Permalänk

Dator i PS 2 chassie?

hej hade tänkt bygga nästa dator i ett ps2 chassie.... men det är det att ps2an är 16 cm bred ner till medans micro-itx moderkortet jag hade tänkt ha är 17x17 cm.... så hur får man till det??

Permalänk

Använder inte ett ps2-chassi? alternativt att du sätter allting upponer i chassit, så att moderkortet hamnar i toppen... Fast då blir nog resten jävligt mupp..

Visa signatur

Core 2 Duo@3.0GHz|Geforce 8800GT 512MB|3GB DDR Ram|160GB Hitachi Deskstar 7K250 1x250GB Maxtor 1x 750GB Whattevva|

Permalänk

vad skulle bli mupp isf? moderkortet har inbyggt grafikkort å så

Permalänk
Medlem

men då är ju problemet löst..?

Permalänk

brode va det.... blir till at beställa ett nytt ps2 chassie då man får pengar

Permalänk

chassie? Låter som en hund. Polare med Lassie?

Skulle inte försöka mig på något sådant. Tror det blir tungt och problem att få plasts med alla saker. Speciellt en disk.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk

Det är det jag menar... sitter moderkortet i toppen så kan du inte ha nån dvdläsare genom originalluckan utan då måste du flytta den, och då kan du lika gärna bygga ihop ett eget chassi så det blir som du vill ha det

Visa signatur

Core 2 Duo@3.0GHz|Geforce 8800GT 512MB|3GB DDR Ram|160GB Hitachi Deskstar 7K250 1x250GB Maxtor 1x 750GB Whattevva|

Permalänk

man behöver ju inte ha dvd:n i den..... går ju att ha den externt

Permalänk
Inaktiv

det är väll ngn här på swec som byggt in en mini itx i ett ps2 chassi, fråga honom.

Permalänk

ok va kan han heta då tro?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
chassie? Låter som en hund. Polare med Lassie?

Skulle inte försöka mig på något sådant. Tror det blir tungt och problem att få plasts med alla saker. Speciellt en disk.

Det finns till och med dedikerat utrymme i ps2orna för just 3,5" hårddiskar (expansion bay).

Visa signatur

Föredetta hårdvarubesatt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychoSaurus
Det finns till och med dedikerat utrymme i ps2orna för just 3,5" hårddiskar (expansion bay).

Är det den stora eller den lilla vi pratar om nu?

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk

den stora