1.4 HD: Maxtor 120gig
RAM: 512Mbyte DDR 400 Kylning: CPU: Vatten GFX: CPU kylare ALX 800

Permalänk
Medlem

Det är precis vad som händer med mitt 9600XT (som jag gnäller om det. )

Visa signatur

^^

Permalänk
Medlem

jaja jag lämnar in kortet igen, vi hyr datorn iaf så det kostar oss inget

Förresten, man klarar sig på ett 250 w nättagregat va?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

om du vill prova fixa det själv så kan du pröva voltmodda kortet visa bios till säg 1.3V... finns guide här på sweclockers om hur du går tillväga... sök på 6800LE voltmod

om det inte fungerar så flashar du bara tillbaka och lämnar in skiten... dessutom så skulle du kanske behöva ett bättre nätagg, men pröva med ett bättre först o kolla om det blir bra innan du köper ett så slipper du slänga ut pengar

Visa signatur

jag lovar...

Permalänk
Medlem

EuroFrog:
250w e någ för klent berående va du har mer i datorn.

Visa signatur

[AsusP7P55D[i5-760@4.00Ghz[Kingtiger2x2Gb@9-9-9-24-1600Mhz[6870@ CF]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EuroFrog
jaja jag lämnar in kortet igen, vi hyr datorn iaf så det kostar oss inget

Förresten, man klarar sig på ett 250 w nättagregat va?

Kan ju mycket väl vara ditt agg som inte pallar med.
Funkar för en del dock, men kvaliteten skiljer sig åt en hel del mellan olika agg.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keffing
om du vill prova fixa det själv så kan du pröva voltmodda kortet visa bios till säg 1.3V... finns guide här på sweclockers om hur du går tillväga... sök på 6800LE voltmod

om det inte fungerar så flashar du bara tillbaka och lämnar in skiten... dessutom så skulle du kanske behöva ett bättre nätagg, men pröva med ett bättre först o kolla om det blir bra innan du köper ett så slipper du slänga ut pengar

Funkar inte att flasha om det..
Enda sättet att kringå är en hårdvarumodd eller så ställa ned minnena under 500-510MHz..
Tro mej, jag har ett likadant..

Kika här:
http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=67698.0
http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=65885.0
http://forum.msi.com.tw/index.php?topic=63509.0

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Citat:

okej! tack gör svaren!...Det värsta är att det tog typ 3 veckor för dem å fixa det!

Du kan ju ta och påpeka för dem att de bryter mot överrenskommelsen mellan elektronikbranschen och konsumentverket. den som säger att skälig tid för reparation är en vecka. Lyssnade på P1 konsument där de pratade om just detta, så stå upp för din rätt om du måste lämna in den igen!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kTa
EuroFrog:
250w e någ för klent berående va du har mer i datorn.

jag har en hårddisk på 120 GB 7200rpm, en dvd spelare och en dvd-rw spelare.

Men om det vore så att nättagget inte klarar av det så varför sätter de in ett geforce6800 kort isåfall? De borde väl kunna ganska mycket om datorer på ett sådant företag?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

jag har en hårddisk på 120 GB 7200rpm, en dvd spelare och en dvd-rw spelare.

Men om det vore så att nättagget inte klarar av det så varför sätter de in ett geforce6800 kort isåfall? De borde väl kunna ganska mycket om datorer på ett sådant företag?

Vad har du för moderkort, processor, minnen.. OSV ?

Visa signatur

ASUS Z170 PRO GAMING | Intel Core i5 6600K 4.2 GHz | ASUS GeForce GTX 1080 Strix Gaming Advanced 8GB | Corsair Vengeance LPX 16GB 2133MHz | Corsair CX650M | Samsung 960 EVO 250GB | Kingston V300 120GB | Seagate Barracuda 64MB 1TB | Seagate Barracuda 64MB 2TB | ASUS PCE-AC68 |
Fractal Design Define R4 Titanium Windowed | AOC G2778V 27" 75Hz

Permalänk
Medlem

processor: intel pentium 2.2 GHz
Minne: 512 DDR ram
Ljud: SB live 5.1
moderkortet vet jag inte

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Dom skulle ha testat kortet men det gjorde dom helt klart inte så kräv att dom betalar frakten också om det nu är någon.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem

nej vi hyr den det är det som är skönt, dom betalar alla kostnader....Fick ju geforce6800 kortet istället för mitt gamla TI4600 kort gratis

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Men bättre blev det inte.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Permalänk
Medlem

Dom har kanske glömt att koppla in molexen till grafikkortet??
Kör mitt kort på ett 185Watt´s agg just nu.. stabillt.. men har inte lust att paja något medans jag väntar på mitt nya agg..
Sprängde ju mitt 400Watt´s agg ... så kör nu Barton@ 6x202mhz och 1,5v och grafikkortet oklockat.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av linxz
Dom har kanske glömt att koppla in molexen till grafikkortet??
.

Okej vad är det? Inte så grym på datorer, bara lite =).

Visa signatur