Permalänk
Medlem

Vilken 20giggare? (mp3-spelare)

Jag sitter och funderar på hårddisks mp3-spelare då min Jos mp-110 inte räcker till längre.
Jag vill nog ha ganska gott om utrymme, minst 10-15 GB. Vilken skulle ni rekomendera i prisklassen 2000-2500:- ? Jag har kollat på Archos gmini 220 och den verkar riktigt fin.
http://www.webhallen.com/prod.php?id=26446

Ge mig tips utifrån egna erfarenheter och kunskaper.

Visa signatur

[AMD64 3500+ Venice @ 2604mhz med Scythe Ninja - Asrock DualSata - Kingston vRAM 1.5GB - Sapphire x1950xt - 580gb HDD - Chieftec Mesh - Corsair 620 - G15 och MX500 - Samsung 913N]

Permalänk
Medlem

Jag har en Sony NW-HD1, 20gb. Den fungerar riktigt bra, om man bortser från att man måste konvertera om låtarna till Atrac3. Men det går att fixa för en billig penning. Batteriet håller väldigt bra också.
Jag är helnöjd med den iaf

Visa signatur

jeps

Permalänk
Medlem

iPod? Men vänta ett par veckor isf, för det håller på och hända stora grejer på iPod-fronten. iPoderna kommer bli bättre. Mycket bättre.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
iPod? Men vänta ett par veckor isf, för det håller på och hända stora grejer på iPod-fronten. iPoderna kommer bli bättre. Mycket bättre.

Va? Jag som trodde du tyckte iPod var det ultimata redan idag... Går väl inte att förbättra den på något sätt? (batteritid, färgskärm, storlek, pris..)

För övrigt så tror jag inte att det finns så många vettiga spelare för under 2500 med 20GB hårddisk

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En vettig spelare är iAudio M3. Kostar ca 3200kr på OnOff (enda affären jag har kollat då det var där jag var tvungen att köpa min). Använder en själv, mycket ruggigt trevlig spelare förutom att något i mjukvaran hände. Tror det var för att jag kopplade de till Macburkarna i skolan (No offence om Mac). Den började skumma sig efter det.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.
Kameragear: D700 + 24-70 + 70-200 VR1 + 50/1.8 + SB-800

Permalänk
Medlem

Spara lite storlek genom att köpa en mini hdd spelare istället?
Bara ett förslag, dom är rätt mkt mindre och 5gb är endå en hel del musik.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Spara lite storlek genom att köpa en mini hdd spelare istället?
Bara ett förslag, dom är rätt mkt mindre och 5gb är endå en hel del musik.

Min polare har en Creative Zen Touch, den lilla på 5GB. Den är större än min iAudio M3 på det sättet att den är mindre sett ovanifrån men istället så är den 2-3cm tjock. Min är platt och knappt ens 1cm tjock. Jag har åandra sidan en fjärrkontroll med andra knappar men det e fiffigt, slipper man ta upp den för att ändra låt.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.

Permalänk
Medlem

Jag har ockå en m3a. Jag är mycket nöjd med den! fast nu har den gått sönder så jag ska lämna in den på reparation och sedan sälja den för en mp-120

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
Min polare har en Creative Zen Touch, den lilla på 5GB. Den är större än min iAudio M3 på det sättet att den är mindre sett ovanifrån men istället så är den 2-3cm tjock. Min är platt och knappt ens 1cm tjock. Jag har åandra sidan en fjärrkontroll med andra knappar men det e fiffigt, slipper man ta upp den för att ändra låt.

iAudio M3 20gb 103.7mm x 60.8mm x 14.2mm
Creative Zen micro 51mm x 84mm x 19mm

Visst är det stor skillnad på tjockleken, men M3 är ju knappast 1cm tunn den heller.
Håller dock med om att Zen micro känns klumpig pga tjockleken.

Permalänk
Medlem

om ni vill ha en mini-hdd föredrar jag en h10...nej föresten..köp en ipod mini..jag vill inte att alla ska ha en h10a

Visa signatur

-Ipod Touch 8gb , Westone UM2 + custom sleeves
-Nokia N95
-Apple MacBook Pro 2.2 Ghz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killer_ante
iAudio M3 20gb 103.7mm x 60.8mm x 14.2mm
Creative Zen micro 51mm x 84mm x 19mm

Visst är det stor skillnad på tjockleken, men M3 är ju knappast 1cm tunn den heller.
Håller dock med om att Zen micro känns klumpig pga tjockleken.

Okej. Ska säga det att jag har aldrig mätt min MP3. Det var en uppskattning.
Men Zen Micron känns som du skrev otroligt klumpig och den blir lätt repig. Men det e najs med touchpanelen Något jag saknar på min M3:a.

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.

Permalänk
Medlem

iPod mini:n har kommit med ny spec nu...

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

Men Archos gmini 220 = bara skit eller? Det är trots allt 20Gb för en trevlig peng + att skärmen är tilltalande, om man jämför med dagens ipods och M3:or.
Undra bara hur mycket den tappar på ljudet...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos

Länk?

Visa signatur

[AMD64 3500+ Venice @ 2604mhz med Scythe Ninja - Asrock DualSata - Kingston vRAM 1.5GB - Sapphire x1950xt - 580gb HDD - Chieftec Mesh - Corsair 620 - G15 och MX500 - Samsung 913N]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av taki
Men Archos gmini 220 = bara skit eller? Det är trots allt 20Gb för en trevlig peng + att skärmen är tilltalande, om man jämför med dagens ipods och M3:or.
Undra bara hur mycket den tappar på ljudet...

Länk?

För 2395kr får du en 6gb ipod mini, för 1895kr får du 4gb.
Kolla apples hemsida.
Jag skulle lätt köpa en ipod mini om jag ville ha en mp3 spelare.

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem

ingen som har nämnt Rio Karma?
konstigt!

Permalänk
Medlem

Men det är ingen som vet något om archos gmini 220, det är ju ett dra pris på den. Frågan är bara hur ljudet är.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

gmini220 är bra, men batteritiden är kass, 8h.

Visa signatur

THE STATUS QUO IS GAINING MOMENTUM

Permalänk

Jag har en iriver H120 och är supernöjd med den. Kalasbra inspelningsmöjligheter och format, stor display, snabb överföring, funkar som portabel hd också utan drivisar (till 2000 o XP iaf) en fjärr som kan styra ALLA funktioner på spelaren.... jag är supernöjd!! Ljudkvaliteten är mums!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 BE @ 3.8 GHz[] 8 Gb Corsair XMS3 1600 MHz [] HIS 6950 2Gb [] Creative X-Fi Platinum [] Antec P182 [] Corsair 550W []

Asus EEE PC 1000H (2 gb minne)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ekka
ingen som har nämnt Rio Karma?
konstigt!

tänkte göra det. den verkar bra.. finns för 2668:- på pixmania inkl. 2.1 system. (inkl rabattord och exkl prisgarantigrej)

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Nikon D80 | MB-D80 | Nikkor AF-S 18-70mm f/3.5-4.5 | SB-600
Citera mig vid svar!

Permalänk
Medlem

Sony hd3 verkar fin, har dock inte testat den själv

Permalänk

Karman är också en smula tjock, annars är den ganska sjysst. 20Gb i liten förpackning.

Visa signatur

- We are an army of dreamers, and therefore invincible. How can we fail to win, with this imagination overturning everything. - Subcomandante Marcos

Permalänk
Medlem

www.shopsuntec.com H340 för 3100 kr __INKL__frakt.

Visa signatur

Appetite for Destruction

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zero88
Jag har en Sony NW-HD1, 20gb. Den fungerar riktigt bra, om man bortser från att man måste konvertera om låtarna till Atrac3. Men det går att fixa för en billig penning. Batteriet håller väldigt bra också.
Jag är helnöjd med den iaf

Hur kan man fixa det? Är oändligt trött på att konvertera till Atrac..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bootsy

http://www.sonydigital-link.com/DNA/Hotnews/NWHD1_Upgrd.asp?l...

Permalänk

Min farsa har en Iriver H320. Den har färg skärm 20gb. Kanon bra ljud mm... Ipod minin tycker jag verkar intressant med sin batteritid på över 18h.

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk

Jag har en iAudio M3 som jag är jättenöjd med. Kanonljud (men inte med de medföljande hörlurarna) , supersnabb filöverföring direkt via utforskaren (spelar fungerar som en extern usb-hd) och inget krångel i gränsnittet på spelaren efter som det funkar i princip som en utforskare i miniformat.

De som jag kan störa mig på är att sladdarna gärna blir en härva eftersom man man i princip är tvungen att ha fjärren inkopplad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bootsy

köp en NW-HD3 istället. Där är det inbyggt.

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Citera mig vid svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JAC
köp en NW-HD3 istället. Där är det inbyggt.

Så du säger att han ska slänga sin gamla Sony MP3 spelare och köpa en ny?

Visa signatur

Inga upphetsande burkar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rille88
Så du säger att han ska slänga sin gamla Sony MP3 spelare och köpa en ny?

ja..

se det som felcitering eller nåt.. vad jag tänkte var att om man ska köpa en sony-mp3-spelare, så är det smidigare att köpa en hd3..

Visa signatur

Macbook 2,0 late 2008
Citera mig vid svar!

Permalänk

Har också samma problem.... Jag kommer troligen att köpa en Ipod mini 6gb. Liten, mycket utrymme, helt ok ljud och super bra batteri tid.... Lyssnade på en vanlig ipod i stan idag och ljudet var bra tyckte jag... Ska bara få min mp-130 såld först...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2