Permalänk
Gäst

Logitech Mx 518??

Ser att den finns på komplett.se
Vad skulle det vara för skillnad mot den vanliga MX510? Har inte hört något om denna mus alls, konstigt för att vara Logitech tkr ja. Är det nån som vet något?

Permalänk
Medlem

är det inte den de har satt LASER teknolgin i en mx510

Permalänk
Medlem

Features:
j • Ultra jhigh-resolution optical mouse for expert gamers
l • In-game, "on-the-fly" access to 3 sensitivity levels (without drivers)
l • 1600 dpi MX Optical lEnginei for smooth tracking and startling jresponse
i •l Logitech's advanced gaming software to battle-tune your mouse to five custom sensitivity-settings
l • Contoured gripi for jpeaki performancel and comfort in the most intense gaming sessions
i j• Super-slick gaming feet for jeffortless,i precise tracking
l l• Documentation jin English
j l • 3-year guarantee
j • Full product support

http://www.webhallen.com/prod.php?id=39343&ref=Buggy

Permalänk

Ingen har fått den i lager än.. det dröjer. Ska köpa en sån när den kommer ut

Permalänk

är den bättre än mx1000 ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elaajten.
är den bättre än mx1000 ?

allt är bättre än mx1000

Visa signatur

"Happiness is only real when shared"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av elaajten.
är den bättre än mx1000 ?

MX1000 har ju laseroptik medans denna har kvar den "gamla" optiska sensorn. Men för spel tror jag ändå MX518 är bättre eftersom den är lättare och sladdlösa möss brukar man klaga på att de inte hänger med. Jag tycker dock min MX1000 hänger med, men så spelar jag inte så mycket heller.

För "hardcore"-spelande hade jag valt denna, annars MX1000

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Gäst

Ok, tack för alla svar. Då vet man vad man ska titta efter nästa gång..

Permalänk
Medlem

MX1000 ska man inte spela med, jag hoppas ingen av er gör det.

Permalänk
Medlem

min mx1000 fungerar alldeles utmärkt att spela med

Permalänk

Låter intressant. Men då ska den få skalet från min gamla mx500... Är mycket snyggare med silverskalet ju...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

Hur står denna musen sig mot Razer dimondback magma/chamelont i spel då främst??

Visa signatur

MSI K8T-Neo Platinum, Amd64 3400+, Kingston hyperX 512mb, Gigabyte 6800NU---> Zalman Vf700CU, Aspire 520W, Samsung spinpoint 160gb, Samsung DVD combo, Zalman 7700 cu, LIAN-LI pc7, Logitech Z-5500, CRT: LG 702B.

Permalänk
Medlem

Kevlar

I vilket solsystem har du hittat en mx518 utan laser?
mx518=mx1000 fast med sladd+ lite andra "gaming" saker. Ingen standbytid mm..

Permalänk
Medlem

MX1000 verkar ju fungera olika för olika människor. Minns den där filmen när någon satt och slog med musen för att visa att den inte reagerade när man lyfte på den. Min beter sig inte alls likadant när jag gör samma sak.

Själv har jag inga problem alls med att spela med MX1000. Musen reagerar direkt, även om den stängt av sig själv, och jag tycker precisionen är utmärkt.

Själv skulle jag aldrig köpa en mus med sladd efter jag märkt hur bra MX1000 fungerar men så har jag heller inga problem med vikten på den.

Permalänk
Medlem

Synd att alla Logitechs MXmöss ser fördjävliga ut nuförtiden.
/me klappar sin stilrena MX500

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ex-Rated
Kevlar

I vilket solsystem har du hittat en mx518 utan laser?
mx518=mx1000 fast med sladd+ lite andra "gaming" saker. Ingen standbytid mm..

I Logitechs solsystem. Har läst på deras sida och butiker osv, står ingenstans om att det är laser. MX1000 säljer ju på Laser, "Lasermus!! grymt" osv. Tror dom skulle säga det om 518 också om det var laser.

k0rkad: Så sant! MX510/518 ser för jävliga ut. MX1000 tycker jag ser ok ut, men MX500/700 är helt klart snyggare.

Visa signatur

The only problem with Microsoft is they just have no taste. They have absolutely no taste. And I don't mean that in a small way, I mean that in a big way, in the sense that they don't think of original ideas, and they don't bring much culture into their products.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kevlar

k0rkad: Så sant! MX510/518 ser för jävliga ut. MX1000 tycker jag ser ok ut, men MX500/700 är helt klart snyggare.

om jag har fattat det rätt så är det bara färgen som skiljer utseende mässigt mellan mx500 och 510 ? jag tycker helt klart mx510 röd är snyggare än mx500 men det är väl en smak sak gillar inte logitec mössen(de senaste) något vidare iaf.. håller mig till min 3.0 som har funkat bra i 2-3 år nu nästan inte ens sliten och kostade mig bara 299

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: gtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0rkad
Synd att alla Logitechs MXmöss ser fördjävliga ut nuförtiden.
/me klappar sin stilrena MX500

Håller totalt med dig
Den mattgråa är snyggast

Visa signatur

Blah...

Permalänk
Medlem

Varför är alla så negativa mot mx1000, när jag spelade quake III / Unreal tournament 2004 med den hadde jag inga problem alls.. hänger med minst lika bra som min vanliga mus (Intelimouse Optical 1.1)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av k0rkad
Synd att alla Logitechs MXmöss ser fördjävliga ut nuförtiden.
/me klappar sin stilrena MX500

Samma här. Min gamla hederliga mx500 är fortfarande snyggast...

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nithlon
om jag har fattat det rätt så är det bara färgen som skiljer utseende mässigt mellan mx500 och 510 ? jag tycker helt klart mx510 röd är snyggare än mx500 men det är väl en smak sak gillar inte logitec mössen(de senaste) något vidare iaf.. håller mig till min 3.0 som har funkat bra i 2-3 år nu nästan inte ens sliten och kostade mig bara 299

mx510 har högre upplösning på sensorn och högre känslighet.

Jag skaffade aldrig någon mx500 bara för att jag tyckte färgen var så jäkla tråkig. Nu har jag en 510:a.

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte Mx510 skalet, det är så halt liksom, Mx500 skalet är mycket bättre grepp i, någon som vet hur skalet på Mx518 är ?

Permalänk
Medlem

Det var som fan, har den redan kommit ut Har längtat...

Visa signatur

_:_

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triggah
Jag gillar inte Mx510 skalet, det är så halt liksom, Mx500 skalet är mycket bättre grepp i, någon som vet hur skalet på Mx518 är ?

Den är nu silver färgad istället för MX510 blå / röd. Tycker mej även skymta en lite gråare greppyta än 510:ens. MX518 Har fortfarande det unika mönstret som liknar siden under plasten kvar. Eftersom recensionerna säger så mycket bra kritik om den så antar jag att greppytan är betydligt bättre än de gamlare mössen.

Visa signatur

Intel Pentium 4, 1024Mb DDR, ATi Radeon 9600Pro, IntelliMouse 3.0, fUnc sUrface 1030 .

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SanSao
MX1000 ska man inte spela med, jag hoppas ingen av er gör det.

Jag gör , och jag stormtrivs

Permalänk
Medlem

Jag undrar va alla här har emot mx1000, bara för att tex. din kompis/du har fått ett dåligt ex. eller har läst dålia reccensioner (stavining) så behöver inte mx1000 vara dålig, jag har en den funkar helt utmärkt, ja till och med bättre än förväntat. Så klaga inte om du inte har teststat en felfri mus!

Visa signatur

If in doubt, flat out!

Permalänk
Medlem

Den musen är väl trådlös, right? Och trådlösa möss ska man inte spela med. Det är samma med TFT-skärmar. De ska man inte spela med.

Liksom.. det GÅR att spela med trådlösa möss (och trådlösa tangentbord) men det ska man bara inte. Hellre spelar jag med en trådbunden kulmus än en optisk trådlös mus.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thecreep
Jag undrar va alla här har emot mx1000, bara för att tex. din kompis/du har fått ett dåligt ex. eller har läst dålia reccensioner (stavining) så behöver inte mx1000 vara dålig, jag har en den funkar helt utmärkt, ja till och med bättre än förväntat. Så klaga inte om du inte har teststat en felfri mus!

Jag har ägt en Mx1000 och inse den går att spela med men den hänger INTE med, att det ska vara så svårt att fatta.

Permalänk
Gäst

Det vore bra om vi kom tillbaka till ämnet eller släppte taget om denna tråd och skapar en ny om MX1000 egenskaper i överföring...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SanSao
Den musen är väl trådlös, right? Och trådlösa möss ska man inte spela med. Det är samma med TFT-skärmar. De ska man inte spela med.

Liksom.. det GÅR att spela med trådlösa möss (och trådlösa tangentbord) men det ska man bara inte. Hellre spelar jag med en trådbunden kulmus än en optisk trådlös mus.

Vad är det för fel med TFT skärmar då?

De tidiga kan jag hålla med om, men de nya är ju grymt bra.

Visa signatur

Asus P5K-Premium WiFi | Intel Core2Quad Q6600 @ 3.3Ghz | 4x2GB OCZ Platinum | Radeon HD6950GB | Intel SSD 160GB