Varför ser det ut såhär?[BILD]

Permalänk

Varför ser det ut såhär?[BILD]

ibland när jag startar datorn ser det ut såhär

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/konstig.JPG

jag har även detta problemet som kanske har någon samhörighet till detta?:http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=44757...

Permalänk
Medlem

ser ut som när jag öppnat en pipe som inte funkar på mitt kort

Permalänk

jag har inte rört mitt kort:S

Permalänk
Medlem

det är förmodligen grafikkortet, ladda hem drivers, byt upplösning och testa andra inställningar på grafikkortet

Visa signatur

Jag har en vit burk, med 2 knappar, 2 lampor och mugghållare.

Permalänk

jag har haft grafikkortet i ett år och det har aldrig varit såhär..men aja..jag har bytt drivers nu..tror inte de kommer hjälpa, de kan väl inte vara skärmen eftersom det bara händer ibland? - ni får gärna läsa problemet i den tråden jag länkade till oxå..för det är ett ännu större problem =/

Permalänk
Medlem

Det har aldrig förekommit efter att det "fryst" i några sek eller så?

Visa signatur

Bomba.nu

i7 950 @ 4ghz | Asus P6X58D-E | Corsair 6GB 1600MHz XMS3 | Asus GTX 770 OC | 50 TB SSD

Permalänk

näe..det är så från det att jag kommer in till inloggningsskärmen i windows tills jag startar om datorn.. så det är inte så att den är normal först och sen bara kommer det utan det är från "start" när det väl händer..

Permalänk

Kanske något har gått sönder på grafikkortet? Kanske du borde testa med nytt kylpasta på kylningen....

Permalänk

Kolla så att grafikkortet är ordentligt intryckt.

Permalänk

Hade så på min laptop, men ja skickade in den å då bytte dom grafikkort åt mig, så gick den bra igen

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | FD North XL | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Fick det problemet på min dator med efter byte av mobo. Avinstallerade sp2. Funkar klockrent!

Visa signatur

[P4 3,2 Extreme Edition ] [4x512Mb Corsair 3200xlpt @ 2-2-2-5] [Radeon X850XTPE @590/605] [Asetek waterchill antarctica dual 120mm CPU/VGA/CHIP] [120 Gb Hd] [Antec 480W Neopower] 01: xxxxx 03:14351 05: 6870
Bärbar:FS Amilo M3438G 2,0Ghz

Permalänk
Medlem

ESD?

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Medlem

ESD kan nog vara ett hett tips ja... sen undrar man ju, är kortet ditt varmt?

Visa signatur

Om du svarar på mitt inlägg, citera, tack!

Permalänk

kortet håller ca 40 grader idle och 60 full load, jag har bytt moderkort nyligen men jag har inte sp2 så det kan jag inte ta bort, det där med vita ränder har bara hänt ett fåtal gånger nu dom senaste 2 veckorna, inte förr.. (och det va ändå 1-2 månader sen jag bytte moderkort så det va inte så från början)

man vill ju inte skicka iväg sitt grafikkort av 2 anledningar.. det kan ju vara helt och då är man idiotförklarade och om man gör det är man ju utan grafikkort oxå ett bra tag?

vad menar ni med ESD?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
vad menar ni med ESD?

ElectroStatic Discharge, statisk elektricitet alltså Tillockmed en urladdning av den

Permalänk

nja de skulle vara konstigt - va ska jag göra isåfall?

Permalänk
Medlem

Har samma typ av problem på mitt grafikkort http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=42958... men jag har kommit på vad mitt fel beror på. Det är nämligen agp porten som är glapp för när jag trycker grafikkortet åt ett håll och byter mellan ett par program så försvinner det. Har nästan aldrig detta problem nu sedan jag satt ett suddgummi mellan grafikkortet och CDen så att grafikkortet trycks utåt på min qbic3401.

Permalänk
Vila i frid
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
jag har haft grafikkortet i ett år och det har aldrig varit såhär..men aja..jag har bytt drivers nu..tror inte de kommer hjälpa, de kan väl inte vara skärmen eftersom det bara händer ibland?

Hehe, tror du att du skulle få med det på screenshot om det va skärmen det va fel på?

Permalänk
Medlem

Testa klocka ner kortet och kolla vad som händer. Testa i RivaTuner eller i PowerStrip.
vad har du för Nätaggregat? Amper på 12v?

Permalänk
Medlem

Jag har exakt samma problem med mitt Sapphire radeon 9700 pro (fast mina "streck" på skärmen är inte _exakt_ lika dana) Vad jag än har gjort så har det itne fixat det, min bror har samma problem med hans 9800pro.

Visa signatur

Intel i7 3770k | 32GB Ram | Asus Strix 1080 | Sennheiser HD 650 | O2+ODAC

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

jag hade så på mitt x800xt pe ibörjan, tog av kylningen och då hade de små asiaterna som satt på kylningen kletat kylpasta lite över allt jämte gpun, när jag fick bort all pasta runt om gpun, la jag på lite nytt och skruvade på kylningen igen, efter det var det aldrig mer några problem.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk

hmm

rätta mig om jag har fel men det spelar väl ingen roll om jag klockar ner det om det håller godtagbar temperatur nu och de hittar inga artifakter i atitool?

jag har ett Aspire 500W nätagg och det är inte det som är problemet fungerade skitfint innan och har gjort det även under tiden jag haft mitt nya moderkort ..tills för 1 eller 2 veckor sen då hände detta för första gången och har hänt nångång till efter det (det är inte så ofta det händer alltså) så det är inte världens största problem eftersom jag kan lösa det enkelt genom att starta om datorn..dock så är jag lite orolig för jag har haft lite diverse problem som jag skrev längst ut där jag länkade till en annan tråd som beskriver det problemet. (det problemet vill jag mycket hellre ha hjälp med egentligen men jag tänkte att detta här kanske hade nån samhörighet med det andra problemet och därmed hade samma lösning)

ursäkta rörig skrivning och ingen uppdelning:) jag är inte bäst på det.

edit: jag har en sån där ati silencer kylning på = fet kylning och mkt jobb för att ta av/byta/byta kylpasta osv.. =/

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

robster: Det var samma för mig, kom bara ibland och blev bra efter en omstart igen. Tillslut blev jag trött på att starta om iaf

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk

Jag fick precis de där grejerna på innan på mitt connect3d x850xt. Vart mycket strul med det kortet, bland annat låg det på ungefär 85 grader under last. så jag lämnade inte det och fick ett nytt på garantin. Har inte hänt nån gång efter det.

Visa signatur

NES.

Permalänk

ragnarok: jag har ju själv satt på kylpastan så jag kan inte tänka mig att jag har gjort som asiaterna - och det har inte varit några problem innan (det var minst 6 månader sen jag satte på nya kylningen och kylpastan) ..

förresten så för ett par veckor sedan så körde jag nåt (ati)program som klockar upp osv..sålänge det är stabilt och håller normal temperatur har jag för mig...iaf när den var igång och klockade så hängde AGPn på där och gick från 66 till lite över typ 68-70 kanske..
kan vara något som har pajat där:S? iofs så uppstod inte problemet då direkt efter utan det har ju kommit flera veckor efter det...

jag kom på nu oxå att det måste ha varit ett klockningsprogram för något annat än grafikkortet..tror jag:D jag vet bara att det va någon autoklockning och att agpn klockades oxå :/

BLIR TOOOOOOOOKIG -- så mkt problem med spel o windows nu så jag undrar om inte hela datorn är sönder...

battlefield vietnam stänger av sig själv ibland och ibland när jag spelar det minimeras det och då står det felrapport om win32 generic host - samtidigt händer det att windows utseendet blir till det mest simpla man kan tänka sig.. och som jag har skrivit i den andra tråden så när jag spelar bfv så ibland när jag stänger det så funkar bara dom programmen jag hade igång när jag började spela, kan inte starta någonting nytt och inte stänga eller starta om datorn samt att internet är dött oftast...eftersom allting verkar låsa sig förutom dom programmen som var igång. SUCK SUCK SUCK!

Permalänk
Medlem

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=44772...

Känns det igen ? Du är inte ensam!

Själv har jag ett Powercolor X850XT och det ser ut sådär lite mest hela tiden!
På Powercolor säger dom att det är ASUS fel (P5GD1). Fan trot!

Lämna tillbaka ? Nä, har gjort det en gång redan och fick samma fel på det nya.

Så det blir till att byta nått annat!

La in det i Powercolors forum med din bild, hoppas att du inte har nått emot det! http://powercolor.com/forum/viewtopic.php?p=7347#7347

Visa signatur

|ASUS P5GD1|P4 3.2|1024 PC3200|200GB HD|QTEC 400W PSU|Powercolor X850XT|

Permalänk
Medlem

Hej!
hm, jag hade också samma problem med mitt HIS Raedon 9800 PRO!
här är en bild över hur min skärm såg ut.. http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload2/wie.JPG
Hm, jag har en teori om att det bara är HIS kort som har fått dessa problem!

//Andreas

Visa signatur

Jag når Örat, jag kör E20 norr, det är en stad i mitt hjärta av lycka och sorg!

Permalänk
Medlem

Humm har fått sådant med.. Och jag har ett Sapphire 9700 pro.
Har även printscreen från då jag hade värmeproblem på det kortet:
http://hem.bredband.net/b238855/wow.JPG

Inte helt olikt ändå.
Men nu i skrivande stund läser man att du hade 40/60 idle/full, så det kan väl ändå inte vara det..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ABE
Hej!
hm, jag hade också samma problem med mitt HIS Raedon 9800 PRO!
här är en bild över hur min skärm såg ut.. http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload2/wie.JPG
Hm, jag har en teori om att det bara är HIS kort som har fått dessa problem!

//Andreas

det är inte bara HIS kort som har problemet

Permalänk
Medlem

hade liknande prob, fast värre, bara rgb block över hela skärmen (kunde inte ens ta ett screenshot). löste sig när jag stängde av Fast Write i bios.

Visa signatur

| Intel i2500k | 16g Ram | ASUS ROG STRIX RX460 |