Viktigast? Grafik, story eller musik?

Permalänk
Medlem

Viktigast? Grafik, story eller musik?

Som topic. vad e viktigast för er?

verkar idag som att Grafiken e långt viktigare än en bra storry.'

personligen bryr jag mig inte om hur det ser ut. jag vill ha bra musik o bra storry

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem

Känsla.
Bryr mig väldigt lite om storryn faktikst.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

sannt att känsla e viktigt. men jag får lite det av storryn. som i tex Final Fantasy spelen.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk

Det skall ju vara en balans, det är meningen att dessa grejer skall bidra till spelupplevelsen. De ska inte ta upp hela spelet i sig. Det är ett stort problem med alla dessa japanska RPGs. De lägger ner så mycket tid på story, atmosfär, musik, karaktärdesign osv... Men de verkar inte ha några ambitioner att göra ett bra spel. Spelmässigt har de inte alls kommit speciellt långt från 8-bits eran.

Permalänk
Medlem

Känsla, story och lite grafik...

Permalänk
Medlem

Känsla - det kan va rutten grafik, midi-musik och en rutten story men ändå en klockren spelidé med riktig känsla i spelet.

Visa signatur

Acer 3820TG | Samsung 840pro 250Gb | Dell U2311H
Praeterea censeo Carthaginem esse delendam.

Permalänk

Super mario !
Kort liten storry, bra musik, bra grafik- det är drygt som satan i spel som tex hl2 när mna måste se nä dom andra pratar och skit, jag börjar gärne med att döda och springa på direkten

Edit: Håller med hipshot att känslan är viktigast

Visa signatur

P4 3.2Ghz, 1024Mb Ram, Geforce 6800le 128mb(16/1.6 @ 350/800)

Permalänk

Story + musik.

Och så måste det ju ha känsla också, men jag vet inte riktigt vad känsla är. :/ Känsla för mig är typ goa vapenljud och effekter, och goa träffljud och effekter.

Permalänk

Story, grafik & musik.
Se bara på Mafia, bästa spelet någonsin.

Permalänk

Beror på vilket sorts spel det är tycker jag. I ett strategispel är balanseringen och detaljrikodemen viktiga elemnt, i ett FPS blir grafiken viktigare och i ett RPG är det bra med en gripande story. Det är självklart inte allt som är viktigt men fokusen skiftas.

Permalänk
Medlem

bra story, bra musik... och känslan är viktig men kommer med en del om storyn är bra och om det känns bra med styrning osv. musik gör mycket för spelkänslan också. stämning.

Sen påpeka.. det stavas väl ändå story.. med ett R...?

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk
Medlem

Hur bra optimerat det är så det flyter bra med fin grafik.

Permalänk
Medlem

Det viktigaste är att det är en bra spelidè och att spelet är genomtänkt. Ljudeffekterna är också väldigt viktiga. Garfiken kan vara kul när dne är bra men defenitivt inte nödvändigt. Visst det är kul om det är en bra story men tycker inte det är så viktigt heller. Fast storyn är ju helt klart viktigare än grafiken. Fast grafiken får inte vara hur dålig som helst heller. Så för mig krävs det mycket för att göra ett bra spel.

Permalänk
Medlem

GAMEPLAY FÖR FAN!

Permalänk
Medlem

Exakt. Gameplay och känsla, resten skiter man i.

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk

Visst gameplay o känsla är absolut viktigast men vad är det för något? Ni tror inte det är avhängt av t.ex. grafiken, ljudet och storyn?

Permalänk
Medlem

Gameplay och känslan är absolut viktigast. Men snygg grafik och stämningsfull musik i en bra story förgyller spelet ytterligare.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tolla
Gameplay och känslan är absolut viktigast. Men snygg grafik och stämningsfull musik i en bra story förgyller spelet ytterligare.

Word!

Visa signatur

P4 1,9GHz Willamette - 1024MB RDRAM Samsung 400Mhz - Hercules 9800 SE AIW + (ZM 80D, OP1) - SG 40GB , WD 120GB , SG 200GB - Nec DVD+-RW 3500A - 16" CRT Samtron - Santa Cruz | no its not, its the dark side, you are correct
Tangentbord, Mus, Musmatta - Ljudsystem

Permalänk
Medlem

En bra mix av alla 3 saker

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att ordet "storry" förekommer ett flertal gånger på denna sida?

Anyways, känsla, story, musik är viktiga.

Visa signatur

Give a man a fire and he'll be warm for a night. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.

Permalänk

storyn,känslan och aknske musiken.
grafiken spelar inte så stor roll...det kan vara streck gubbe grafik,så mycket bryr jag mej om det,sä länge det är bra handling och känsla.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk

Hah, varför skriver alla allting på svenska, förutom story?

Men som sagt, det är spelkänslan som gäller. Resten är bara ett plus.

Permalänk
Medlem

Känslan i spelet är för mig oerhört viktigt.. Jag kan säga så här, när jag köpte Half-Life 2, hade det inte varit någon vidare känsla i spelet hade jag tagit bort det direkt.. Men som tur var blev jag väldigt nöjd med spelet.

Permalänk
Medlem

Allting som du nämner där uppe fast i en bra balans.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

hmmf eftersom ingen här bryr sig om grafik varför köper då VÄDLGIT MÅNGA grafikkort som andra byter kallingar, jag bryr mig väldigt mycket om grafik, samt känsla i spelet. Ljudet anser jag väldigt viktigt!

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Story + Spelkänsla, absolut nödvändigt för ett spel (okej, storyn kanske inte behöver vara toppen, men det beror ju mest på genren).

Permalänk
Medlem

Story + spelkänsla definitivt.

Permalänk
Medlem

i dagens spel är det storyn som är absoulut viktigast.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Medlem

spelupplevelsen är viktigast. Fast den har sin grund i det övriga.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Varför säger ingen, ljudet?
Alltså effekter, röster och atmosfärsljud.
Musik stänger jag oftast av i spel. Det förstör bara.

Ljudet tillsammans med grafiken är absolut viktigast.

Visa signatur

q6600 | 4gb | 8800 GTX
t7500 | 2gb | 8600M GS