World of Warcraft-tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rdj
Heej, Mecha- eller Gaidin-folk på swec? Exakt så hände för oss i alla fall. // Carmella @ Ravencrest.

Jo det var lite lagom roligt att looten försvan, trots det är jag ändå ganska nöjd med tanke på att vi aldrig whipea på vägen till lucifron, och vi lyckades även döda honom på vårt första run till MC
// Weasel @ Ravencrest

Permalänk
Medlem

Vad för svärd kan vara lämligt att använda till en Paladin lvl33?

Kör med http://www.thottbot.com/?i=4190 nu och tycket att det kan vara lämpligt att byta upp sig snart.

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lohkmahr
tja du bara använder spying glass och precis när du använt det 0.01 sekunder senare trycker du på jump och så kommer du ca 1 meter upp i lufter så gör du det igen så kommer du en meter till o så fortsätter du :):)

Hur fan lyckas du? Jag tillverkade ett bara för att testa det. Helt omöjligt att göra ju
Har som högst kommit två hopp upp i luften. Vore fint om man hade timingen perfekt på det där så man kunde hoppa upp lite vart som helst

Edit: jahapp, då har jag gjort det igen. Kastat bort 40g på något helt onödigt - Icy chill (jag är mage)

btw, ska fan ALDRIG sälja det där svädet! inte ens om jag hittar ett mycket bättre

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pluxor
Hur fan lyckas du? Jag tillverkade ett bara för att testa det. Helt omöjligt att göra ju
Har som högst kommit två hopp upp i luften. Vore fint om man hade timingen perfekt på det där så man kunde hoppa upp lite vart som helst

Edit: jahapp, då har jag gjort det igen. Kastat bort 40g på något helt onödigt - Icy chill (jag är mage)
http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload6/Namnl12341324...

btw, ska fan ALDRIG sälja det där svädet! inte ens om jag hittar ett mycket bättre

Haha okej att icy chill är bra, men på en mage
Jag gjorde dock en rätt klantig sak själv igår, skulle välja reward efter maraudon, valde mellan vad jag tyckte var en wand och ett 1h svärd.. bestämde dig till slut för "wanden"... när jag equipade den såg jag att det var ju fan en stav :> Men jag fick ivf 120 lvls i staff och 4g för den, och hittade http://www.thottbot.com/?i=19595 i maraudon så det löste sig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Onyxia dödad på Bloodscalp :), dock inte första gången men första gången för min guild. Fick ner henne på 7e försöker tror jag, 4 igår natt och 3 idag.
Offhanden som summonar skelett, Shaman hjälm från Ten Storms, Hunter hjälm från Dragonstalker, 18 slottare, yellow gem bag, gift of the wild 2 och en blå sak droppade, samt huvudet.

Lite bilder:
http://web.telia.com/~u24325422/WoWScrnShot_050805_225554.gif
http://web.telia.com/~u24325422/WoWScrnShot_050805_231459.gif
http://web.telia.com/~u24325422/WoWScrnShot_050805_231953.gif

Grattis! Jag hoppas själv vara med och döda onyxia någon gång, ska bara komma upp till level 60 först.

Permalänk
Medlem

Har i skrivande stund c:a 25g till mount, är level 35 och oroar mig rejält över hur jag ska ha råd till mount
När börjar jag tjäna fett med stålar? (:p) Har tailoring/enchanting och har 190 i båda skillsen.

Grinda SM? Eller finns det andra sätt om två tre lvlar att tjäna mer pengar? Eftersom jag är Priest så BEHÖVER jag mounten eftersom jag inte har något annat sätt att förflytta mig snabbt

Menmen, svar vore vänligt

Visa signatur

|bjrrn|
Nachmanun, Nachlol @ Dunemaul

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbe
Vad för svärd kan vara lämligt att använda till en Paladin lvl33?

Kör med http://www.thottbot.com/?i=4190 nu och tycket att det kan vara lämpligt att byta upp sig snart.

Kör med Verigans till du når lvl 36. Då köper du detta http://wow.allakhazam.com/item.html?witem=13042
Så gjorde jag var beredd på att träna upp sword igen... det går ganska snabbt.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av |bjrrn|
Har i skrivande stund c:a 25g till mount, är level 35 och oroar mig rejält över hur jag ska ha råd till mount
När börjar jag tjäna fett med stålar? (:p) Har tailoring/enchanting och har 190 i båda skillsen.

Grinda SM? Eller finns det andra sätt om två tre lvlar att tjäna mer pengar? Eftersom jag är Priest så BEHÖVER jag mounten eftersom jag inte har något annat sätt att förflytta mig snabbt

Menmen, svar vore vänligt

Min första gubbe hade 34 gold vid lvl 36 eller så och då började jag grinda Rock Elementals i Badlands. Stenarna man lootar från dem säljer för en rätt okej slant hos vendors (thott sa något om ca 5 silver i snitt / kill) o så droppar de en del grönt man kan kränga på aktion.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lind78
Min första gubbe hade 34 gold vid lvl 36 eller så och då började jag grinda Rock Elementals i Badlands. Stenarna man lootar från dem säljer för en rätt okej slant hos vendors (thott sa något om ca 5 silver i snitt / kill) o så droppar de en del grönt man kan kränga på aktion.

Yay :'D

Visa signatur

|bjrrn|

Permalänk
Medlem

Ngn som kan hjälpa mig... vill ha en add-on som visar mig koordinaterna på kartan när jag för muspekaren över den.

Kör med Telo Info-ngnting, den visar koordinaten när man springer runt, men jag vill som sagt även se dem på kartan...

Och en sak, nämn inte Cosmos tack

Permalänk
Medlem
Citat:

Håller med, mycket bra ställe att få vendorcrap. Polarn gjorde 2,5G på en timme typ. Har varit där själv också och tjänat en rejäl slant. En del guld har jag tjänat på att sälja potions på AH. Annat bra ställe att grinda är stv. Där finns troll uppemot lvl 44 som både ger bra exp och droppar wildvine, en växt du kan sälja för uppemot 1G st. på AH. Detta pris verkar gälla på de flesta servrar. Trollen droppar även en hel del gröna grejer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad kostar en mount egentligen?

Visa signatur

-=Crash=-

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crash
Vad kostar en mount egentligen?

20 Gold för ridträning och 80 för mountet, sen om man är honored har man 10% rabatt (99.999% av alla spelare är detta och betalar därför totalt bara 90 gold).

Permalänk
Medlem

Jag vill ha min mount... Men måste börja powerlvla... Rekommenderat grind ställe för en level 35 priest?

Ska lira på min alt i två dagar... Har loggat med mainen i ett "inn" (vad det nu heter igen ) så man kan ju förvänta sig en fet rested ^^

Visa signatur

|bjrrn|

Permalänk
Medlem
Citat:

Och dom högre-lvl elementals där droppar Core of Earth vilket används i en del hög-level grejer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinnstol
Där finns troll uppemot lvl 44 som både ger bra exp och droppar wildvine, en växt du kan sälja för uppemot 1G st. på AH. Detta pris verkar gälla på de flesta servrar.

Argh har fått typ 10 wildvine, sålde till merchant
Attans bananer

Permalänk
Medlem

lol... jag sålde ett wildvine för 30S igår... lite billigt kanske?
Men då vet jag det grinding 2K på Wildvines då...

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Citat:

Jag vill ha min mount... Men måste börja powerlvla... Rekommenderat grind ställe för en level 35 priest?

Ska lira på min alt i två dagar... Har loggat med mainen i ett "inn" (vad det nu heter igen ) så man kan ju förvänta sig en fet rested ^^

SM är fint att levla i

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM
martin.eksit. - EP 8RDA+ - XP2400+ - Prophet 9700 Pro - HyperX 512Mb - WDC 120Gb, SGB 120, 200 GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golem
Vafan e detta... vi får precis ner lucifron i MC, så har master lootern dött. Ingen loot verkar det som, kul.

Ingen resser heller, vi får springa tillbaka och döda allting igen.

Sen så är vi bara 38pers också..

Tips... Kör ALLTID Free For All loot

Permalänk
Medlem

Någon som vet någon bra instans för en lvl 25 troll mage? WC känns löjligt lätt nu, skulle vilja ha något med lite utmaning

Har en kompis som lirar Tauren shaman level 19, och han har lyckats att inte få earth-totem ännu. Han har dock, av sin tränare, fått lite skills ang earth totem, men kan då inte använda dem ännu. Någon som vet vart han hittar totemen?

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Medlem

Prova Blackfathom Deeps. Dock bör några vara högre lvl än 25 om det ska funka bra.

Bossen i slutet kan droppa en riktigt fin stav om man har tur, Rod of the Sleepwalker:
http://www.thottbot.com/?i=7655

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pojo
Någon som vet någon bra instans för en lvl 25 troll mage? WC känns löjligt lätt nu, skulle vilja ha något med lite utmaning

Har en kompis som lirar Tauren shaman level 19, och han har lyckats att inte få earth-totem ännu. Han har dock, av sin tränare, fått lite skills ang earth totem, men kan då inte använda dem ännu. Någon som vet vart han hittar totemen?

lol, han får en quest "Call of Earth" på lvl 4-5, som står exakt hur man gör¨

http://www.thottbot.com/?q=120

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem
Citat:

Efter 8 timmar får man en "bubbla" rested, max rested är 1½ lvl.. Så förvänta dig ingen "fet" rested.

Visa signatur

Nemo me impune lacessit

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pojo

Vid level 25 kan du göra Shadowfang Keep.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anvil
Ngn som kan hjälpa mig... vill ha en add-on som visar mig koordinaterna på kartan när jag för muspekaren över den.

Kör med Telo Info-ngnting, den visar koordinaten när man springer runt, men jag vill som sagt även se dem på kartan...

Och en sak, nämn inte Cosmos tack

http://www.curse-gaming.com/mod.php?addid=395

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
http://www.curse-gaming.com/mod.php?addid=395

Eller CT-mod. Har använt den sen start, och är väldigt nöjd med den

CT-mod

Visa signatur

Fractal Design Focus G Petrol Blue Midi-tower, Fractal Design Integra M 650W PSU, MSI Z370-A PRO, Intel Core i3 8100 3.6 GHz , Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2666Mhz, Gigabyte GeForce GTX 1650 4GB OC, Samsung 850-Series EVO 250GB, Seagate BarraCuda 1TB 7200rpm 64MB, ASUS DVD±RW DRW-24D5M, Logitech MX518 Optical Mouse, Logitech G105 Keyboard, Logitech X-230 2.1 högtalarset, BenQ 24" LCD LR2455

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av psy_shr00mz
Tips... Kör ALLTID Free For All loot

det fungerar inte alltid så bra om man kör 2 guilds, men kör man en guild så är det ett klart val

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mattan_carpet

SM är fint att levla i

Mjo, men svårt att levla solo... Klarar inte graveyard riktigt än

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nidhogg

Efter 8 timmar får man en "bubbla" rested, max rested är 1½ lvl.. Så förvänta dig ingen "fet" rested.

Fan... >.<

Visa signatur

|bjrrn|

Permalänk

Hade lite flyt i fredags när jag lirade..
Var i winterspring och questade, skulle döda "Denwatchers" (björnliknande saker). Teamade upp med en warrior och 3:e moben vi dödar droppar http://www.thottbot.com/?i=5621
Jag är shaman så jag kunde sagt need men en ärlig å snäll prick som jag är säger jag greed (använder 2h mace). Han rollar 13 jag rollar 23.. hehe
Den gick för 687g på ah senare.. ett steg närmare epic mount kan ju tillägga att jag är lvl.59 och det är den första epic som har droppat för mig.

Gjorde en fin pvp prestation också, detta också i WS.. Får ett pm : Help! kollar runt omkring mig och får se en tauren komma springande med en rogue och en warrior i hasorna, Jag crittar roguen med FS 1200dmg nånting för att sedan "windfury:a" hans ass back to the gutter..
Healar min kompanjon och tar mig an warriorn, även detta går ganska lätt men nu har en dwarf hunter även blandat sig i, han flyr när han ser att båda vi horde lever men alla hans alliance polare har kolat vippen.. Han skjuter nåt så jag blir seg som faen, kör insignia of the horde --> Ghostwolf.. sen var det ute med han också.. Kan ganska stolt säga att jag tog alla tre med viss hjälp från warriorn givetvis.

Vissa dagar flyter allt på

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem
Citat:

Döda raptors/krokodiler/små gröna saker i STV tills lvl 37 , därefter grindar du gorillor i lvl 37-38 til lvl 40 , skitbra exp.. du hinner inte rensa stället förräns där kommer nya.

man tjänar hyffsat på det också , fick ca 9 guld när jag sålde tänder och sånt skit , och det var ifrån lvl 38-39 bara.

Edit : Är det lönt att köra på en PVE server ? jag blir lika sur varje gång jag dör