Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zunken
Tycker inte det verkar vara en bra idé att alla som fått en varning blir utestängda från ÖÄ. Kan dock inte komma på någonting bättre själv för tillfället.

Men jag som haft en varning sen 2-3 år tillbaka, jag ska inte kunna skriva då eller? Då tycker jag hellre att man blir av med varningen efter 3 månader eller liknande.

Visa signatur

5800X@original ;)
3600XT@4600Mhz
E6600@3.42Ghz
Duron 600@1378Mhz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cynomyS
Ja hur ska det gå för mig? Jag stavar åtminstone aldrig fel.

Nej du är så bra. Min idol faktiskt... Fast du har fler anmärkningar än jag, så var snäll!

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem

Om de som får varning åker ut ur ÖÄ kommer de vara ganska dött där... Eftersom ganska många som verkar ha minst en...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Citat:

Det är skapligt hårt det. Något bättre system än det måste kunna gå att hitta på.

...eller att man blev avstängd i två månader för varje anmärkning.

Visa signatur

Det man inte vet, har man inte ont av.

Människan är fortfarande i beta-stadiet.

Permalänk
Avstängd

Kan man inte göra så att när man blir medlem så ser man inte ÖÄ förrän efter 1 månads medlemsskap? Så sorterar man bort de som bara kommer hit för ÖÄ.

Eller att efter ha postat 10 godkända inlägg i datorrelaterade ämnenn så får man tillgång till ÖÄ.. ?????

Allan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garland Greene
ett förslag är att enbart medlemmar kommer kunna posta och ens se ÖÄ om det återkommer. Dvs en varning= inget mer ÖÄ period..

Det låter som en sjukligt bra idé tycker jag.

Fick en smärre chock imorse när jag upptäckte att ÖÄ var borta, även om jag postar där ibland så klarar jag mig utan det. Fast sen kom jag på att jag inte kom åt Gitarrtråden, då blev jag ledsen

Men jag är optimistisk och tror att alla ändringar leder till ett bättre forum.

Edit: Man skulle också kunna göra så att nyregistrerade medlemmar bara får läsa i ÖÄ, och först efter att ha varit medlem i nån månad så får man skriva där.

Permalänk
Medlem

jag tycker att dte är bra att dom tog bort ÖÄ för det fanns en hel del som va medlem på swec bara för det fotumet. Nu sliper vi dom

Visa signatur

8D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yngve_olsson

...eller att man blev avstängd i två månader för varje anmärkning.

Det låter bättre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlkaStar
Kan man inte göra så att när man blir medlem så ser man inte ÖÄ förrän efter 1 månads medlemsskap? Så sorterar man bort de som bara kommer hit för ÖÄ.

Eller att efter ha postat 10 godkända inlägg i datorrelaterade ämnenn så får man tillgång till ÖÄ.. ?????

10 godkända-grejen låter knäppt. Dock låter det första ganska okej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av crash_M
jag tycker att dte är bra att dom tog bort ÖÄ för det fanns en hel del som va medlem på swec bara för det fotumet. Nu sliper vi dom

-biter sig i fingret för att hålla sig seriös-

(no offence)

Visa signatur

Stolt FRMare

Permalänk

Här kommer man hem och väntar sig en god stund i övriga ämnen. Så är det borta. Tragik.

Skulle man inte kunna ordna fler moderatorer? Några "undermoderatorer" som har tillfällig befogenhet eller liknande.

Samtidigt kan man väl försöka ordna så att det tar 2 dagar innan man som nyregistrerad kan komma in på övriga ämnen? Så slipper man dom här som tycker att det är SÅ roligt att registrera sig bara för att spamma?

Visa signatur

"This is an easy one, you're FIRED!"

Permalänk
Citat:

Vettiga trådar har sparats undan i syfte att återinföras i samband med ett eventuellt återinförande av en ny Övrigt del.

och bland dom vettiga trådarna hoppas jag att träningstråden ligger..eller?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belseb

(no offence)

lol

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlkaStar

Allan

Mycket bra förslag. Spesielt eftersom man inte kan läsa forumet oregistrerat.
Det betyder at man måste ha varit reggad i 1 månad. Då skulle det dessutom inte vara lika lätt att bara göra ett nytt konto, och regga om sig.

Tillsammans med att man blir avstängd om man får en anmärkning, så tror jag det skulle fungera ganska bra
Då skulle folk inte heller registrera sig pga ÖÄ...

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belseb

(no offence)

? jag fattar inte är det för att jag stavar dåligt eller?

Visa signatur

8D

Permalänk

I dom här trådarna ser man verkligen vilka som är swecare och vilka som är övriga ämnare, fyfan.
Skönt att den sektionen är borta, nu får bara ordentligt folk kvar.

Permalänk
Citat:

Dom störde väl inte dig om dom bara var i ÖÄ? Eller kändes det extremt jobbigt för dig att dom fanns? Du kanske inte kunde sova om nätterna?

Visa signatur

Det man inte vet, har man inte ont av.

Människan är fortfarande i beta-stadiet.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cure
Fyndigt.

Men som du säkert vet så har nog de flesta (och kunnigaste) gamla rävarna någon gång blivit osams med en eller en annan moderator och åkt på en varning. Min förtjänade jag själv genom att kritisera den dåvarande urusla modereringen i "Förslag och idéer om forumet".

Problemet ligger i att fylle-inlägg, frågor om första punghåret, bilder på gammal köttfärssås, felstavade och ogenomtänkta inlägg sällan ger varningar.

Ett ytterligare problem är väl den låga medelåldern hos nyregistrerade. Och dessa saknar ju allt som oftast varningar.

--

Men ditt förslag är suveränt om ni nu är ute efter att få tillbaka gamla ÖÄ, fast utan de människor som faktiskt orkar tänka efter och stava rätt i sina inlägg.

Jo, men vi räknar nog med att problemet kommer lösas ganska enkelt, men det är något vi jobbar på och ingenting är bestämt eller säkert i nuläget. Ni får vänta och se

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk
Medlem
Citat:

Men man slipper fortfarande inte dom som stavar som krattor.....hmm

Permalänk
Medlem
Citat:

? jag fattar inte är det för att jag stavar dåligt eller?

En stor del av diskussionen har varit att ÖÄ stängdes pågrund av unga, mindre mogna människor som spammade forumen utan att ens kunna stava, därför såg jag ditt inlägg som.... milt underhållande....

Visa signatur

Stolt FRMare

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Jo, men vi räknar nog med att problemet kommer lösas ganska enkelt, men det är något vi jobbar på och ingenting är bestämt eller säkert i nuläget. Ni får vänta och se

Vad hade ni tänkt att vi ska göra under tiden då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LeonardCohen
Här kommer man hem och väntar sig en god stund i övriga ämnen. Så är det borta. Tragik.

Skulle man inte kunna ordna fler moderatorer? Några "undermoderatorer" som har tillfällig befogenhet eller liknande.

Samtidigt kan man väl försöka ordna så att det tar 2 dagar innan man som nyregistrerad kan komma in på övriga ämnen? Så slipper man dom här som tycker att det är SÅ roligt att registrera sig bara för att spamma?

Tror inte det skulle funka med fler moderatorer. Vi fixade ju fler för något halvår sedan, det enda som hände var att kidsen gnällde när trådarna låstes och att Najk på något sätt blivit moderatorn alla klagar på. Så jag vet inte.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem
Citat:

Vettiga trådar har sparats undan i syfte att återinföras i samband med ett eventuellt återinförande av en ny Övrigt del.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani

Jag hoppas Gitarrtråden är en av dessa sparade trådar?
Träningstråden och gitarrtråden måste väl vara bland dom mest seriösa trådarna? I alla fall enligt mig.....

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani

Mycket möjligt

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk
Medlem
Citat:

Gå ut i friska luften eller nåt.

Visa signatur

It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Gå ut och lek i solen

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yngve_olsson
Dom störde väl inte dig om dom bara var i ÖÄ? Eller kändes det extremt jobbigt för dig att dom fanns? Du kanske inte kunde sova om nätterna?

Nej dom störde mig inte på det viset men jag tycker inte att man ska bli medlem på ett dator forum bara för att det har ett ÖÄ forum.

Visa signatur

8D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mistar intarnet
I dom här trådarna ser man verkligen vilka som är swecare och vilka som är övriga ämnare, fyfan.
Skönt att den sektionen är borta, nu får bara ordentligt folk kvar.

ja, vad fint det vore med en värld med bara elit-människor som du... att alla undermänniskor förintas... undrar var jag har hört det förut...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

nu måste man alltså utföra arbete när man är på jobbet=/ tidigare var dessutom swecs forum första stället man sökte efter information på på nätet. nu måste man gå till google direkt och få mycket sämre (och tråkigare) svar:(

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Sötast

Man kan bara titta på dom redan låsta "övriga ämnen" trådarna.... varför ÖÄ är borta blev ju direkt bevisat av tja... dom flesta som postade där... väldigt synd :/