Nostalgispel. Screenshots

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borgen
Keen spelen, Heroes of might and magic II, Turtles, Mortal combat, GTA 1, 2 och London. Och Carmageddon som nån sa

Vad hette det där spelet med den där lila och gröna klumpen?

Kom på ett par till, loadrunner och ett spel till när man skulle ut och supa och pissa. Sen kunde morsan komma efter en och kasta köttbullar, tror det hette festival eller något?

Är det inte Dubbelmoral du menar?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetooth
Är det inte Dubbelmoral du menar?

http://homepage.mac.com/hugin/dubbelmoral.jpg

Mmm underbart spel, ett av de första jag fastnade med och kunde sitta hur länge som helst

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetooth
Är det inte Dubbelmoral du menar?

http://homepage.mac.com/hugin/dubbelmoral.jpg

Jo, mycket möjligt Har för mig att det var svart/vitt, men jag kan ju ha fel.

EDIT: Läste någonstans att det spelet ska vara freeware, kan inte någon duktigt kille ta reda på om det finns att lira till pc? Skulle va riktigt roligt. När jag googlar får jag bara fram snack om regeringens dubbelmoral etc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Afrokam
Ghaa jag har värsta minnena av ett spel som var till NES, man var en röd kille typ som hade långt rött hår, och man kunde piska med det, kabuki nåt har jag för mig att det hette.

Kabuki Quantum Fighter

Permalänk

Nu kom jag på ett: General Chaos, Mega Drive.

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk

The Chaos Engine var bra.

Permalänk
Medlem

BigMomma:

Herrejösses, Quantum Fighter! Det spelet köpte jag när jag var liten! Tog hem det....varvade det på runt 40 minuter på första försöket och gick tillbaks och bytte till något annat! Aldrig varvat ett spel så "fort"
Jag förklarade för butiken och de hade inget problem att byta till något annat minns jag! (vi talar om en totalintervall på 1.5 timmar alltså från butik, hem och tillbaka!)

/M

Visa signatur

Ah...min älskade Lenovo budget bärbar med Dual-Core! Spöar vilken Celeron / Atom vilken dag som helst i veckan!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borgen
Jo, mycket möjligt Har för mig att det var svart/vitt, men jag kan ju ha fel.

EDIT: Läste någonstans att det spelet ska vara freeware, kan inte någon duktigt kille ta reda på om det finns att lira till pc? Skulle va riktigt roligt. När jag googlar får jag bara fram snack om regeringens dubbelmoral etc

kan det vara Blip & Blop: balls of steel?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetooth
The Chaos Engine var bra.
http://perso.wanadoo.fr/dazeland/Chaos_Engine-2.png

Det var riktigt fräckt till amigan Men jag kommer inte ihåg om jag klarade det hmm

Visa signatur

"Go mad, möed mad, mad i rättan ti osse madaro"
flickr

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av borgen
Jo, mycket möjligt Har för mig att det var svart/vitt, men jag kan ju ha fel.

EDIT: Läste någonstans att det spelet ska vara freeware, kan inte någon duktigt kille ta reda på om det finns att lira till pc? Skulle va riktigt roligt. När jag googlar får jag bara fram snack om regeringens dubbelmoral etc

Hittade inget till PC men till Mac finns det att tanka här: http://www.canit.se/~pingo/Dubbelmoral!.sit.hqx

Visa signatur

i7 920 | 12GB DDR3 | GTX 480 | GA-X58A-UD7 | 160GB SSD X25-M G2 | 1TB F3 HD103SJ | W7 64-bit | Mac Mini
Webb: bluekitestudios.com

Permalänk

Förr i tiden (Amiga, Atari ST)var det var det mer vanligt att man inte klarade spelen man hade... det kanske berodde på att save funktionen var mer begränsad, eller?

Permalänk
Avstängd

International Karate+

Visa signatur

P4 @ 2.53, 2x512 ddr, X800XT
"Dom" tog en del av mitt liv! :(
ÖÄ is teh shit!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ConraDargo
Nu kom jag på ett: General Chaos, Mega Drive.

http://www.findmeagame.com/images/4/614314.jpg

Det där hade jag.. En kompis och jag spelade det massor.. Var kalaskul då

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Fanns ett roligt spel till amigan där man spelade med en järnboll. "Stellball/deathball"? man kunde plocka upp bla en sågklinga som skickades iväg och dödade/skadade motståndaren

Nån som vet namnet?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
Fanns ett roligt spel till amigan där man spelade med en järnboll. "Stellball/deathball"? man kunde plocka upp bla en sågklinga som skickades iväg och dödade/skadade motståndaren

Nån som vet namnet?

speedball 1/2:)

fanns ett till liknande."brutal fotball" hette det.
man kunde ta upp svärd/vapen och hugga av huvudena på motspelarna samt stå och sparka på dom som låg ner + en hel del till saker man kunde göra:).
överlägset kul...nästan roligare än speedball:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Haha där var det ju! Tackar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scrooge
http://image.com.com/gamespot/images/screenshots/8/176198/dke...

Roligare än såhär blir det inte.... Dungeon Keeper 2

uschanimej,
hade DK1 och spelade det dag in och dag ut, köpte 2:an direkt när de kom ut, satt dock på en gammal 450mhz:are då utan riktigt grafikkort så de va inte så värst mycket spelglädje

ett spel som jag lirade hur mycket som helst över 56kbps

relativt nytt dock, annars är nog alla nämda

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpaUlle

ett spel som jag lirade hur mycket som helst över 56kbps
http://gr.bolt.com/games/sony/twistedtwo3.gif
relativt nytt dock, annars är nog alla nämda

twisted metal2....mmmmmmmMMMMMMM(!),säger jag bara.
spectre,bilens missiler som gick genom väggarna,ghaaaa..kan fortfarande känna ps dosan i handen och krampen i fingrarna,samt ljudet utav kul sprutan och ljudet av dessa missiler,efter timmar framför detta spel.

dock så tyckte jag 1:an var bättre på nått sätt....ta tex hammerhead,i 1:an orsakades mycket skada utav den bilens hjul,men i 2:an så blir det nästan ingen skada alls,även fast man använder special move.

3:an var nästan skrattretande dåligt.

sen har det väl kommigt ännu ett till om jag inte missminner mej,har ej testat detta än.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
twisted metal2....mmmmmmmMMMMMMM(!),säger jag bara.
spectre,bilens missiler som gick genom väggarna,ghaaaa..kan fortfarande känna ps dosan i handen och krampen i fingrarna,samt ljudet utav kul sprutan och ljudet av dessa missiler,efter timmar framför detta spel.

dock så tyckte jag 1:an var bättre på nått sätt....ta tex hammerhead,i 1:an orsakades mycket skada utav den bilens hjul,men i 2:an så blir det nästan ingen skada alls,även fast man använder special move.

3:an var nästan skrattretande dåligt.

sen har det väl kommigt ännu ett till om jag inte missminner mej,har ej testat detta än.

Samma här, jag och min kusin spelade det oavbrutet i flera månader. Jag var alltid Spectre och han hade amerikanaren som hade elkastare i fram Kändes som om vi var bäst i världen ett tag på det, körde på svåraste, CO-OP så klart, klarade alltid skiten på hur kort tid som helst, regerade helt enkelt Åhh det var tider det

Permalänk

hehe,jo CO-OP var helt ok att lita,beroende på vilken man spelade med.
jag spelade med en som hela tiden gjorde allt annat än att slåss.
medans jag hade 25000 homing missiles och alla motståndare efter mej så kunde han hålla på att söka hemliga rum osv.
"åhå,kom och kolla,jag har hittat ett nytt hemligt ställe...ta ihjäl dom där som följer efter dej nu och kom hit"...GRRRR!
fick ta ut aggresionen på honom sedan när man lirade mot varandra:D

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
sitter och tänker på ett gammalt spel nu,till amigan.
man var nån slags hårdrockare(eller en ligist)som man skulle styra igenom vissa banor.
man såg spelet från sidan.
man kunde plocka upp en massa saker som sen gjorde att man kunde spy/skjuta iväg saker på fienderna.

det är det enda jag kommer ihåg=/

Jag har för mig att motörhead hade ett plattformsspel till Amigan, kanske det du tänker på ? ^^

Visa signatur

Damn it feels good to be a gubbe.

Permalänk

Minns ett spel på SNES i vilket man var en liten genomskinlig boll till en början (har jag för mig) men sedan antog man andra former, t.ex. hundform. I spelet gick man framåt hela tiden, ungefär som i Super mario bros.-spelen.

Någon som vet vilket jag tänker på? det var väldigt "gulligt".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EpaUlle
uschanimej,
hade DK1 och spelade det dag in och dag ut, köpte 2:an direkt när de kom ut, satt dock på en gammal 450mhz:are då utan riktigt grafikkort så de va inte så värst mycket spelglädje

ett spel som jag lirade hur mycket som helst över 56kbps
http://gr.bolt.com/games/sony/twistedtwo3.gif
relativt nytt dock, annars är nog alla nämda

Haha mina polare var skapligt trött på när jag åkte runt med shadow (likbilen)

Permalänk
Medlem

Ultimate game!

Visa signatur

AMD FX(tm)-8120 Eight Core Processor. 6.00GB RAM, 64-bit OS
AMD Radeon HD 6900 Series

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patienten
Jag har för mig att motörhead hade ett plattformsspel till Amigan, kanske det du tänker på ? ^^

haha,där var det ju:)...tack.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mathidler
Minns ett spel på SNES i vilket man var en liten genomskinlig boll till en början (har jag för mig) men sedan antog man andra former, t.ex. hundform. I spelet gick man framåt hela tiden, ungefär som i Super mario bros.-spelen.

Någon som vet vilket jag tänker på?

Det första jag vill gissa på är E.V.O. men det låter ändå inte riktigt rätt - för där kunde man även gå tillbaka och någon hundform minns jag inte ^^

Visa signatur

Acer TimeLineX 3820TG

Permalänk
Medlem

Det där hade jag när jag var liten, förstod ingenting så jag gick och sålde det på Spelbörsen

Kommer ihåg något spel där man åkte motorcykel och slog ner varandra med kedjor och dylikt. Kommer inte ihåg vad det heter, kanske någon annan gör det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dejavo

Kommer ihåg något spel där man åkte motorcykel och slog ner varandra med kedjor och dylikt. Kommer inte ihåg vad det heter, kanske någon annan gör det?

road rash,eller minns jag fel nu:)?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knoffe
Doom 3

http://www.webwombat.com.au/games/images/doom-3-2.JPG

Nostalgi ^^

Men nu har tolkningen av nostalgi gått överstyr! Doom III kan INTE klassas som nostalgi!

Permalänk
Medlem

Golden Axe klarade jag ut ett tiotal gånger. jag och brorsan körde det varje dag för många år sedan.
sen var det ju superfrog tror jag det hette, sen bilspelet testarosa eller nåt liknande? man körde nån ferrari bil efter banor i olika miljöer och så kunde man få snuten efter sig.
sen var det ju fire power. ett krigar spel där man kunde köra 2 player och skjuta sönder varandras baser. med olika pansar vagnar. det gick åt många timmar till det spelet.

finns hur många spel som hellst som man spelade mkt om man bara tänker efter:)

har såklart alla spel kvar, tror det är runt 2000 spel. + 3st amiga enheter. ska man sälja eller spara?

Visa signatur