Fel på bios lr nåt.!.

Permalänk

Fel på bios lr nåt.!.

min dator slutade att fungera en dag så när ja skulle om instalera windows. men när ja hade formaterat och kopierat filer så kom det att starta om datorn som vanligt så när datorn startades om kom ja in på skivan igen och fick göra om samma sak igen. tänkte att det kanske var nåt med boot i bios men har ingen aning hur det ska ställas in där. någon som kan hjälpa mig har varit utan dator nu ett tag börjar bli kris.

Permalänk
Medlem

När installationsprogrammet lästs in och datorn startar om, ändra i bios så att datorn läser från disk först, inte skiva. Boot sequense eller boot options borde inställningen i bios heta.

Visa signatur

Navigare necesse est.
Sailing is a blowjob...

Permalänk

har försökt testa det innan men man väljer typ 1:st boot second osv. och om man tar hdd på första å sen cd romen på andra när man instalerat så tar de bara ett tag så sätts skivan på ändå.!

Permalänk
Medlem

Trasig hårddisk kanske? Låter som den inte kan läsa från boot-sektorerna.

Visa signatur

MSI K9N SLI Platinum - A64 X2 5600+ @ 3 GHz - 4GB Corsair XMS2-6400 4-4-4-12 - MSI GeForce 8800GTS 320MB OC - Aspire 520W

Permalänk

nej tror inte det har testat med en annan hdd med..:S har ingen aning vad det kan vara. men bioset ser hel skummt ut också. man kanske skulle kunna instalera bios och drivrutiner på nåt sätt.

Permalänk
Medlem

har för mig att när min data blev så konstig så nollställde jag hela skitet.......det finns nån knapp på moderkortet, men du kanske ska skaffa lite mer info om det:P

Visa signatur

VILL HA TILLBAKS ÖVRIGA ÄMNEN!!!