Permalänk
Medlem

jag brukar fixa de mesta i burken är den e igång.
gömma kablar, koppla i och ur släktar och neon mm.
ett antal gånger har jag nuddat chassit me lite kabelstumpar så de bara sprakade om det men den fungerade vid nästa omstart=)

Visa signatur

Enter the dark side...Athlon XP

Permalänk
Medlem

Råkade ta sönder saken som låser fast CPUn på Moderkortet
Efter det när jag fick nästa. Då råkade jag göra nått som gjorde att den inte kan visa RPM och Den inte klarar IDE kontakter

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem

Satt och pillade med volten på ett moddat ATI kort, skruvmejsel i ena handen och öl i andra handen.
Slutade med att man satt med ett annat kort och tittade på komplett efter nytt kort att beställa.

Visa signatur

Jag är inte dum i huvudet jag har bara otur när jag tänker..

Permalänk

Har faktiskt inte haft sönder så mycket iofs klockat sönder en A64:a + moderkortet

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Avstängd

Själv moddade jag ett 9700np kort med rejäla kylflänsar på minnena och fetkylning på grafikprocessorn. Körde kortet ett tag och klockade upp det, fungerade bra ett tag, sen konstiga artefakter. Jag kunde inte förstå vad som hade hänt så jag kollade på kortet och tänkte att Arctic Adhesive hade runnit ned mellan pinsen på minnet och orsakar eventuell kortslutning. Jag gick verkligen in för att det hade hänt och skulle ha loss kylflänsarna. Allt gick väl så var det en kvar och den satt hårt som berget. Självklart blev man upprörd och tog i lite mer och vips så lossnade den, men minneskretsen var knappast kvar på kortet, den satt kvar på baksidan av kylflänsen.

Kortet startade jag med 7 kretsar och det fungerade ett tag med kraftiga artefakter, sen dog kortet helt.

Jag har även en kamrat som tappade sin processorkylare rakt ned i moderkortet med kanten på några ledningsbanor och det var ju helt totalkört.

Visa signatur

[ Athlon 1466 @ 2714Mhz / Zalman 7000b-CU ][ Abit NF7-S 2.0 @ 261FSB ][ 2*512MB KHX3000 BH-5 @ 2-2-1-5 1:1 (MemTest) ]
[ ATi 9800PRO @ 500/405Mhz Kylning
][ Win2003 Server Enterprise Edition ] [ Catalyst 4.12beta/nForce 2.45 ]
[ 3DMark2001: 20658P][ 3DMark2003: 7246p ][ Super-Pi: 39s ] ----- AMD San Diego/Venice FAQ! - Posta 3DMark05 resultat här!

Permalänk
Medlem

låter som vi har klantat oss till räckligt

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 5700x - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

skärde upp handen på en plåtbit när jag skulle montera moderkortet i chassit. det va en del blod över moderkort. Kan ju säga det att jag slängde det och köpa ett nytt.

Permalänk
Medlem

klantigaste med data.... hmmm, va väll när en polare skickade en fil som gjorde att startmenyn snabbstartfältet och allt som sitter där nere försvan... även skrivbordsikonerna försvann.. det är väll det klantigaste jag gjrot med DATA <--

Visa signatur

Citera mig! ananrs hittar jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem

klantigaste jag har gjort med data måste var att jag har raderat fel data...

Visa signatur

Äktenskapet är det enda kriget där man sover med fienden...

Permalänk
Medlem

hotswoppade en 200 gb disk. det var den disken det

Visa signatur

Den som ingen turbo har, Den får åka utan bar

Permalänk
Medlem

Det enda jag gjort var att sätta ett nytt RAM-minne i halvt (det är så man kan sätta in det fel). Självklart började datorn pipa och bli konstig när jag satte på den för att testköra. Snabb som jag var så stängde jag av den, och det enda som verkade ha tagit skada var plasten på minnet som hade smält halvt.

Permalänk

umm.. det värsta... glömde molex kontakten til mitt 6800le.. pep som satan... stängde av datorn starta den igen. samma sak. gjorde samma sak ett antal gånger se upptäckte jag felet...

Visa signatur

Spec: chassi, moderkort med usb! :D, gfx kort "tror jag", cpu och raminne

Permalänk

haha ..
Jag skulle hjälpa en polare att sätta ihop hans nya dator han skulle ha till dreamhack..
Vi ska precis stoppa in strömsladden och testköra datorn ...

Han frågar : Vad är det värsta som kan hända ?
Jag svarar : Jaa ,det är väl att datorn brinner upp .

Vi stoppar i sladden ,trycker in kontakten och datorn svarar med ett långt pip.

POFF!

En liten låga!! tänds på moderkortet och blå rök kommer ut ur chassiet...

Tur att det finns garantier och mycom var på sitt bästa humör den dagen.

Visa signatur

:D "Det är roligare att ha kul" :D
<@L/\/\()$t-Üñ®è@L>

Permalänk
Medlem
Visa signatur

GA-Z97X-GAMING 3 | Core i7 4790K 4,0GHz | BallistiX Sport 16GB |
Asus Rog Strix 1080 TI OC 12GB | Crucial MX100 256GB+512GB SSD | Fractal Design Define R5 | EVGA SuperNova G2 850W |

Permalänk
Medlem

Skulle kolla på film å dricka öl.. fast hade glömt att jag lämna in tv:n på lagning.. öö, datorn fick bli den nya sysselsättningen.. fast efter för många öl så fick jag inte på bildskärmen, försökte slå på den lite.. Tillslut kom jag på att grafikkortet satt löst så använde gummiband för att få fast det.. hmm, sen så fick jag inte på bildskärmen mer..

Skroten nästa!!