Problem med filmer+ sp2

Permalänk
Avstängd

Problem med filmer+ sp2

hej jag har sp2 installerat på xp pro och när jag varit i min film mapp så cepar prossecors ihop totalt och vill bara vara med om den får vara det på 100% cpu användning, någon som vet vad felet e då? tacksam

Visa signatur

Me Rock You Don´t

Permalänk
Medlem

Det är så att windows ska försöka ta reda på läng och storleks iformation på filmerna. Filmerna är inte hela eller är skadade så explorer buggar sig och arbetar för fullt.
Lös det så här:

1. Start --> Kör --> regedit
2. Gå till HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler
3. Ta bort "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

Visa signatur

Walla?

Permalänk
Avstängd

tack som fan det funkar ju GÖTT

Visa signatur

Me Rock You Don´t

Permalänk

Ja, det fungerar. Dessutom stod det Tatay skrev i FAQ, så hade du tittat där eller sök hade du hittat det på en gång.
Och CP är en sjukdom, inget din dator dras med.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Ja, det fungerar. Dessutom stod det Tatay skrev i FAQ, så hade du tittat där eller sök hade du hittat det på en gång.
Och CP är en sjukdom, inget din dator dras med.

Han påstår inte det heller
Han säger ju att datorn "cepar", inte att den lider av Cerebral pares..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olaa2618
Han påstår inte det heller
Han säger ju att datorn "cepar", inte att den lider av Cerebral pares..

"cepar" är slang för sjukdommen CP som många kiddies använder... Troligtvis inte så roligt för de med sjukdommen Cerebral Pares att folk kallar deras datorer det, för att de inte fungerar rätt. Speciellt om det ofta är "SBS"-fel.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
"cepar" är slang för sjukdommen CP som många kiddies använder... Troligtvis inte så roligt för de med sjukdommen Cerebral Pares att folk kallar deras datorer det, för att de inte fungerar rätt. Speciellt om det ofta är "SBS"-fel.

Har fått för mig att cepar betyder att något/någon uppför sig "CP"
Jäjä, nog med offtopic