Xbox 360 har mer att ge? (Xbox-se.com)

Permalänk
Medlem

Xbox 360 har mer att ge? (Xbox-se.com)

Hittade den här nyheten hos Xbox-se.com.
Och jag som tyckte att bilderna på PGR3 såg bra ut redan.

http://xbox-se.com/nyhet.asp?id=4114

"Spelen som visas upp utnyttjar bara en tredjedel av kraften?

Microsoft har fått en hel del kritik för de spel de visat upp till Xbox 360 (egentligen är det ju bara Project Gotham Racing 3, Gears of War och Kameo som imponerat), vilket gick så långt att man till och med beslutade sig för att inte visa upp något officiellt från Perfect Dark Zero. Men de tar kritiken med ro.
Enligt den IGN-ägda spelsajten TeamXbox så har Microsoft meddelat att allt material som vi hittills fått se från Xbox 360 har körts på en väldigt tidig version av utvecklingskitet, som bara motsvarar cirka en tredjedel av Xbox 360s totala kraft. Microsoft jämför den kritik de fått med den de fick när de visade upp Halo till Xbox för första gången på E3-mässan 2001, då spelet bland annat fick en hel del smisk i media för sin taskiga bilduppdatering.

Inom ett par månader kommer alla spelutvecklare få utvecklingskit som motsvarar den slutgiltiga hårdvaran, så kanske kommer detta innebära ett uppsving på det visuella planet när spelen väl står i butik lagom till julhandeln.

Desperata bortförklaringar eller fakta? Avgör själv genom att läsa hela artikeln på TeamXbox.

Jonas Nilsson"

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jo utvecklingskittet består av en dual g5 2ghz och ett x800 kort, den färdiga hårdvaran kommer att ha en betydligt bättre processor och troligen ett grafikkortsom är minst dubbelt så snabbt

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Får verkligen hoppas Xbox trimmar upp grafik-kretsen så att dom kommer lite närmare PS3. Men jag ser helt klart fram emot Xbox 360.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zyphoon
Får verkligen hoppas Xbox trimmar upp grafik-kretsen så att dom kommer lite närmare PS3. Men jag ser helt klart fram emot Xbox 360.

ps3 och xbox360 har nog ganska jämnbördiga grafikprocessorer, möjligen att xboxen har lite bättre eftersom den har 10mb minne inbyggt i själva processorkärnan.

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

PS3 skulle ju ha en GPU med 300 miljoner(?) transistorer hörde jag. Medans Xbox skulle ha runt 160 miljoner(?). Känns ju som om PS3 har övertaget, har du sett videoklippen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

PS3 skulle ju ha en GPU med 300 miljoner(?) transistorer hörde jag. Medans Xbox skulle ha runt 160 miljoner(?). Känns ju som om PS3 har övertaget, har du sett videoklippen?

Har också hört något liknande

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
jo utvecklingskittet består av en dual g5 2ghz och ett x800 kort, den färdiga hårdvaran kommer att ha en betydligt bättre processor och troligen ett grafikkortsom är minst dubbelt så snabbt

Den färdiga hårdvaran kommer vara betydligt mer effektiv i spel.
Men bättre processor tvivlar jag på att det är.

Permalänk
Medlem

finns nog inget spel i början om utnyttjar kapaciteten i konsollerna till max så dom där orden är desperata försök för att inte verka som det är sämre än ps3 eftersom kidsen bara bryr sig om grafik nu för tiden.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

Ballmer hintar om hd-dvd/bluray-stöd också.
http://www.engadget.com/entry/1234000597043723/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde

Det ska ju tydligen vara en 3.2ghz med 3 cores.

http://hardware.gamespot.com/Microsoft-Xbox-360-15016-S-4-5

Visa signatur

| Asus A7N8X Deluxe 2.0 Rev 1005 | AMD 2800+@2204 Mhz idel 45 full load 55 | Slk 947U | Sapphire 9800 Pro Stock speed | 2x512 Mb PC3500 TwinMos Speed Premium BH5 | WD raptor 74.3 Gb | Maxtor 120 Gb | Seagate 200 Gb | Samsung 710t |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoobler
Det ska ju tydligen vara en 3.2ghz med 3 cores.

http://hardware.gamespot.com/Microsoft-Xbox-360-15016-S-4-5

Ja, och?

Bara för något en en viss GHz och flera cores betyder inte att den är bättre än något annat...
Det är ju en skalad cpu som är gjord för ett jobb bara, den lär inte ha mycket I/O prestanda osv. Tvivlar starkt på att cpun kan göra mycket annat än spela spel och spela upp film typ.
Om den hade varit bättre, borde inte cpun sitta i IBMs servrar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sidde

varför skulle dom använda en sämre processor i den färdiga versionen?

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Avstängd

och det som visades upp på ps3 var inte heller final så vart vill dom komma?

imo

Permalänk
Vila i frid

Att folk inte förstår att det inte är antalet Mhz som spelar roll.

Det är ju vad dom är gjorda till att göra.
Som Sidde säger: Varför har dom då inte de Processorerna i sina servrar?
JO! för att dom är anpassade för SPEL

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DonJolle
varför skulle dom använda en sämre processor i den färdiga versionen?

En mer effektiv för arbetet det ska göra. Onödigt att lägga pengar, resurser och värme på onödiga saker.

Permalänk

MS: Visar upp sin konsol och ger hopkok av utvalda siffror av i vissa fall tveksam relevans.
Sony: Visar upp sin konsol med ett hopkok av samma sorts siffror men med kanske ännu lägre relevans (de försöker ju svara på MS siffror).
MS: ...

Fan vad fånigt det blir då många inte verkar källkritiska för fem öre. Flopsgrejen är bara den ganska rolig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Eftersom trailerna från PS3 spelen (t.ex. Killzone 2) inte har något med hur grafiken kommer att se ut så betyder dom ingenting.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mothman
Eftersom trailerna från PS3 spelen (t.ex. Killzone 2) inte har något med hur grafiken kommer att se ut så betyder dom ingenting.

http://media.ps3.ign.com/media/748/748455/vids_1.html?fromint...

ack så fel du har.

du lär ju inte ens sett hela sonys pc..

Permalänk
Medlem
Citat:

Du tycker alltså att antalet transistorer verkar vara ett bra sätt att mäta hastighet? oO

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.