Permalänk
Medlem

Htpc Projekt 2005

Nu Startar det HTPC Projekt 2005.

Den ska inhålla,
-mini Itx Modekort
-512mb ram
-200gb
-Wlan
-Tvkort
-Ir-öga
-oled

nu kommer vi till problemen.
1. hittar inga itx med inbyggt wlan och eftersom jag ska ha ett tvkort så finns det inga pci portar kvar för wlan kort. finns det något att göra eller blir det att köra usb?

2. ifall jag ska ha en optisc enhet eller inte. har dvd i tv bänken, men den kanske man byter ut i framtiden. isåfall blir det en slotin dvd.

3. har bara 28x25 och 3 cm höljd att röra mig på. hur kan jag få ner grejer till minsta möjliga storlek?

4. hur många watt bör jag minst satsa på till nätagget. eller finns det bra externa nätagg?

tack på förhand

Visa signatur

[Pc-laptopP4 2,2 512mb 2.2TiB Extern 15"+19"]--[Ibook 12" 1,3Ghz g4 60GB 512MB]--[Mac Mini 1.83 Intel Core duo, Superdrive, 1Gb 80gb]

Permalänk
Medlem

det finns usb adaptrar.. för att kunna connecta mot en router med WLAN eller en accespunkt.

Visa signatur

[list][*]Popcorn Hour A110
[*]Philips 42" Full HD[/list]

Permalänk
Permalänk
Medlem

okej, fast jag tänkte ifall det fanns några andra lösningar med wlan men det ska väll gå att drycka in den i burken även ifall man kör usb. aja ska kolla vidare

Visa signatur

[Pc-laptopP4 2,2 512mb 2.2TiB Extern 15"+19"]--[Ibook 12" 1,3Ghz g4 60GB 512MB]--[Mac Mini 1.83 Intel Core duo, Superdrive, 1Gb 80gb]

Permalänk
Avstängd

3 cm blir nog tight.. det har kommit en slim modell har M serien.. vet dock inte hur slim de är...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

annars finns ju pci-raisers.. men hur ska du få plats med ett tv-kort på 3cm höjd? använda sån där förlängningskabel till pcin så du kan lägga tv-kortet på sidan? tror det dät blir lite väl tight

Visa signatur

laptop - Compaq 615
foto - Nikon D3000 + 18-105
Bloggen med lite foton och skitsnack

Permalänk
Avstängd

varför kan itne folk lära sig att det heter risers? please..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

3cm tror jag inte du klarar dig på. Har sett en itx låda på 4,4cm och då var det trångt. Jag skulle gissa att du kan komma ner till 4cm om du är i i stort sätt tar bort all luft mellan moderkortet och lådan.

Permalänk
Medlem

chassit som jag ska bygga i är ett gammalt slutsteg, tyckte det var bra för att det satt två st feta kyl flänsar på varje sida. så jag ska nog höja upp locket lite med hjälp av distanser och plexia så att kortet kan sitta normalt. har tyvärr tappat bort kabeln till digital kameran men jag ska leta lite till:P
tnx för hjälpen alla som skriver

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
varför kan itne folk lära sig att det heter risers? please..

lär dig stava rätt själv innan du klankar ner på mig

Visa signatur

laptop - Compaq 615
foto - Nikon D3000 + 18-105
Bloggen med lite foton och skitsnack

Permalänk
Avstängd

om du hade lite celler bakom pannbenet borde du fatta att det ska stå inte alltså har t och n blivit felplacerade. Blir lätt så om man skriver för fort..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Wow, den här tråden måste jag bevaka! Det värkar som om det blir ett riktigt gräl (dubbel kollat stavningen)

Permalänk
Medlem

Alltid lika kul med SweC gräl.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av o0ski
Wow, den här tråden måste jag bevaka! Det värkar som om det blir ett riktigt gräl (dubbel kollat stavningen)

Vilken stavning har du dubbelkollat? "värkar" eller "dubbel kollat"?

Permalänk
Medlem

En sak att tänka på när du ska bygga HTPC är att tv-utgången är totalt värdelös på ITX korten... Titta då hellre på en lösning med tex ett Conexant CX tv-chipset på, blir betydligt roligare slutprodukt.
Förutsatt att du inte tänker använda en TV, projektor eller liknande med VGA eller DVI-ingång!

Visa signatur

Stabilitet är överskattat... En krasch om dan gör kroppen glad!

Permalänk
Medlem

Har tyvärr inget att bidra med i diskussionen, skriver bara för att få e-psotbekräftelse när det rör sig i tråden (kan man få det utan att skriva inlägg och klicka i e-postbekräftelse). Kommer följa bygget med stort intresse.

Visa signatur

För Sverige i tiden