För seg dator för DivX?

Permalänk

För seg dator för DivX?

Jag har en AMD K6-2 450Mhz med 128Mb ram och kör Winxp, men när jag ska kolla på en DivX Film med DivX 2.6(senaste) kommer det bara upp en grön skärm med några svarta sträck diagonalt, har lagt så att den ska kunna köra på slöare datorer men ändå så blir det grön skärm? Ska jag ladda ner en äldre version av divx eller vadå?

Visa signatur

yea yea yea

Permalänk
Medlem

Tjena, låter som ett codec fel, ladda ner och installera ffdshow och mediaplayerclassic eller VLC. Evetuellt är din dator för slö för divx,xvid,dvdrip. Jag hade tidigare en amd 500 med 256 mb ram och den laggade allt som oftast när jag skulle kolla någon film. Mitt tips är att köpa en vassare dator om du har råd och möjlighet till det. Lycka till

Permalänk
Medlem

Låter mer som att är fel på den komprimerade avi filen (DivX).

Permalänk

oki, men jag tror att det ska funka för en kompis spelar upp divX på sin p3 500mhz med 128 mb ram hackfritt.

Visa signatur

yea yea yea

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AgentSmith
oki, men jag tror att det ska funka för en kompis spelar upp divX på sin p3 500mhz med 128 mb ram hackfritt.

Kan ju berätta att det är MYCKET stor skillnad på en P3 och en K6-2.

Har haft ett gäng 2:or. Min HTPC (450@504) klarar enstaka divX:er hjälpligt. En 533@560 (hemhemma) klarar rätt många utan hack (ungefär lika bra som en P2 366 laptop jag hade).

P3 500:an däremot (såld för längesen) hade aldrig några problem med någon, oavsett upplösning och bitrate.

Permalänk

Min laptop Celeron 1133 MHz med 256 MB ram och Windows 2000 klarar inte av att spela upp några videofilmer alls nå bra utan att hacka, har testat massvis olika codecs, installerat om hela datorn massvis med gånger men det vill sig ändå inte.

Visa signatur

E ä e å å i å ä e ö meaning There is a small river and in this small river there is an island .