Permalänk
Medlem

Grafikkortet ATI Radeon 9600

Hej! jag är nybörjare med överklockning och sånnt och har aldrig gjort det förut.
Jag skulle vilja "förbättra" mitt grafikkort (Ati Radeon 9600 pro 256mb). Jag har hör ifrån kompisar att vissa grafikkort egentligen är spärrade dyrare grafikkort.
jag undrar om det finns en sådan spärr på mitt grafikkort, hur mycket skillnad det blir, om det är någon risk med att ta bort den och hur man isåfall gör. Tack i förhand!

Visa signatur

BE-2350, X1950PRO, 2xPC5400

Permalänk
Medlem

Nej du kan inte förbättra ditt kort, det enda du kan göra är att överklocka, tanka ati-tool från filarkivet och sätt på find max core så kmr den klocka automatiskt, sedan find max mem så klockar den minnet på grafikkortet.

Permalänk
Medlem

Men för att kunna klocka Radeon 9600 med ATi-tool så måste du först göra en inställning. Annars krånglar det bara. Gå in i "Settings" välj sedan "Miscellaneous" och kryssa för "Remove Radeon .../9600 clock lock".

Visa signatur

| Core i7 965 EE (Batch: 3841A498) | EVGA X58 Classified E759 | 3x2GB OCZ Blade PC16000 CL7 | XFX GeForce GTX285 | Samsung 1TB HDD | Corsair TX750W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cooper
Men för att kunna klocka Radeon 9600 med ATi-tool så måste du först göra en inställning. Annars krånglar det bara. Gå in i "Settings" välj sedan "Miscellaneous" och kryssa för "Remove Radeon .../9600 clock lock".

Behövs ej på alla kort, t.ex. mitt