Dum extern usb drive!

Permalänk

Dum extern usb drive!

Så här är det.
Jag har en seagate, tror jag, hårddisk som jag slängt in i ett extern chassi med usb anslutning. Har fungerat hur bra som helst tills alldelles nyligen.
Jag köte ny dator, som jag haft nu i ett par månader, och nu har saker och ting börjat att skita sig.
Nästan varje gång som jag kopplar i min usb disk och börjar arbeta med den så låser sig datorn. Det kan vara när jag blädrar i mapparna, kollar Egenskaper, ska göra en diskkontroll eller när datorn tycker att den ska har ett giltigt skäl att interagera med disken. Kan vara när som helst. Typ när jag spelar ett spel, har spelat klart, stänger spelet och så har aktivitetsfältet låst sig. Sen blir det nån jäkla snöbollseffekt och varje program jag försöker starta låser sig. Då drar jag ur usb sladden och vips så fungerar allt igen. sätter i den och det hinner inte gå en lång stund innan allt blir väldigt tyst igen.

Allt fungerar jättebra med gamla datorn. VAD KAN VARA FEL???

Alla teorier godtas.

ps. Alla mina DC delnings filer ligger på den så den används ganska mycket. ds.

Visa signatur

nfc

Permalänk
Medlem

testa att installera om usbdrivrutinerna
själv hade problem med min förra dator. externa funkade inte bra alls på den. så fort jag använde den några minuter låste sig hela datorn och dom minuterna den funkarda gick det jättesakta. fick aldrig ordning på det utan bytte sedan dator och nu funkar den bra. testade även med 2 andra externa kabinett och samma problem där på gamla datorn. i värsta fall kanske du får köpa ettextra usb2.0 kort på öppet köp och testa med om det löser ditt problem.