Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

Empire Earth II

Någon mer som fått spelet?

Har iaf ett problem i första uppdraget det står att jag ska hjälpa en by att ge dom 400 i mat men jag förstår inte hur jag ska skicka dit maten?

Visa signatur

So Far So Good So WHAT!

Permalänk
Medlem

Är det OK och diskutera om piratkopierade spel här inne?
Bara undrar alltså, är ju bannlyst på många ställen.

Visa signatur

För gammal för spel.......egentligen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olur
Är det OK och diskutera om piratkopierade spel här inne?
Bara undrar alltså, är ju bannlyst på många ställen.

Haha visste nästan att denna skulle komma. www.spelbutiken.se hänvisar jag till då. Var samma sak när jag fick MGS dom skickar det så du får spelet på release dagen!!!!

Visa signatur

So Far So Good So WHAT!

Permalänk
Avstängd

Jag laddade ner det, men inte orkat installera än xD

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200+ Winchster @ 2500mhz, org 2000mhz. En 512MB Kingtson HyperX minne 250mhz 3,3,3,9, org 200mhz 2,2,2,5. Ratio 1-1. MSI K8N Neo2 Platinum 54G. Radeon 9600SE. Maxtor 40GB och 120GB Wstern Digital.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QuIzTiD
Jag laddade ner det, men inte orkat installera än xD

Köp spelet istället.

Permalänk
Avstängd

ja laddade ner det precis .. tog 10min!

Visa signatur

CPU Intel P4 3,4ghz MODERKORT i925X MINNE 1024 mb dual channel ddr2 GRAFIKKORT X800Xt 256mb PCI-e HÅRDDISK Maxtor 250gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av get123
ja laddade ner det precis .. tog 10min!

Skönt. Då har jag något att rapportera.

Permalänk
Avstängd

Skitsamma hur man fick tag i det.. Vem bryr sig.. Alla laddar ju ner ändå.. Frågan är om spelet är bra.. Funderar själv på att införskaffa mig det.

Permalänk
Hedersmedlem

QuIzTiD får en varning
get123 får semester.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Medlem

Det är ruskigt svårt, spelat en del med brorsan.. Kommit fram till att det är bra att vara 2st och styra samma bas. Med så mycket gubbar man kan ha så blir det lätt lite kaos annars ^^

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Det är ruskigt svårt, spelat en del med brorsan.. Kommit fram till att det är bra att vara 2st och styra samma bas. Med så mycket gubbar man kan ha så blir det lätt lite kaos annars ^^

Hur är striderna? I ettan var de ganska enformiga. Också, hur är AIn? Lika dum som i ettan? Där sprang den endast runt och byggde massa byggnader, istället för att rusta upp en armé.

Sist, hur är teknologi trädet och basbyggandet? I ettan var det riktigt stelt. Man byggde en byggnad och hade direkt tillgång till allt vad den hade att erbjuda. Det var väldigt tråkigt, så.

Permalänk
Medlem

Du skulle inte kunna posta några screenshots?

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen nyliberala datahakkare med POSIX-kompatibla system.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluray
Du skulle inte kunna posta några screenshots?

Finns en del screens här:
http://www.tothegame.com/game.asp?id=3240

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Känns som ett sämre Rise of Nations.. Har dock inte hunnit testa det så mycket än.

Visa signatur

Min hemsida: http://www.srekel.net
Pocket Task Force: http://ptf.srekel.net
Kaka e gott! http://kaka.srekel.net

Permalänk
Medlem

Tycker fortfarande inte att EE är en bra serie, detta är sämmre än ettan dessutom, mycket krångligare liksom, krångligare för inget extra käns det som... RoN är fortfarande, enligt mig det bästa sedan AoE2. Skall jag vara ärlig, så verkar inte AoE3 med sitt Independence shitt vara nått att hänga i granen heller.

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Har spelat EE2 en del nu i i multiplayer. Tech delen är uppbyggd på ett annat vis än i 1:an.
AI'n är rätt svår. Testa kör mot normal AI på en map utan vatten, du kan lätt räkna med en massiv invation, antingen rushar han dig med små trupper innan du hunnit få upp en barrak eller så händer inget på en 15-20 min sen kommer en massiv arme som totalt slaktar dig.

Men det är kul i Multiplayer.

Visa signatur

Myror är goda

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyberZone
Finns en del screens här:
http://www.tothegame.com/game.asp?id=3240

hoppas spelet är bättre än dom visar

Visa signatur

Poor people are crazy. Rich people are eccentric

Permalänk
Medlem

Ser ballt ut på screenshotsen. Men en sak undrar jag också: Är det som i Age of Empires, att alla civilizationer är identiska, med mycket små förändringar här och där, eller finns det ett visst antal civilizationer som skiljer sig från resten? Var lite tråkigt i ettan, där allt från maya indianer till japaner kunde träna vikingar och sherman tanks.

Permalänk
Medlem

Någon som har köpt spelet och kan säga om det är många som kör på internet?

Permalänk
Medlem

Jag tycker ettan är mycket bättre. Jag gillar inte att kartan är uppdelad i territorium där man bara kan bygga ett visst antal försvarstorn etc. Sen gillar jag inte sättet att uppgradera enheterna. I ettan kunde man göra lite mer som man ville med enheterna men nu uppgraderas de bara? Sen så är det aldeles för lätt att få mat. Grafiken är bra och det flyter fint men annars är det bara sämre.

Jag ger Empire Earth en 9:a och Empire Earth II en 5:a.

Permalänk
Medlem

gillade inte alls spelet. alldeles för avancerat. Jag vill att "mina" strategi spel ska vara enkla att komma igång med. kan dock inte säga att jag har gav spelet någon större chans. spelade i ca 15-20min sen stängde jag av.

Visa signatur

| Ryzen 5800x | Asus prime x470 pro | Sapphire 9070xt pulse| Gskill 32gb 3,6ghz | aw3225qf |

Permalänk
Medlem

men kan ingen svara på frågan hur man skickar dit maten?? Jag har också "fastnat" på det..är det någon speciell funktion som gör så att ens egna mat blir deras? :S

Permalänk

Du måste bygga en byggnad som heter Market. Sen får man en häst med vagn som springer med varor mellan lagen. Sen finns det ju "Container Ship" i hamnen, tror dem har samma funktioner...

Sen att spelet är avancerat och svårt att komma igång med gör det ju bara ännu mera prisvärt än det första EE. Helt klart värt några timmars inlärningsperiod!

Permalänk

He he, precis 3 månader sedan han hadde problem?
Hoppas han lyckades lösa det före du svarade, Leon-The-Killer

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"