Permalänk
Medlem

Escumm

Någon som kan hjälpa mig med hur man lyckas med bedriften att spara i exempelvis "sam & max" Förstår mig inte riktigt på hur det funkar

Permalänk

Det finns en bugg i EScummVM som gör att du för varje spel måste ange var du vill spara. Det gör du genom att ta "Edit game" på spelet i huvudmenyn och väljer en sökväg för "Save Path" som finns (mycket viktigt. En katalog skapas inte automatiskt). Därefter, när du spelar, så tycker du på "väljknappen" (den mellan pilarna) och väljer "Save".

Permalänk
Medlem

Det är väl ingen bugg, det är tillämpat i den nya versionen så folk skall kunna spara vart de vill. För övrigt så är det kanon att day of the tentacle funkar perfekt i den nya versionen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bruticus
Det är väl ingen bugg, det är tillämpat i den nya versionen så folk skall kunna spara vart de vill. För övrigt så är det kanon att day of the tentacle funkar perfekt i den nya versionen

Vart har du skaffat de spelen ifrån?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bruticus

Det är visst det en bugg då den skiter fullständigt i den globala inställningen som säger var den ska lägga sparningarna. Det är därför man måste ställa in det för varje enskilt spel istället för att göra det i standardinställningarna för EScummVM.

Permalänk
Medlem

Ah, så menar du ...

EDIT: Måste tillägga här att jag undrar hur jag klarat mig utan profilmail tidigare, underbar mail klient till axxx. Råder alla att skaffa den!

Permalänk
Medlem

Vet att det säkert har frågats en massa gånger om det här, men 800 inlägg känns lite mycket att läsa igenom Så om nån sitter inne med svaren så får ni gärna skriva

1. Finns det nån bättre webbläsare än den inbyggda? Gärna nån där man kan "tilta" skärmen.
Det mest irriterande med den inbyggda är ju att man inte kan flytta på ramarna, så vissa sidoramar tar upp hela skärmen och huvudsidan syns inte alls...

2. Telefonminnet blir fullt väldigt snabbt, vissa spel eller program tar ju flera MB och telefonminnet är bara på 12 MB. Kan man installera spel/program på minneskortet?

3. Funderar på att köpa ett större minneskort, ett på 512 MB. Går det att fixa så man kan titta på långfilmer på telefonen eller blir det dålig bild/låg fps?

4. Gillar inte att telefonen sätts på bara man snuddar den röda knappen, inte blir det ju bättre för att skärmen aldrig slutar lysa när man ska skriva in PIN-koden, så om den sätts på i fickan så tar ju batteriet slut rätt fort... Finns det någon mjukvaruuppdatering någonstans som fixar såna små "buggar", eller kan man ändra olika inställningar i något program, som inte är allt för svårt att förstå sig på?

5. Den där SE P800/P900-filen folk pratar om, har den några nackdelar/buggar?

6. Får inte wayfinder att funka fast GPS:en är på. Nån som vet vad man ska fixa, eller kanske vet nåt bättre program med kartor?
Vill ju kunna skriva in en adress och se vart det är, eller sitta på vagnen och se exakt vilken väg jag har åkt genom stan

7. Kom gärna med tips på bra --->spel<---, eller andra grejer. Gärna specifika eftersom det finns _mycket_ grejer på alla olika sidor. De spelen 3 har känns ju för klena för den här telefonen

Visa signatur

Intel i5-2500K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9, Socket-1155 | ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA | Corsair SSD Force Series 3, 120GB | Seagate Barracuda 2TB | Seagate Barracuda 4TB | ASUS P8P67 LE | Windows 10 Pro | BenQ E2400HD.

Permalänk
Medlem

Idag har jag verkligen inte gjort något annat än att sitta klistrad vid datorn, fyfan, skall försöka svara på dina frågor innan jag lägger mig.

1. Netfront, går visserligen inte tilta, men med minsta textstorleken och med den inbyggda smallscreen-rendering-funktionen så går det utmärkt att surfa på vanliga hemsidor. Den är gratis för övrigt, kolla på my symbian. Du kan använda den nån månad, sen får du avinstallera och installera om. Att lägga den på minneskortet är mitt tips.

2. Går icke

3. Med Smartmovie från lonelycatgames.com kan du se på divx filmer blir otroligt bra bild, tar även väldigt lite plats. Suverän produkt.

4. Troligtvis inte

5. Är inte 100 på exakt vilken funktion filen har, eller hur denna lilla fil kan få program att funka stabilare, men det funkar, och det har inga nackdelar eller buggar.

6. Har inte heller fått wayfinder att funka, försök att hitta en gammal version av nhgps, det är gratis dessutom. Ställ bak datumet och du kan använda det hur länge du vill. Du får dock fixa kartorna själv.

7. Läs igenom tråden så hittar du nog en hel del, ang. spel är nog emulatorerna den främsta källan för spel, finns både atari, megadrive, nes och gameboy emulatorer.

Sen finns det en drös med spel som är gjorda för a92x,a1xxx men dom är svårare att få tag på, och kostar dessutom. Jag har dock ett av dom, strategic assault, liknar red alert, gillar dock inte såna spel.

Permalänk

5. Den gör så att installationsprogram för program skrivna för SE P800 känner igen din telefon och tror att det är en P800. Det har alltså ingenting att göra med att program skulle bli mer stabila. En nackdel med att använda den kan vara att program specifikt gjorda för P800 inte alltid fungerar som de ska på A925, och kan vid extremfall hänga telefonen vid uppstart vilket medför att du måste lämna in den på lagning för att få igång den igen. Exempel på sådana program är Tracker, om man slår igång autostart-funktionen.

Permalänk
Medlem

Tog och laddade ner "Infrared Remote Control 1.21" från my-symbian.com, men programmet gnäller bara om att IR:en måste vara avstängd INNAN man startar programmet, men det är den! Testade även att starta om telefonen efter installationen och att sätta på IR:en och sen stänga av den igen, men det står bara samma sak ändå. Nån som fått det att funka eller vet något annat program man kan använda för att få telefonen till en fjärrkontroll för TV/Video?

Använder AgileMessenger för att logga in på MSN, funkar riktigt bra om man bara vill skriva. Fast nu när 3 slopat trafikavgifterna för mars vore det ju kul om man kunde få tag i någon version där en "ljudkonversation" funkade
Eller ännu bättre, nån version där man kan spela röj-flaggor dessutom!
Finns någon sådan, eller finns det nåt annat bra program för det, typ som skype eller så?
Kanske finns bättre multiplayerspel som funkar över 3G förresten?

Visa signatur

Intel i5-2500K | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9, Socket-1155 | ASUS GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX CUDA | Corsair SSD Force Series 3, 120GB | Seagate Barracuda 2TB | Seagate Barracuda 4TB | ASUS P8P67 LE | Windows 10 Pro | BenQ E2400HD.

Permalänk

Det programmet är ett exempel på program som är skrivna för P800/900 men som går att installera med hjälp av att man lurar installationsprogrammet med "den där SE P880/P900 filen" som du nämnde tidigare. Som du själv upptäckt så fungerar det inte på A925.

Det finns ett fjärrkontrollsprogram som flyter runt här som fungerar på A925, men jag vet varken vem som har gjort det eller vilken licens det är för det så jag vill inte lägga en länk här i tråden. Sök lite på "a925 irremote" i forumet så bör du nog hitta det.

Permalänk
Medlem

Nån som köpt ett 1gig minneskort till a925 som funkar. Såg ett kingston på pricerunner för 706kr. Nån som vet om det funkar.

Permalänk
Medlem

Det funkar, vet folk som har haft i det, har själv kört på 512 ett tag innan jag sålde min.

Permalänk
Medlem

Säkert?

Kingston 1gig alltså?

Permalänk

hur får man igång bluetooth headsettet?????
mobben hittar det ibland men inte alltid........ å sen så kopplar den inte över när man ringer....

en till sak..... är det nån här som har kört in typ en clean version av Sympian UIQ på en motorola A925????? isf vilket pris....

Permalänk
Medlem

Re: Säkert?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av el_huldo
Kingston 1gig alltså?

Japp, kingston 1 gig, själv har jag bara haft kingston 512 dock, hade jag haft mer pengar hade jag säkert också köpt ett 1 gigs kort.

Permalänk
Medlem

Har nån skruvat isär sin telefon än? De två torxen är ju rätt uppenbara men sen då? Sitter den ihop med små hullingar nånstans eller? Vill inte bara bryta isär den på vinst och förlust, vore kul om den gick att få ihop igen efteråt. Jag har fått in en liten men oroande mängd järnfilspån i nallen och behöver städa ur den, ifall nån undrar...

Visa signatur

Vill bli datornörd igen

Permalänk
Medlem

Med våld så öppnades min telefon...
Sen efter ett tag så såg den ut såhär.. (efter den fick smaka på däckburn, bensin, tändsticka och yxa)

Permalänk
Medlem

Hoppas du får ihop den igen

Visa signatur

Laptop: IBM T41 ~ Centrino 1.6 ghz ~ 1024 mb ~ 80 gb ~ ATI Mobility Radeon 9000 32 mb
Mobil: Nokia N70

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H@sse
Med våld så öppnades min telefon...

Hehe, kanske litet mer ingående isärtagning mot vad jag hade tänkt mig:D

Kan du se av bitarna hur man ska ta isär den så skonsamt som möjligt? Skulle vara till stor hjälp.

Visa signatur

Vill bli datornörd igen

Permalänk
Medlem

Efter jag hade skruvat upp dom 2 skruvarna så kunde man böjja ut skalet lite, då satt jag en plattmejsel emellan i springan och drog den efter hela telefonen. Då släppte fästena till slut.

Permalänk
Medlem

Plasten deformeras, icke bra... Tack ändå

Visa signatur

Vill bli datornörd igen

Permalänk
Medlem

har spelat in ett röstmärke på 1923 kB men jag kan inte skicka över det till datorn. Telefonen gnäller om att A920( ? ^^) har för lite minne kvar när jag försöker skicka över det via IR, men först hänger dne sig i någon minut. Har 3,8 MB ledigt på telefonminnet... Kan man komma åt röstmärket gonom datakabeln med något program?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Med datakabeln + det medföljande programmet?

Permalänk
Medlem

Nepp filen finns inte där, vet itne om den är dold på något konstigt sätt eller så, någon typ av systemfilsmärkning kanske?

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timilim
har spelat in ett röstmärke på 1923 kB men jag kan inte skicka över det till datorn. Telefonen gnäller om att A920( ? ^^) har för lite minne kvar när jag försöker skicka över det via IR, men först hänger dne sig i någon minut.

Ja, i samma snilleblixt som de kom på att man bara skulle få installera program på C: så lade de också in ett system som gör att när man ska skicka och ta emot filer så hamnar de alltid på C: först. Det gäller både IR och BT. Låt oss säga att du vill skicka bilden bild.jpg. Den ligger på minneskortet, men du vill skicka den till en annan telefon. Vad som händer då är att telefonen kopierar bild.jpg till c:\system\temp\ir, och därefter börjar den skicka bilden. Det du upplever som att telefonen hänger sig innan den skickas är alltså när filen kopieras.

Jag vet dock inte varför din telefon klagar på att den har för lite minne, eftersom du borde har knappt 2MB kvar när den kopierat ljudfilen till c:\system\temp\ir

Extra irriterande är det när man vill skicka filer som är större än vad man har ledigt utrymme på C:. Det går generellt inte. Dock verkar det gå att komma runt det med senaste betan av SMan, som skickar filer direkt från där de ligger, utan att först kopiera dem till det interna minnet.

Permalänk
Medlem

Kan man använda A925 som MP3-spelare, eller blir det väldigt dåligt ljud? Heh inte något man har runt halsen men man har ju ändå med sig telefonen... Så då kanske man skulle kunna ha den som MP3-spelare också? =P

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timilim
Kan man använda A925 som MP3-spelare, eller blir det väldigt dåligt ljud? Heh inte något man har runt halsen men man har ju ändå med sig telefonen... Så då kanske man skulle kunna ha den som MP3-spelare också? =P

Jag använder den som mp3-spelare när jag sitter i bussen på väg till skolan. Helt okej ljud tycker jag. Kör med ett par andra snäckor med både bättre ljud och passform

Visa signatur

-= Svettig dator och en hårig mobiltelefon =-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DarkSoul
vart hittar man SonyEricssonP80xPlatform.sis då har en sida med massa spel till p900 (full) men hittar inte den filen :/

Edit:fick igång ett spel äntligen..legacy

Har du adressen till den sidan med spel?
har nämligen en p910i och dom borde väl funka till den?

har du några andra roliga saker till Sony Ericsson PXX0?

// Victor

Visa signatur

// Victor - Jag är inte rädd
http://mobilforum.lokalen.org

Permalänk
Medlem

IGNORERA