Rengöra Skivor, Tandkräm??

Permalänk
Avstängd

Rengöra Skivor, Tandkräm??

ska rengöra skivor och jag har hört att man ska kunna andvända tandkräm och att det ska vara de bästa billigaste sättet?

Fråga: Hur gör jag?

Visa signatur

P4 1,9GHz Willamette - 1024MB RDRAM Samsung 400Mhz - Hercules 9800 SE AIW + (ZM 80D, OP1) - SG 40GB , WD 120GB , SG 200GB - Nec DVD+-RW 3500A - 16" CRT Samtron - Santa Cruz | no its not, its the dark side, you are correct
Tangentbord, Mus, Musmatta - Ljudsystem

Permalänk
Medlem

dum, dummare, du... asså seriöst-- laga skivor med tandkräm.. jo jag har också hört de. vi som jobbar med tillverkning av dessa skivor vet tyvärr bättre..

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk
Medlem

nej,testa med sandpapp,du

Visa signatur

•–— •hš¹8¶ ™•–— •
Amd 64-bit 3200+ RADEON 9800XT-Allt är gratis när man har bredband- MER CO-OP ÅT FOLKET

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hs187
nej,testa med sandpapp,du

okej

men hur ska jag "rengöra" skivorna.. massa repor och mitt ps2 vill inte köra skiten
om jag sköljer av dom så funkar dom ibland men att rengöra dom mer ordentligt!!

HUR!?

Visa signatur

P4 1,9GHz Willamette - 1024MB RDRAM Samsung 400Mhz - Hercules 9800 SE AIW + (ZM 80D, OP1) - SG 40GB , WD 120GB , SG 200GB - Nec DVD+-RW 3500A - 16" CRT Samtron - Santa Cruz | no its not, its the dark side, you are correct

Permalänk
Inaktiv

köp et cd rengörings kit, har funkat hyfsat bra på alla skivor jag ahr testat.

Annars kan du testa med tandkräm på ngn gammal skiva som du ej avänder för att kolla om det funkar.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av no title found

Annars kan du testa med tandkräm på ngn gammal skiva som du ej avänder för att kolla om det funkar.

var hittar man ett über super duper rengörings kit då?
heter über super duper rengörings kittet nått specielt då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

har själv funderat på att testa med autosol men har aldrig orkat

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The-k0rf
dum, dummare, du... asså seriöst-- laga skivor med tandkräm.. jo jag har också hört de. vi som jobbar med tillverkning av dessa skivor vet tyvärr bättre..

Och vi som är lite allmänbildade vet att tandkräm innehåller slipmedel för att få tänderna vita och fina.

Permalänk
Avstängd

Siba@

"CD/DVD Rengöring & Reperation."
"249kr"

bra?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

annars funkar det med genomskinlig bilvax på de flesta skivor när man vill ha bort repor, låter konstigt men är guld värt

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem

Som sagt, tandkräm innehåller ju slipmedel. Autosol kanske kan funka, har dock aldrig provat. Bilvax låter intressant

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Citat:

Kul för dig, men det har funkat perfekt för mig på ett flertal skivor med små repor.

Permalänk
Medlem

Finns också ställen man kan lämmna in skivorna och få dom slippade helt repfria. Dock kostar det kanske lite mycket också men det är det kanske värt.

Permalänk
Medlem

lämna in dem för slipning, kostar ca 100kr styck. www.spelia.se gör det t.ex. , trpr även att psxcare kan göra det.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

lägg på ett lager med tandkräm ha de på i 20-40min, doppa den sedan i varm vatten o torka sedan av me papper! Funkar perfekt, skit i va andra säger testa på en gammal skiva så ser du resultatet!

Visa signatur

"Värm upp ugnen innan du stoppar in bullen".

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag har kört med tandkräm hur länge som helst och det FUNGERAR visst.

Visa signatur

http://wurmonline.com - Live your life like you want it.

Permalänk
Inaktiv

Pr0bz ett lager? ska man täcka hela cd skivan med tandkräm eller?

Permalänk
Medlem

För många år sedan körde jag med tandkräm på repiga skivor med bra resultat. Det var nog dock mer slumpen än tandkrämen som gjorde att det fungerade dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av no title found

det är bra.. lovar det funkar

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Avstängd

ska testa tandkräm senare ikväll.. testar "Midtown Madness 2", har inte kört det på 3år minst mitt favorit spel när jag var yngre

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

tandkräm fungerar, men lite sakta tycker jag.
Autosol fungerar snabbare.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Citat:

'

Då kan du väl hjälpa han ? .. stupid -ss

Permalänk
Medlem

Ta gärna en whitening tandkräm med grova partiklar i...om ni vill att skivan ska se ut som om lillebror lekt med den i sandlådan altså.

Visa signatur

Close the world. Open the nExt.

Permalänk
Avstängd

vad är "autosol" ni snackar om?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

34-4252 på clasohlson

Permalänk

Var noga med att torka bort tandkrämen inifrån och ut!
Från mitten ut till kanten.

Visa signatur

Konstigt

Permalänk
Avstängd

"AUTOSOL polercreme. Används bl.a. av bilrekonditionerare, billackerare och plastbåtstillverkare."

btw: varför inte @

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hahahaha påminner om en polare som missförstått det där med tandkräm och använt aceton istället Hans skivor såg ut som sanden runt svarta havet

Permalänk
Medlem

Jag har för mig att det finns något fint slipmedel för glas till klockor m.m, vissa tandkrämer med slipmedel kan ju oxå fungera. Jag har haft ett kit med finkornigt sandpapper och slipmassa, OCH det funka SKIT på en gammal hembränd cd.

Dessa metoder fungerar nog bäst på orginalskivor och skivor med något slags skyddslager.

Visa signatur

ps ax | grep 'signatur' | awk '{ print $1}' | xargs kill -HUP