World of Warcraft-tråden!

Permalänk

Nån som vet en bra build för en offensiv warrior? Känner mig inte säker på vart jag ska sätta min talents points.

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Nån som vet en bra build för en offensiv warrior?
Känner mig inte säker på vart jag ska sätta min talents points.

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-warrior&... är en bra tråd för warriors!

Builden beror på hur du vill spela, men en bra build för en offensive warrior är
"The Mortal Strike Build"
Arms Talents: 31
Deflection - 5/5
Improved Rend - 3/3
Tactical Mastery - 5/5
Improved Charge - 2/2
Improved Overpower - 2/2
Deep Wounds - 3/3
Anger Management - 1/1
Impale - 2/2
Axe/Polearm Specialization - 5/5
Improved Hamstring - 1/2
Sweeping Strikes - 1/1
Mortal Strike - 1/1

Fury Talents: 20
Cruelty - 5/5
Improved Demoralizing Shout - 5/5
Piercing Howl - 1/1
Improved Battle Shout - 4/5
Enrage - 5/5

Med den ska man hällst köra 2 handat vapen, tror den fungerar bäst då.
Jag kör för tillfället med den builden och jag tycker den fungerar bra!

Visa signatur

Woop woop

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas
Då har du spelat med newbie rogues som inte har en blekaste aning om vad dom håller på med. Visst har man varit trött på att vänta på mages/priest ska dricka vatten o shit o smygit runt o lekt lite. Men har man blivit upptäckt så är det vanish, missar vanish så är det att dö där och vänta på rez för att ens grupp inte ska bli wipad. Det har hänt mig 2 gånger dock bara, kan istortsett alla instanser utantill nu.

Har ganska ofta hänt att jag dragit upp tempot med sap, pga av att warriorn är så långsam. Priest behöver inte ha 100% mana konstant, lite onödigt o resta vid 80% mana o s v.

Du erkänner ju själv att du gör just sånt man inte vill att spelare i allmänhet ska göra i instanser. Om du ska leka, så gör det solo om du är så otålig.

Sen om du själv spelar med folk du känner och allt fungerar bra så är det väl ok.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Du erkänner ju själv att du gör just sånt man inte vill att spelare i allmänhet ska göra i instanser. Om du ska leka, så gör det solo om du är så otålig.

Sen om du själv spelar med folk du känner och allt fungerar bra så är det väl ok.

Jag har gjort det 2 gånger, jag har dock aldrig wipat partyt pga av det eller klagat på dom andra.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem

Vart börjar questen till Onyxia ?

Jag har spelat in några World of Warcraft filmer som jag hade tänkt komprimera till xvid men jag hittar ingen bra

guide som tar upp alla inställningar i xvid, så är det någon som kan hjälpa mig ?

Finns det något Läder recept som man kan tjäna pengar på ? (Brukar ju oftast gå i förlust)
Kan man göra så att man för högre i skinning, har ju blivit svårare nu när man närmar sig lvl60 (eller ja rättare sagt

fiender är svårare att skinna)

Är det lätt att vara enchanter ?
Tycker dom mest verkar glida runt och få bind on pickup om ingen vill ha det, det verkar man ju kunna tjäna stora

pengar på.

Visa signatur

Intel Core i7-4790K CPU @ 4.00GHz | MSI Radeon HD7850 2048MB TWIN FROZR III OC |Corsair Vengeance DDR3 PC3-12800 1600MHz (2x8GB) | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 - ATX / Intel Z97

Permalänk

En shamanfråga :
Är det 20% chans att Wf proccar oavsett motståndare?
Känns som jag proccar mycket oftare mot cloth wearers* / lägre levels
Både då det gäller mobs och andra spelare..

Körde säkert 10 dueller med en level.55 hunter, Wf snurra la igång nån enstaka duell.
Har upptäckt att Hunters är riktigt bra i dueller btw. var rätt lika igår när vi duellerade

*stavning?

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem

Jag har själv en 60 Rogue, och jag förstår mig verkligen inte på teams som inte vill ha rogues med sig till instancer. Tror som sagt problemet är att flesta rogues inte lär sig att inte använda Eviscerate utan Rapture är bättre val i instancer för att slippa aggro. Samma sak när jag teamar med andra rogues så glömmer de av att Feint ens existerar, och dessutom fungerar sjukt bra. Sen vet jag inte heller hur många rogues som ens känner till Hemorrhage som är en väldigt bra skill att använda större grupper, du ger mindre skada (mindre aggro) men totalt gör alla i gruppen betydligt mer skada på fienden.
Lite kortfattat, en rogue som bara spammar SS/Evis i instancer, och sappar hej vilt gör mer skada än nytta helt klart...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas
Allt detta med att rogues är ingen bra i high lvl instanser och raidisntanser är så jävla bullshit.

Enda är att det finns så många av oss och därmed många newbies som inte har en aning om vad dom håller på med.

Edit: bilder på min rogue:
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload9/rogue.jpg

Mitt vapen

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload9/vapen.jpg

Är verkligen Crusader enchant något att ha för en rogue?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mistar intarnet
Är verkligen Crusader enchant något att ha för en rogue?

Jadå, har Crusader på båda mina vapen och den proccar hela tiden. Betalade iof nästan inget för mina Crusaders tack vare guilden och vänner. Men för priset av 80g+ som jag ser den gå för skulle jag inte betala. Lifestealing ska vara bra allternativ också, kan dock inte säga om något av dom är bättre än den andre

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman
Jag har själv en 60 Rogue, och jag förstår mig verkligen inte på teams som inte vill ha rogues med sig till instancer. Tror som sagt problemet är att flesta rogues inte lär sig att inte använda Eviscerate utan Rapture är bättre val i instancer för att slippa aggro. Samma sak när jag teamar med andra rogues så glömmer de av att Feint ens existerar, och dessutom fungerar sjukt bra. Sen vet jag inte heller hur många rogues som ens känner till Hemorrhage som är en väldigt bra skill att använda större grupper, du ger mindre skada (mindre aggro) men totalt gör alla i gruppen betydligt mer skada på fienden.
Lite kortfattat, en rogue som bara spammar SS/Evis i instancer, och sappar hej vilt gör mer skada än nytta helt klart...

Kan du ge en liten förklaring till hur feint fungerar? Har inte orkat bry mig om den skiten ännu då den verkar helt värdelös. Är den bara användbar när det är fler än en fiende? Blir tanken i partyt aggroad istället för jag?
//45 Troll Rogue@Shattered Hand

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NaRcotize
Kan du ge en liten förklaring till hur feint fungerar? Har inte orkat bry mig om den skiten ännu då den verkar helt värdelös. Är den bara användbar när det är fler än en fiende? Blir tanken i partyt aggroad istället för jag?

Jag tror att om du har aggro så kan du ta fient så får väl warriorn tillbaka aggron, Det är vad jag tror.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jo alltså, alla mobs i wow har något som kallas threat mot spelare. Ju mer du bankar på ett monster, använder specialattacker etc ju surare blir han på dig. Har du nästan dödat en mob och någon annan kommer och slår på denna så kommer den trots detta fortsätta slå på dig ett bra tag.

Exempel. En grupp spelare på 3 personer (rogue warrior och priest) anfaller 3 st mobs. Warriorn tar charge in i högen med mobs, eftersom han slår på den ena av dem får han agro från den, men eftersom han även passarat gränsen till de andra mobsens agrorange först slår även de på honom. Roguen har stealthat fram till den som warriorn började slå på och dundrar på en ambush som blir crit och gör hiskeligt med skada. Detta resulterar i att monstret vänder sig om och börjar kriga med roguen, alla andra slår fortfarande på warriorn.

Gör rogen en feint i detta läge är det möjligt att hans blir threat är lägre än det som warriorn har lyckats skapa och monstret byter mål igen.

Priest ser nu att att warriorn har förlorat en del hälsa och gör en heal på honom vilket resulterar i att de 2 som warrior och rogue inte slagit på nu rusar mot honom sura som fan, varför? Jo för att de var enbart sura på warriorn för att han kommit innanför deras agro range men nu blev de surare på prästen för hans heal generarar threat hos alla mobs som slår på den han healat och den threat som generaras är ganska stor.

Gissa varför priests hatar när någon i gruppen föreslår strategin "alla slår på en så dör de fortare..."

edit - redigerade lite... finns massor om agro etc på wow forumen men kort sagt den som har högst threat får agro.

Permalänk
Medlem
Citat:

Lind78 tog orden ur munnen på mig
Men om du gör Feint med jämna mellanrum på t.ex. en höglvl boss riskerar du inte att få aggro alls, och prästen behöver bara tänkta på att heala tanken i bästa fall. Speciellt viktigt vid högre lvl instancer när man har en maintank som ska hålla aggro på en svår boss, inte kul om du tar den ifrån honom då, och sen dör av 3 slag ;p

Permalänk
Medlem

Jag älskar att jaga efter saker som har 4% chans att släppas genom att döda elites som är över min egna level. Underbart roligt quest..

Permalänk
Medlem

"Allt detta med att rogues är ingen bra i high lvl instanser och raidisntanser är så jävla bullshit."

Märks att du inte kört så mycket MC. Rogues är alltid det sista vi släpper på. I och med att warr håller aggro hela tiden träffas inte clothers men rogues måste stå inom aoe range hela tiden. Ännu hopplösare var/är det när man kör boss med adds som behöver offtankas, då behövs all heals på warr's. Dom få rogues som är med när vi kör onyx/mc backar vid 60%hp och bandage, funkar om alla är alerta. När vi tog Onyxia i fredags hade vi 3 rogues med *twink*

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av redruM
"Allt detta med att rogues är ingen bra i high lvl instanser och raidisntanser är så jävla bullshit."

Märks att du inte kört så mycket MC. Rogues är alltid det sista vi släpper på. I och med att warr håller aggro hela tiden träffas inte clothers men rogues måste stå inom aoe range hela tiden. Ännu hopplösare var/är det när man kör boss med adds som behöver offtankas, då behövs all heals på warr's. Dom få rogues som är med när vi kör onyx/mc backar vid 60%hp och bandage, funkar om alla är alerta. När vi tog Onyxia i fredags hade vi 3 rogues med *twink*

Har varit inne och dödat ett par bossar, har inte kommit så långt pga av lite problem med grupp. Ska köra seriöst nu ikväll.

Och vi hade 5 rogues båda gångerna vi tog onyxia och då hade vi även bara 6-7 mages. Saken med onyxia är att sköter man allt rätt så dör ingen under hela rundan. Dock så blir det aldrig perfekt o ett par missöden händer. inga problem med selfress o skit.

Hur förklarar du att dom som först tog ragnaros hade 7 rogues med sig?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Rogues dör för lätt/fort och kostar för mycket mana att heala hela tiden helt enkelt.. ^-^

Visa signatur

*-'

Permalänk
Medlem

rogue är detsista jag tar med i grupp så är det bara, dom kan utföra minst i grupper

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Om man jämför rogues och hunters när det gäller raidgrupper. Vilka prioriteras?

Jag är nämligen en 47 Hunter som tycker att hitills har jag inte haft problem att hitta grupp.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ

Jag är nämligen en 47 Hunter som tycker att hitills har jag inte haft problem att hitta grupp.

jag föredrar en hunter faktiskt, men som du säger så har hunter svårt att få grupp

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SunQ

Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa

jag föredrar en hunter faktiskt, men som du säger så har hunter svårt att få grupp

Det var ju iof precis tvärtom, men ändå.

Permalänk

Hunter är det sista jag tar med mig i grupp ifall den inte är jävulskt bra utrustad.

Dom har inte mycket, skadan dom kan göra är inte i närheten av rogue/mages. Deras pet är bara löjliga och orsakar onödig aggro.

Sen är det istortsett slut där.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Och när en rogue gör så mycket skada vad händer då? jo han får aggro och man får spamma flash-heal på honom eftersom han dör på 3-4 slag. Visst kan man ha med någon rogue i dom flesta instancerna, men en hunter går minst lika bra tycker jag.

Visa signatur

*-'

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Och när en rogue gör så mycket skada vad händer då? jo han får aggro och man får spamma flash-heal på honom eftersom han dör på 3-4 slag. Visst kan man ha med någon rogue i dom flesta instancerna, men en hunter går minst lika bra tycker jag.

Då får du påminna dom du spelar med var feint är.

Jag kan gå igenom en instans och gå nästan fullt ut med skada hela vägen och med lite feint så kan jag gå igenom instansen utan att ta ett enda i skada förrutom saker som cleave från mobsen.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

jag har precis blev 10 lvl och tämjde en grisen,sen ska jag tämja en surf crawer men det fungerar inte? min kompis har dödade min gris

det blir bara "Invalid target" hela tiden när jag sörsöker tämja den

men vad ska jag göra?

Permalänk

invalid target är invalid target...och du kan inte tämja djur som är högre lvl än dig själv

någon som vet hur man får wowreader att fungera på man kan kolla på sin profil på allakhazam?

Permalänk
Medlem

Är det tillåtet att sälja WoW, passet funkar inte och dom vill ha min information.
Jag är rädd för att dom ska verifiera min adress med den´gamle ägarens namn
PM eller citera pls!
/TokeN

Visa signatur

Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TokeN
Är det tillåtet att sälja WoW, passet funkar inte och dom vill ha min information.
Jag är rädd för att dom ska verifiera min adress med den´gamle ägarens namn
PM eller citera pls!
/TokeN

Nej, det är inte tillåtet att sälja vidare WoW, upptäcker det sånt bannas kontont.

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
invalid target är invalid target...och du kan inte tämja djur som är högre lvl än dig själv

någon som vet hur man får wowreader att fungera på man kan kolla på sin profil på allakhazam?

djur är 5-6 lvl och jag är 10,och i guest står jag _måste_ tämja denna djuren

Permalänk
Medlem

vad roligt jag hade idag, horde lvl 30+ besökte lakeshire... tre träffar så var man död =/

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e