Permalänk
Medlem

Vad e det for fel med D-Link 604?

Massor med tradar dar folk svar & gnaller over D-Link 604 routern utan att man direkt far veta nagra konkreta motiv. Darfor skulle jag garna vilja hora varfor ni tycker att den suger sa mkt....

Permalänk
Medlem

Jag har haft mycket problem med att den jag hade var mkt seg att uppdatera ,vilket resulterade i att man inte kunde logga in på den + att trafiken helt plötsligt dog och att den blev varm.

Kort sagt : den sög.

Edit: supporten sög den också då de inte kunde svara på varför routern sög...

Visa signatur

Sär skrivning och fel stavning är jätte jobbigt.

Permalänk
Medlem

Har haft en D-Link 604+ och den började tappa kontakten av okländ anledning. Så den åkte i sopkorgen.

Visa signatur

Jag vill inte diskriminera någon så jag har bestämt mig för att hata er allihopa lika mycket.

Permalänk
Medlem

Över lag så är det väldigt mycket problem med den. Iaf vissa revisioner av dem, de lite nyare ska vara bättre men de äldre är rent ut sagt usla i ganska många fall. Med tanke på hur lite man får ge för den så är väl det vad man får räkna med.

Några vanliga problem är väl iaf överhettning, frekventa omstarter, låser sig, dör vid belastning, kan bli en flaskhals, trasiga trafos, komponenter som tar eld mm.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem

De flesta problemen härstammar från att den producerar för mycket värme.

Permalänk
Medlem

jag har flera Dlink 604 i min närhet och de flesta av dessa fungerar felfritt

en del har varit konstiga och dessa har reklamerats och de nya har fungerat bra

även uppdateringar av firmwares har fungerat bra och deras support har för fungerat bra

så det verkar vara sbs i många fall

hybris ?

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem

Har en DI-604 - Funkar superbra.

Permalänk
Medlem

sticker in med en annan fråga här:

hur är deras adsl-modem då?? själv har jag en "dsl - 300T" och den funkar bra men vill veta vad ni andra har för erfarenheter/åsikter om modemen då man har hört mkt skit om routarna (stavning).

Visa signatur

Övriga Ämnen 4-ever
Hjälp till att bevara gammelskogen i Sverige
Reserverar för felstavning, felberäkningar, fel information och andra fel.

Permalänk
Medlem

Har haft två stycken, båda har lagt av.

Den jag har nu måste ha en nätverkskabel i port 2 vars ände inte leder någonstans för att fungera. Port 2 fungerar för övrigt inte heller om jag kopplar in något där men trots detta lyser aktivitetslampan för denna port hela tiden. Skräp Firmware uppdatering ändrar ingenting.

hänk3: Har en DSL-300G och den funkar finemang. Så där är det inga problem. Ska dock byta till Zyxel Prestige 660 pga uppgraderat internetabbonemang. Bara de allra nyaste D-Link modemen har stöd för ADSL2+.

Visa signatur

Asus X870E-E - 9800X3D - 4080S - 64 GB DDR5 - NH-D15 G2 - Fractal North - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 Pro - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Sötast

Har en D-Link 624+, den är också bitchig.. startar om... trafiken bryts osv.. den har blivit bättre dock

Permalänk

Firmware uppdatering brukar kunna lösa det mesta.

Visa signatur

Det man inte vet, har man inte ont av.

Människan är fortfarande i beta-stadiet.

Permalänk
Avstängd

Min D-link 604 agerade enbart bredbandsbroms..
Kör med en SMC numera.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Medlem

Problem med en D-Link 604 här med trots att fw har blivit uppgraderad med senaste när jag kollade för en vecka sedan.

Modemet från D-link ett 300T funkar däremot bra.

Har en tråd inne här om en router som jag skickat efter för 99:- + frakt som ska bli kul att se om den kan vara bättre än D-Link 604 för den routern är skit när den belastas max.

Permalänk
Medlem

Hehe, 12 svar hittills Tur att man har oppet kop pa sin

Vilken revision har ni, dvs vad star det efter H/W under modemet? A, B, C eller E?

Sjalv har jag en E och senaste firmware versionen 3.51. Inga problem hittils (ta i tra).

Permalänk
Medlem

jag har haft 2 st dl-604 och båda har "brunnit" upp.. blivit för varma så plasten smällt. inte för skoj..nu har jag en netgear som är 1000gånger bättre:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vanheden
Hehe, 12 svar hittills Tur att man har oppet kop pa sin

Vilken revision har ni, dvs vad star det efter H/W under modemet? A, B, C eller E?

Sjalv har jag en E och senaste firmware versionen 3.51. Inga problem hittils (ta i tra).

De tidigaste ska tydligen vara sämst av vad jag har hört. Du borde ju ligga bra till iaf om nu E är den senaste.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yngve_olsson
Firmware uppdatering brukar kunna lösa det mesta.

Svårt det där med värmen bara ..

Visa signatur

Sär skrivning och fel stavning är jätte jobbigt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av regedit

Bara sätta dit en fläkt.

Visa signatur

E ä e å å i å ä e ö meaning There is a small river and in this small river there is an island .

Permalänk
Medlem

Min har aldrig strulat, dock så blir den rätt varm

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem

Har haft hemska strul med dem. Den bara lägger av till, hela nätverket går i en ca hastighet på 100 kilobyte, den vägrar öppna portarna, den blir fasligt varm, den stryper internetlinan och gud vet vilka problem jag har haft med den. Den agerar numera som fönsterhållare tillsammans med mitt Joytech Minneskort till GC. Mycket möjligt att de har repat sig i de senare revisionerna, men det totalt värdelösa intryck jag fick ifrån deras DI-604 gör att jag gott lägger på hundring extra för att få lite bättre prylar.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk

Felet/felen med 604 är att den är så oerhört korkat konstruerad och har alldeles för kass hårdvara för sin uppgift. Alltså den orkar inte med och blir varm som attans.

Visa signatur

--
Mats

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av regedit

Ställ in den i kylen?

Visa signatur

Det man inte vet, har man inte ont av.

Människan är fortfarande i beta-stadiet.

Permalänk
Medlem

Min första 604:a tappade kontakten hela tiden så jag fick byta den mot en likadan. Den fungerar bättre, fast jag har fortfarande vissa problem med dess firmware, kan inte köra active mode på DC, Soulseek och andra P2P-program. BT fungerar kalas, dock.

Jag ska ta och köpa en ny snart, något helt annat än D-Link i alla fall. Tror ni att en Netgear-router fungerar bra tillsammans med ett D-Link-modem?

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem

Re: Vad e det for fel med D-Link 604?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av vanheden
]Massor med tradar dar folk svar & gnaller over D-Link 604 routern utan att man direkt far veta nagra konkreta motiv. Darfor skulle jag garna vilja hora varfor ni tycker att den suger sa mkt....

Språket?

Visa signatur

Samsung TFT 22" 2233RZ Svart 120HZ - 640GB Western Digital Black 64MB SATA III - Corsair 4GB (2x2048MB) 1333MHz XMS3-10600 - AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz Black Edition - Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC - Fractal Design Define R3, Svart - Corsair TX 650W 80+ - Gigabyte GA-870A-UD3 - Cooler Master Hyper 212 Plus

Permalänk
Medlem

har haft min i 3år nu och den har funkat klockrent för mig. har ALDRIG haft något som helst strul med den. köpte den koppla in den och sen gått dygnet runt utan några som helst problem. så jag förstår inte heller kritiken direkt.

EDIT: kört den fullt belastad sen inköpet också.
endast en FW-uppgradering på 3år

Permalänk
Medlem

Misshandlar ni era routrar eller? Jag har en DI-624+ , aldrig haft några problem. Funkar klockrent, och jag är förvånad att det trådlösa räcker i hela huset trots att den står i källaren med tjocka betongväggar runt sig

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Min D-Link 604 har fungerat bra utan problem

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 Dual Core 5600+, Corsair XMS2-5400 TWIN2X 2048MB , Radeon HD4850

Permalänk
Medlem

Jag håller med Jycken. Jag kör D-Link Router och D-Link ADSL-modem tillsammans med min Airport Express, funkar hur bra som helst.

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

Har både (router)D-Link 604 och (modem)dsl-300t, dessa har fungerat felfritt från dag 1. Routern klarade ett åsknedslag.. Funkade inte på en dag sen började den fungera igen. (bara 2/4 portar) men ändå.

Ni som klagar på värme, klart den blir varm men den är ju byggd för det.. om ni inte har den nedstoppad i strumplådan förstås. Nån som nämnde att plasten hade smält.. inte en chans, hade du den i micron då eller? Bluff å båg säger jag

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
har haft min i 3år nu och den har funkat klockrent för mig. har ALDRIG haft något som helst strul med den. köpte den koppla in den och sen gått dygnet runt utan några som helst problem. så jag förstår inte heller kritiken direkt.

EDIT: kört den fullt belastad sen inköpet också.
endast en FW-uppgradering på 3år

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Misshandlar ni era routrar eller? Jag har en DI-624+ , aldrig haft några problem. Funkar klockrent, och jag är förvånad att det trådlösa räcker i hela huset trots att den står i källaren med tjocka betongväggar runt sig

Det är ju allmänt känt att 604:an har en extremt hög felfrekvens. Titta bara på hur många som har klagat här på forumet. Uppenbarligen är det ju inte något som folk hittar på, utan det är helt enkelt D-Link som producerar för många måndagsexemplar.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net