World of Warcraft-tråden!

Permalänk

Dan vilken röta vissa har när det gäller rollen . själv har man kört ubrs 17 ggr och varken vunnit LF Chest eller LF Spaulders =/ aja bara börja köra igen

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut för er övriga på guldfronten? Det dyker upp nu och då att folk saknar pengar och undrar hur dom snabbt ska få ihop pengar till mount osv. Känner själv att jag inte lagt ner så stor tid på att utöka min börs. Spelar just nu med mina 3:e char. och har vid lvl 30 nu 24 guld. Som sagt, hur ser det ut för er och satsar ni hårt på att välja rätt profession för att dra in guld?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
Nej då, 1-1.5 timmar.

om man kör 5 man tar det fan 2-2.5 timme

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

nån som kan säga hur man enkelt ser hur stor krittchans man har på sina Spells?
jag kan så vitt jag ser bara se vad jag har för krittchans på melee(vilket är rätt ointressant iom att jag e warlock:) )
Sen har jag för mig att jag hört att 100int ~ +1critt, stämmer det?

Permalänk
Medlem

Hur får jag alla quests till SM? Behöver dem i och med att jag snart är exalted hos UC och vill ha min mount billig

Och det är bra rewards på SM quests

Visa signatur

|bjrrn|
Nachmanun, Nachlol @ Dunemaul

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RokkeR
Gah! Antar att du är Priest. Hatar sånna människor som inte kan förstå vad de ska rolla på!
En Warlock SKA INTE rolla på Devout om det finns präster med i partyt. Det är så jäkla fel så det finns inte, han har ett eget set, kan han inte försöka hålla sig till det istället för att förstöra för någon annan?!
Äger själv stora delar av Dreadmist fast än jag är en mage, men alla mina delar har jag fått i avsaknad av Warlocks i partyt.
Men jag gråter inte för det, Dreadmist är bättre än Magisters på många punkter. Skulle aldrig falla mig in att rolla på något Dreadmist item om det fanns en Warlock i partyt.

Folk gnäller för mycket på detta med set och vem det skall gå till när de gäller caster delarna.
Alla cloth casters använder samma sak, int & sta så vilken del man använder kvittar. Set bonus är ju skit ändå så.
Är själv priest och har bara devout byxorna och skor som jag vill bli av med ASAP för att dom suger getpungar!
Har samlat ihop blå dropps som slår Devout set med hästlängder. Byxor, skor, bälte och mössa kvar att byta ut så har jag mycket mera stats än vad jag kan få ihop med Devout.
Måste nöta bla UBRS för dom droppsen nu.

|bjrrn| du kan lägga ner nötandet av faction du får inte mera rabatt, 10% rabatt är lägsta man kan komma på mount.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Alliance på Daggerspine: Var snäll och döda inte Stevie, han vill inget illa. Anledningen att han är i deeprun tram var att han gick vilse när han skulle köpa mjölk. Stevie är en undead priest level 2 med grönt hår.

Haha, dina lowlevel characters här o var i wow är en höjning av kvaliten på tråden.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Coca
|bjrrn| du kan lägga ner nötandet av faction du får inte mera rabatt, 10% rabatt är lägsta man kan komma på mount.

Fan!

Vad är det för bra med Exalted då? För annars är det bara waste att orka bli exalted =(

Visa signatur

|bjrrn|
Nachmanun, Nachlol @ Dunemaul

Permalänk
Medlem

vad äre för lvl i Silithus, och finns det många quest?

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Skulle säga lvl runt 58 Dunno quests har inte questat där alls.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

nähe, orkar inte åka dit då

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jobbigt område som sjutton imo, var där en sväng för en Dire Maul quest om jag inte minns fel.

Permalänk
Medlem

Kr^Pacman, vad heter du på daggerspine? Lirar också där.

Visa signatur

Warez

Permalänk
Medlem

|bjrrn|: För att du kan köpa dom andra rasernas mounts då. Gäller alla utom Tauren på Horde sidan. Har ingen aning om hur det är på Alliancernas sida.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Jag gjorde ett quest i Silithus, man skulle döda odöda nightelf, det var quest lvl 57. När man dödar den så spawnar 1-3 insekter på samma lvl precis där man dödat han! Något tufft om man är solo präst, fast jag klara det genom att springa de gånger det spawnade 3 stycken.

Finns väldigt lite quests där tror jag, men däremot ett bra område med elementaler i NW hörnet, och ett par rare mobs som ofta brukar finnas kvar då inte många spelare är där. Kan vara bra att hitta ett hörn att grinda i på PvP servrer, mindre chans att bli gankad där.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halogen
Va? Warriors är ju ingen match alls för en mage? Jag eldar upp warriors på löpande band med min mage ju.

beror på viken warrior du möter. Värsta är när dom kan charga hela tiden (även i combat) och så gör dom den där jävla hamersting eller vad den heter.

Har tagit många warriors över min egna lvl, men jag vet en speciell vid namnet "Napster" som spelar på min server. Jag får så in i HELVETE mycket spö av honom iof är han 4 lvls över mig själv men jag borde endå få in rätt många fina träffar på han. Han crittar dessutom något helt galet mycket (över 1000).

Permalänk
Medlem

Kan inte nån lägga upp en bra lista på lite mer ovanliga men bra UI-mods?
Jag har idé-torka

Gillar att man lagt maintenace på onsdagar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Jag gjorde ett quest i Silithus, man skulle döda odöda nightelf, det var quest lvl 57. När man dödar den så spawnar 1-3 insekter på samma lvl precis där man dödat han! Något tufft om man är solo präst, fast jag klara det genom att springa de gånger det spawnade 3 stycken.

Finns väldigt lite quests där tror jag, men däremot ett bra område med elementaler i NW hörnet, och ett par rare mobs som ofta brukar finnas kvar då inte många spelare är där. Kan vara bra att hitta ett hörn att grinda i på PvP servrer, mindre chans att bli gankad där.

Den questen minns jag, men jag kom på att om man inte står för nära ett av insekternas bon när man när man dödar någon så spawnar de inte fram.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pluxor
beror på viken warrior du möter. Värsta är när dom kan charga hela tiden (även i combat) och så gör dom den där jävla hamersting eller vad den heter.

Har tagit många warriors över min egna lvl, men jag vet en speciell vid namnet "Napster" som spelar på min server. Jag får så in i HELVETE mycket spö av honom iof är han 4 lvls över mig själv men jag borde endå få in rätt många fina träffar på han. Han crittar dessutom något helt galet mycket (över 1000).

Charge kan du inte köra i combat, det kan du bara med intercept (30sec cooldown).
Hamstring slöar ner dig.

Mana shield (han chargar dig), blink (han kör intercept), polymorph, fireball, PoM pyroblast, fireblast, frost nova, blink, frostbolt, scorch (ev. arcane missiles), fireblast
=> Död warrior

Visa signatur

Warez

Permalänk

Tar och ställer en liten fråga:

Jag spelar Orc-Shaman (level 21), på västra sidan börjar jag alltså, då har jag fått i uppdrag att prata med någon högst upp på östra sidan och enda sättet (som jag hittar) är att åka båt till östra sidan och gå ända nerifrån sydligaste udden upp till dit jag ska. Är det verkligen det enda sättet att ta sig fram i den Världen?

Hoppas ni fattar vad jag yrar om

Visa signatur

Senast redigerad av HomeBurneR, 1945-04-30 klockan 16:50

Permalänk
Medlem

Vad heter questet?

Visa signatur

oj oj oj

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borgen
Kan inte nån lägga upp en bra lista på lite mer ovanliga men bra UI-mods?
Jag har idé-torka

Gillar att man lagt maintenace på onsdagar

Jag kör vårt guilds UI, bra samling med olika mods..
http://daedalus.fate.se

HomeBurner, Du tar zepen utanför orgrimmar så hamnar du utanför undercity i tirisfal glades..

Visa signatur

Warez

Permalänk

vibe118, Quest:en heter "Call of Water", ska till "Tarren Mill".

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Alliance på Daggerspine: Var snäll och döda inte Stevie, han vill inget illa. Anledningen att han är i deeprun tram var att han gick vilse när han skulle köpa mjölk. Stevie är en undead priest level 2 med grönt hår.

Du måste gå över till Horde, det vill säga i hvuudet. Det är inte alls bra att springa ner i Deeprun Tram som Undead. Shake off the filthy Alliance and join the Horde!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av atWa
vad äre för lvl i Silithus, och finns det många quest?

Level 56 till 60 just nu i alla fall. Inte många quest. Som Horde fick jag ett quest i Tanaris som gick över till Silithus och slutade i Moonglade där jag fick en sköld med 2121 armor.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xdm
Kr^Pacman, vad heter du på daggerspine? Lirar också där.

Jag heter Galweg. Lvl60 Orc Warrior och medlem i guilden Instinct.

Vad heter du själv?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro

Permalänk

xdm, tack så mycket! Jag var tänkt att gå upp tidigt imorse och gå hela vägen
Tackar dig än en gång, hade glömt bort Zeppelinaren helt och hållet.

Jag tyckte att det inte var riktigt rimligt att man skulle behöva gå hela vägen eftersom den Questen var anpassad för level 14 eller något liknande.

Visa signatur

Permalänk

Satan vad less man blir, Guildet skulle göra MC på fredag så har åskan ätit upp mitt modem! Får se om jag hinner få tebax det innan dess.. annars köper jag fan ett nytt billigt.. årets händelse fan

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan

Jag heter Galweg. Lvl60 Orc Warrior och medlem i guilden Instinct.

Vad heter du själv?

Ah, instinct känner jag till..
Själv heter jag Fluffi, lvl 60 undead mage, lirar i Daedalus.

Visa signatur

Warez

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xdm
Ah, instinct känner jag till..
Själv heter jag Fluffi, lvl 60 undead mage, lirar i Daedalus.

Lägger till dig på friendslist då

Har ni kört mycket Molten Core föresten?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Lägger till dig på friendslist då

Har ni kört mycket Molten Core föresten?

Lägger till dig med då :).

Ja, vi har kört en del, dock inte kommit så långt.
Ska ev. bli tre runs i helgen.
Själv?

Visa signatur

Warez

Permalänk
Medlem

Nån mer vars contri points ej uppdaterats? Var i hillsbrad hela dagen igår, trots det har jag kvar honor & contri points från i förrgår på "yesterday"..?

Visa signatur

arrwhh