Permalänk
Medlem

Creative Zen MICRO

Kan ni skriva allt bra/dåligt/problem som finns med Creative Zen micro?!
Ska köpa en på torsdag troligtvis och jag vill veta om jag gör ett bra val

+ Liten
+ Utseende

- Utrymmet (kan jag leva med, har ändå inte så mycket musik)

Fill the list please

Permalänk
Medlem

Min kompis har fått byta sin tre gånger. Håller inget vidare.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Dålig kvalite, har en själv. Bli inte förvånad om du måste lämna in den ett flertal gånger.

Permalänk
Medlem

Detta är inget man vill höra ju
Hmm, jag läste om det på creatives forum.. Det var deras första produktion eller nåt, de nyare ska inte ha några problem... Vi får se hur det går för mig

Permalänk
Medlem

Nja, det verkar inte ens som Creative bryr sig. De skyller på specifika defekta enheter men i själva verket rör det sig om samtliga enheter. Jag vet inte hur det är nu, jag är på min andra, får se hur länge den håller.

Permalänk
Medlem

jag har köpt en sån och det är inget problem.
har inte hittat någont dåligt än.(bara att den inte visar klockan i standby. man ser info om låten man lyssnar på)

inget apple or microsoft inblandat och det är ett plus
(såg att det var en gammal post så förlåt)

Visa signatur

Dator1: AMD 64 x2 4400+, GeForce 7800GTX, 2Gb ram, 1.2TB HD
Dator2: P4 2,4MHz @ 3,2, MSI PT880 NEO LSR, PC2300 512MB, NVIDIA 6600GT 256MB 500GB HD
Dator3: AMD 64 x2 4800+, X1950XT 256MB, 2Gb ram, 250gb HD

Permalänk
Medlem

Batteriet laddar ur rätt fort, för den har nån slags standby som varar i 24h. Därefter är batterikonsumtionen mer modest. De skulle bygga en ny firmware nu i Maj som skulle förbättra detta.
Annars är jag mkt nöjd med min: bra ljud och (ganska) smidig att hantera, dessutom är den estetiskt tilltalande.

Visa signatur

Life is pain, love makes you weak, the world is a cold and hard place and in the end, we all die alone! So cheer up!

Permalänk

Min bror ha byt sin en gång p.g.a glapp i hörlurs-utgången.

Visa signatur

Hej!

Permalänk
Medlem

min e inne på lagning för glapp i hörlurskontakten nu. Piss kvalité

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk
Medlem

Väldigt många verkar ha glappande hörlurskontakter. Creative tjatar om att det man ser på deras forum inte är representativt för det är bara de som får problem som kommer dit och klagar, men så fort man startar en tråd om micron här på sweclockers kommer ju en svärm missnöjda microanvändare och spyr galla om kvalitén (och hörlurskontakten).

Visa signatur

Sapphire Pure Innovation/ Athlon X2 4400+@2.7GHz/ 2GB OCZ/ X1800XT

Permalänk
Medlem

Har haft min sen i julas och den fungerar perfekt, förutom två saker som jag inte gillar
1. Batteritiden är som sagt inte den utlovade 9timmar/batteri. I vilket fall inte för mig
2. Baksidans plasthölje, det som täcker batteriet tenderar att bli väldigt repigt efter ett tag vilket är lite synd. Dom skulle gjort den i ett mer tåligt material.
Annars är ljudkvaliteten den jag är mest imponerad av. Jag har lyssnat på flertalet mp3 spelare och jag tycker att denna "färgar" ljudet minst, dvs. har inga bass-boost etc. för det behövs inte. Bara en enkel EQ för mindre inställningar.

Permalänk
Medlem

Jag ska och lämna in min andra micro nu...glapp i hörlurarna som alla andra har. Min första var glappig i usbkontakten direkt ur kartongen.

så jag kan inte rekomendera den till någon.

Permalänk
Medlem

ja har oxå min ZEN inne på lagning nu hörlursutgången glappar..

Permalänk
Medlem

testa denna istället, nästan samma pengar:
http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=OLMR100

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Medlem

Jag har haft min i 1½månad, har två olika hörlurar så jag byter lurar flera gånger per dag. Den funkar perfekt! Har inte haft några problem med nåt glapp!

Jag är väldigt nöjd!

Permalänk
Avstängd

kollar hur iRiver h10:ans pris ligger när du ska köpa.. Den har redan gått ner 500 spänn

Visa signatur

óynk