Permalänk
Medlem

inge ström ur nätagged!

Hej! jag tjuvstartade precis ett ganska gammalt eller inte så gammalt. Jag kopplar in allt o startar det men sen då jag mäter med min vackra multimeter visar den 0 på alla ut tag.

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem

Trasig säkring?

Visa signatur

Reggad sedan: 2001-07-04 <> 01:or for life! | Antec P180 | Intel P4 630 3.0@3166 Mhz | GeForce 8800GTS | 4Gb PC5300 Twinmos DDR2 | MSI 945P-NEO

Permalänk
Medlem

Snurra fläkten igång?

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk

Är det ett ATX-agg? Har du ett moderkort inkopplat eller försöker du köra nätagget utan några delar inkopplade? Anledningen till att jag frågar är att du måste göra en work-around för att överhuvudtaget få ut något på uttagen. Kika här så förstår du vad jag menar: http://modtown.co.uk/mt/article2.php?id=psumod

/Fredrich

Permalänk
Medlem

jag har inte inkopplat till nått mobo... Ska man ha byglingen kvar eller kan man ta ut edn?

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem

du ska koppla grön till valfri svart. Så har jag lärt mig iaf.

Du kan ta ett isolerat gem eller något sånt. Kabel går också bra

Gl Hf!

Visa signatur

[list][*]Popcorn Hour A110
[*]Philips 42" Full HD[/list]

Permalänk
Medlem

Har ju redan byglat. men ska ja ha kvar byglingen eller ta bort den då ja fått de o starta?

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem

Den kan alltid sitta kvar, men vissa nätagg fortsätter att gå även om man tar bort byglingen.

Problemet kan ligga i att agget behöver en belastning för att fortsätta att vara igång. Råkade ut för det förra veckan. Agget snurrade igång 1 sek om man inte hade någon belastning inkopplad. En gammal CD-läsare på en molex senare så fungerade det...

Visa signatur

Läs igenom ditt inlägg innan du postar...
Ljud? Elektronik? Jamen fråga då...

Permalänk
Medlem

LOL @ dom 2 första svaren.
Visst är det så att grön och någon av de svarta ska kopplas ihop men
jag rekommenderar verkligen inte ett gem
för det blir väldigt varmt, bättre med en liten stump kabel.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiggge
Snurra fläkten igång?

Gjorde den det??

Visa signatur

|Pentium 4 3.06|Maxtor 320 gig|512 mb|Geforce fx 5600 ultra 256 ddr|Chieftec DA-01 Full-tower|
Övriga Ämnen
RIP 2005-05-10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T-R
LOL @ dom 2 första svaren.
Visst är det så att grön och någon av de svarta ska kopplas ihop men
jag rekommenderar verkligen inte ett gem
för det blir väldigt varmt, bättre med en liten stump kabel.

Om du får gemet att bli varmt genom att koppla det mellan grön och svart har du gjort något allvarligt fel, för det är inte många mA som går i den ledningen.

Visa signatur

Ghlargh ska inte hållas lagligen eller annars ansvarig om en Swecare eller dennes utrustning dör eller skadas allvarligt efter att ha följt Ghlarghs tips, tipsen är avsedda endast som vägledning och inte som en exakt instruktion. Kan du inte, rör inte!

Permalänk

Jag har haft flera nätagg som inte vill gå utan belastning. Testa koppla in en gammal HDD eller något och se om det går bättre. Byglingen ska sitta i helatiden btw.

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |