Permalänk
Medlem

A64, 6800gt SLI system bygge [BILDER]

Hejsan,
Här sitter vi på ett litet lan hemma hos mig och bygger en polares helt nya SLI system bilderna är kanske inte i högsta kvalité.

Hela systemet:
AMD Athlon 64 3800+ 2.4 GHz Socket 939, 512KB cache, BOXED
MSI K8N SLI Platinum Moderkort S939 nForce4 SLI,4xSATA2,GbLAN,
OCZ ModStream PowerSupply (PSU) 450w (120mm)
2st XFX GeForce 6800GT 256MB GDDR3 PCI-Express, Tv-Out/DVI, Retail
2st A-DATA 512Mb DDR-DIMM PC4000/DDR500 184pin 500MHz CAS3
NEC DVD-brännare ND-3500A IDE Svart Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)
Creative Soundblaster Audigy 2 7.1 Dolby Digital EX, PCI

Western Digital Raptor 74GB S-ATA 8MB cache 10000RPM
Western Digital Caviar 120 GB IDE
Maxtor D740X-6L 80GB IDE
Maxtor DiamondMax 10 200GB IDE ATA/133 8MB cache 7200RPM

3dmark03:

3dmark05:

Kommer nog att lägga up lite fler resultat senare efter vi har exprimenterat lite, än så länge har vi bara klockat 3dkorten till Ultra hastigheter dvs 400/1100.

Permalänk

Snyggt chassi! Vad heter det?

Permalänk
Medlem

2 olika grafikkort? ett grönt och ett blått? :s varför?

EDIT: annars ser det bra ut

Visa signatur

Microsoft Surface 3-

Permalänk
Medlem

Vad gick hela kalaset på?

Visa signatur

Athlon 64 2800+, Epox 8kda3j, Kingston 1GB Ram, Sapphire 9800pro, LG L1740P, Antec SLK3700BQE

Permalänk
Medlem

Vroom Vrooom

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LilHawkanZ
2 olika grafikkort? ett grönt och ett blått? :s varför?

EDIT: annars ser det bra ut

Grafikkorten e nog likadana tror att blixten gör att korten ser annorlunda ut...

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggge
Grafikkorten e nog likadana tror att blixten gör att korten ser annorlunda ut...

Det är nog samma kort, men PCB:n (lr vad et nu heter) har olika färg...

Permalänk
Medlem

ser ganska bestämt ut som ett grönt och ett blått

EDIT: ja det var ju det jag menade....

Visa signatur

Microsoft Surface 3-

Permalänk
Medlem
Citat:

Snyggt chassi! Vad heter det?

Silverstone SST-TJ01

Citat:

2 olika grafikkort? ett grönt och ett blått? :s varför?

Japp det är olika färger på dem, ingen aning varför.

Citat:

Vad gick hela kalaset på?

Mindre än vad du tror

Permalänk
Medlem

enu en lycklig gamer
Gratz

Visa signatur

Dator 1 AMD Sockel 939 3000+ @ 1.8 ghz 2*512 ddr 400 mhz K8N Neo2 54G Platinum Leadtech 6800GT@Ultra Waterchill
Dator 2 AMD xp 2000 @ 1.66ghz ddr 512 333 mhz 1*maxtor 120 gig 1*samsung spinpoint 80 gig Gf 2

Permalänk

jag har likadant minnen , psu , amd64 3500+ annars övrigt andra märken , min låda e dock costume byggd av .. mig ,, (snart klar me den )

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vill ha

Vad tyckte ni om moderkortet ? Skall köpa ett så är det nått att ha eller?
Var nättagget fördigt sleevat ?

Visa signatur

CPU: Phenom 2 X6 1100T BE @4.0GHz by Corsair Hydro H100i RAM: 16GB 1866Mhz Corsair Vengance GPU: Zotac GTX 670 MB: MSI 990XFA GD65 HDD: Corsair Force 3 120GB PSU: Corsair VX550 Chassi: Corsair Obsidian 550D
"Filserver": Chieftec Mesh AMD Athlon x2 5200+ 4GB RAM HDD: 4x1TB 2X320GB +40GB SSD Power by Corsair HX750

Permalänk
Medlem

gaaaah NICE!!! 21 000+ i 3dmark 03 Ser bra ut!!
//Chrillan

Visa signatur

Asus A8N-SLI Premium 939, Amd 64 3700+, Evga 7800gt 470mhz(orginal), OCZ platinum 2048mb.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erkaa^
Vill ha

Vad tyckte ni om moderkortet ? Skall köpa ett så är det nått att ha eller?
Var nättagget fördigt sleevat ?

Kan verkligen rekomendera detta moderkort, vi är tre stycken här som har det.. enda nackdelen är att SLI avståndet är ganska kort (4cm) kan vara problem med vissa kort tex Leadtek 6800 eftersom den har riktigt fet kylning.

Har själv MSI k8n platinum mobot och ett Leadtek grafikort:

Hade tänkt att byta ut VGA kylningen till en Zalman VF700-CU.

Japp, nätagget är färdigsleevat ifrån början.

Permalänk
Medlem

Ja, Får hoppas att inte Gösta ska försöka vara värre nu ;O) För tror inte Red Alert och word behöver dessa resurser, hehe

Visa signatur

Everyone is different,no 2 people are not on fire!

Permalänk
Medlem

Blir inte diskarna varma om man sätter dom så tätt ihop, eller hur varma är dom?

Visa signatur

flippy @ Quakenet

Permalänk
Medlem

Vad kossta allt?
Lägg priserna i detalj:)

"åh en rapptor? =)"

Visa signatur

[Q6600@3.3][MSI P35 Diamond][6GB CorsairDominator@1100][260GTX OC 896MB][0.120+0.320+0.500+2x0.640+2x1+1x2 Nas TB][Corsair HX 750W][P182B][Dell 2209WA]

Permalänk
Medlem

är det bara jag som tycker att en sak fattas? vi måste ju se dig klocka och resultaten av klockningen i form av 3dmark03 och 05
temps före och efter är ju också ett måste

Permalänk
Medlem

Alla som frågar vad det kostar osv. Det är hans ensak, han svarade tydligt "Mindre än vad du tror :D" T: Snyggt som fan

Permalänk
Medlem

Gött, väntar bara tills jag får råd att köpa mig ett till 6800gt kort. ^^

Permalänk

Jävligt porrig burk Rippan

Permalänk
Medlem

klocka det och visa resultat!

Permalänk

ojojoj vad fett. Avundsjuk så in i bomben.. men men. När man har skaffat jobb så kanske dessa dagar kommer
Får man fråga vad ditt vattenkylningskit kostade och om den är bra. Slutligen vill jag be om en länk till den Är sugen på H2O-kylning...

Permalänk
Avstängd

undra vad det vill ge i 3Dmark01 40k+?:P

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
ojojoj vad fett. Avundsjuk så in i bomben.. men men. När man har skaffat jobb så kanske dessa dagar kommer
Får man fråga vad ditt vattenkylningskit kostade och om den är bra. Slutligen vill jag be om en länk till den Är sugen på H2O-kylning...

Det är Thermaltake Bigwater det presterar inte speciellt bra men det är tyst och snyggt jag köpte det mest för att jag ville testa vattenkylning, hade igentligen tänkt att utöka med ett VGA block som lösning på mitt SLI problem men efter min besvikelse av hur det presterar så tror jag inte att de kommer funka så bra. Min CPU går i ca 36c idle och max 45c full load ungefär som med boxad fläkt kylning.

Här finns en Video recension:
http://www.3dgameman.com/vr/thermaltake/bigwater/video_review...

Permalänk

tacksam för att du är så ärlig och uppriktig, så att inte stackars lilla jag går i den fällan Tack för länken med. Sjysst! BTW, tror du asetek waterchills nybörjar-kit är bättre?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
tacksam för att du är så ärlig och uppriktig, så att inte stackars lilla jag går i den fällan Tack för länken med. Sjysst! BTW, tror du asetek waterchills nybörjar-kit är bättre?

Jag valde mellan dom två, till waterchill paketet medföljer ingen 120mm fläkt till radiatorn vilket jag tyckte var lite synd bland annat därför valde jag inte det.. tycker även att TT Bigwater är snyggare.

Permalänk
Medlem

RippaN: Din polares hårddiskar lär bli rätt så varma :). Skulle vara intressant att se lite tempraturer ifrån systemet faktiskt.

Visa signatur

[APPLE IMAC 20"][3072Mb DDR2 800mhz][ATI Radeon 2400XT][640GB HDD][OS X 10.5.5]

Permalänk
Medlem

Jag har problem med ett liknande system.
Kör två stycken Gainward 6600GT i SLI-mode,
jag aktiverar SLI i Windows och det har funkat
fint fram tills et par dagar sedan.

Nu är jag dock osäker på om båda korten är aktiverade
överhuvudtaget. Får konstiga poäng i jämföreslse med
innan då jag var säker på att det funkade.

Ngn som har en lösning eller något tips?
Jag har samma moderkort som du.

Är orolig över nätagget som är ett Chieftec 360W 24-pinskontakt.

Permalänk

Tips! Skaffa sånna där nya molexkontakter med 90 graders vinkel, och korta kablarna. Så slipper du böjarna på sladdarna.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1