Valknut (dcgui-qt) paketerat för Debian Sarge/Sid

Permalänk

Valknut (dcgui-qt) paketerat för Debian Sarge/Sid

Har paketerat dclib och valknut för Debian Sarge/Sid om det är någon som är intresserad. Hittar ni några buggar rörande själva paketeringen så skicka ett PM eller liknande så ska jag nog kunna ordna det.

http://peppesbodega.nu/turban/index.php?section=images&path=D...

Först ska dclib in och sedan valknut.

EDIT: Postar det här för att det;
1. inte finns något valknut-paket för debian sarge/sid
2. verkar vara eftertraktat
3. är skoj att göra paket=)

Peppe

Permalänk
Medlem

Tack så mycket, det uppskattas. Ska prova direkt.

Edit: Jag har testat det nu och det fungerar helt underbart. Jag var tvungen att avinstallera libdc0, men det hörde till dcgui som ändå inte fungerade för mig. I övrigt inga klagomål. Bra gjort!

System: Debian Sid 2.6.9

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Hmm, ja, jag har nog inget annat att säga än det Ingen sa.
Bra jobbat!

PS. Du har ingen PowerPC-version på gång?

Permalänk

Får tacka för berömmet helt enkelt=)
Och precis som Ingen säger så måste libdc0 ut innan paketen kan åka in.

nillon: har tyvärr ingen mac att tillgå, men har du någon som man kan bygga paket på så säg gärna till så ska jag se om det funkar även där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peppelorum
nillon: har tyvärr ingen mac att tillgå, men har du någon som man kan bygga paket på så säg gärna till så ska jag se om det funkar även där.

Du kan väl köra en cross-compile?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peppelorum
Får tacka för berömmet helt enkelt=)
Och precis som Ingen säger så måste libdc0 ut innan paketen kan åka in.

nillon: har tyvärr ingen mac att tillgå, men har du någon som man kan bygga paket på så säg gärna till så ska jag se om det funkar även där.

Det ska nog inte vara omöjligt.
Jag har en Mac som står och tuffar i garderoben som snart ska genomgå lite omstruktureringar, efter det så kan jag låna ut ett konto på den. Den kör debian sarge.

Permalänk
Medlem

Funkar denna version med ubuntu med?
Jag tänkte eftersom ubuntu är baserat på debian?
Men det kanske är mycket som skiljer dom åt?
(Har aldrig kört debian/Ny på linux).

Visa signatur

"He never races anybody, he just sit there and scares the hell out of 'em"
“Eagles may land on the same mountain but they don’t flock together. Eagles fly alone.”

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tank-mx
Funkar denna version med ubuntu med?
Jag tänkte eftersom ubuntu är baserat på debian?
Men det kanske är mycket som skiljer dom åt?
(Har aldrig kört debian/Ny på linux).

Prova.

sudo dpkg --install <paketnamn>

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Fungerar bra i Ubuntu (Hoary), man var tvungen att installera libqt3c102-mt (om man inte har det installerat sen tidigare) sen var det bara att köra.

Permalänk
Medlem

Jag har också en mac som jag kör irssi ifrån om du behöver någonstans att kompilera för powerpc

Visa signatur

Cry havoc and lets slip the dogs of war!