Nostalgispel. Screenshots

Permalänk
Medlem

Jäklar vad man spelade det!

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Avstängd

Diablo 2?

Det spelar jag fortfarande

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mophex
Nädå...
http://www.emaculation.com/screens/glider.gif

Det spelade jag på en Mac SE. Gamla goda tider det

oohhh! glider! fy fan vilket höjdarspel det var

Visa signatur

Logic is the art of going wrong with confidence.

Permalänk
Medlem

fan vad nya spel ni visar... det ska fan vara Zak McKracken på X86... det var tider de ni... 8 färger ifall man hade tur

Permalänk
Medlem

fan vilka moderna spel ni visar

Farsan har en ABC 80 som vi brukar leka med, vanligt kassettband och en "bandspelare" är allt som behövs för att ladda in chess!

Svart och vitt is the shit

EDIT:

http://www.ebersteinska.norrkoping.se/div/oldies/abc80.htm

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk

Många är ju redan nämda!, men här är ett som jag spelade lite. Ingen stor klassiker kanske men värd att nämnas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lynar
fan vilka moderna spel ni visar

Farsan har en ABC 80 som vi brukar leka med, vanligt kassettband och en "bandspelare" är allt som behövs för att ladda in chess!

Svart och vitt is the shit

EDIT:

http://www.ebersteinska.norrkoping.se/div/oldies/abc80.htm

'

Vackert.. så vackert... man blir helt tårögd när man ser det...:)

Permalänk
Medlem

ABC80 ... en sådan satt man & knappade basic på runt ~1981...

Visa signatur

ASUS Prime RX 9070 XT 16GB OC | AMD Ryzen R7 5700X3D | Noctua NH-D15S | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury 2x16GB 3600 CL 16 Renegade | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Corsair Frame 5000D | Xiaomi G34WQi | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair HS65 |

Permalänk
Medlem

skruvis.. min far har kvar sin gamla maskin... man kanske skulle leka lite med den....

Permalänk
Medlem

Excelsior Phase One: Lysandia

Permalänk
Medlem

Varför har jag inte sett Might and Magic VI Någonstans?

Detta är en klassiker

Visa signatur

Don´t fuck with the admins, we are drunk and have weapons and shit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Underbarnet
http://www.gamershell.com/static/screenshots/747/18863_full.j...
Little big adventure 2

åhhhh!! älska! Det där är barndom för mig, det keen-serien, Overkill, Golden Axe, Cyberdogs, Dune 2, Sim City på diskette, Donald duck - in cold shadow (mitt första spel på cd), sen har vi gamla goa Die by the sword hahaha "bloody hell" och så helikopeterspelet HLX. Det sistnämnda fattade jag verkligen noll av och var väldigt komplicerat kommer jag ihåg, tryckte mest men visst kunde jag iafl lyfta och styra helikopetern. alltså, LBA2, vilket herransbra spel. Hade sjukt många roliga timmar framför det. Kommer ihåg att ja tyckte grafiken var sjukt bra på videosarna :D. Ajust det, Destruction Derby 2 lirade jag med. det var också ett spel som var sjukt snyggt med effekter som tex. Hjul som lossnade när man krockade och kaross som böjdes å flög av. Hittade dock inte bilder på HLX eller overkill. men här är en bild på DD2.

edit: Nej, LHX hette det visst. såg bilder i tråden sen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sim
Man vet att man börjar bli till åren när folk nämner Diablo II som ett nostalgispel.

Själv tänker man på PacMan till Atari 2600

http://www.atariguide.com/ss/pacman.gif

Eller kanske Defender

http://www.atariguide.com/ss/defender.gif

Inte att förglömma HERO

http://www.atariguide.com/ss/hero.gif

Nu börjar vi snacka nostalgi här!! Hehe! håller med om att man känner sig till åren när folk snackar om diablo2 mm.....

Är 28år...

Visa signatur

[ Tt Core V21 | Ryzen 9800X3D | Liquid Freezer III 280 | Asus Gaming B850m Plus | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6400Mhz CL30 | MSI PCIE5 850W | RTX 4080 | 980 Pro 2TB SSD ]

Permalänk
Medlem

Dags för lite "nya" bilder.

Bubsy. Tror aldrig jag spelade igenom hela, men man fick ruskig fart ibland.

Sonic. Är nog det spel jag spelat mest.

Dogs of War. Är det någon som nånsin klarat hela?

Swiv. Ruskigt roligt, finns inget så elakt som att skjuta på en powerup precis innan polaren ska ta den så han får "fel" vapen och får börja om från början. Inte för att jag nånsin gjorde det.

Sist men inte minst en grävskopa onda tankar åt Alien Breed, jag tror aldrig vi klarade banan med self-destruct. Man hann ju inte springa så långt som man var tvungen? Usch för det i alla fall.

Visa signatur

Sitter här och pillar mig i naveln.

Permalänk

Får ju ta och tipsa om www.dosgames.com , ni hittar blandannat cyberdogs där

Visa signatur

"Apokalypsens fyra Wärschare tågar in" - nienithaur

Permalänk
Avstängd

Lite C64 jox

DIG

Hero

Farm Song 4 porrdemo

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Spelade massor med spel under uppväxten, dock är det detta spel jag spelade mest:

NANANANAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAANANA!!

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Avstängd

NarCoTize:
Det spelet finns på www.gigamer.com
vet inte var det ligger så du får leta dig fram, men har spelat det flera gånger.

Visa signatur

AMD Athlon 64 3800+
2x GeForce 6600GT 256 mb ddr3 (SLi)
2048 mb ram minne

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huckle

Swiv. Ruskigt roligt, finns inget så elakt som att skjuta på en powerup precis innan polaren ska ta den så han får "fel" vapen och får börja om från början. Inte för att jag nånsin gjorde det.

Sist men inte minst en grävskopa onda tankar åt Alien Breed, jag tror aldrig vi klarade banan med self-destruct. Man hann ju inte springa så långt som man var tvungen? Usch för det i alla fall.

fanns ju ett annat spel(kommer inte ihåg om det var 1:an eller om det var en efterföljare till swiv).
man såg spelet från sidan istället för uppifrån.
man kunde vara en jeep eller en hellikopter.
kunde samla på sej en massa powerups för vapnen och möta en massa bossar osv.

tyckte nästan hela spelet bestog utav self-destruct:).
fick kuta som satan samtidigt som man måste vada sej igenom aliens efter aliens och komma ihåg vart fan man nu skulle.
kommer ihåg att jag och en polare spelade detta ett bra tag och vi kom faktiskt till nån av dom absolut sista banorna(vilket man kan vara rätt så stolt över eftersom spelet är så grymt svårt),men vi kom aldrig förbi den levelns self-destruct....vi satt gång på gång och försökte,men det gick ej.
kan tänka mej hur svår den sista self-destruct banan måste vara då=/.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
fanns ju ett annat spel(kommer inte ihåg om det var 1:an eller om det var en efterföljare till swiv).
man såg spelet från sidan istället för uppifrån.
man kunde vara en jeep eller en hellikopter.
kunde samla på sej en massa powerups för vapnen och möta en massa bossar osv.

Det var nog ettan av spelet, Silkworm hette det.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Diceman3k
Det var nog ettan av spelet, Silkworm hette det.

Det stämmer.. älskade/älskar musiken i title..

Visa signatur

Permalänk

Jag letar efter ett spel!

Kommer ni ihåg Operation Wolf?
Det spel jag letar efter var exakt som det här, men lite lättare och gubbarna i spelet var mycket mindre. Någon som har nån idé vad det kan heta? Kan tänka mig att det var samma tidsera.

Permalänk
Medlem

X-Wing med alla tillägg (B-wing och Imperial pursuit)... those were the old good times:

Nästan så man börjar gråta över saknaden tillbaka

Visa signatur

System :: [AMD 64 3000+] [ASRock 939Dual-VSTA] [2gb Corsair PC3200 DDR] [ATI X1650] [80gb Maxtor PATA+250gb SATA-II HD]
Tillbehör :: [2 X 20" TFT] [Lian-Li PC-70] [TT Big Typhoon] [NEC 3550A@4551A DVDRW] [Epson Stylus DX4850]
Linux är bara gratis om din tid är värdelös

Permalänk

Psycho fox till sega master system, det var tider det, ja jävlar.

Rainbow islands. Detta är mig veterligen det första spelet jag någonsin spelat...

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Guitarkalle
Jag letar efter ett spel!

Kommer ni ihåg Operation Wolf?
Det spel jag letar efter var exakt som det här, men lite lättare och gubbarna i spelet var mycket mindre. Någon som har nån idé vad det kan heta? Kan tänka mig att det var samma tidsera.

Du menar nog P.O.W?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ahh, vilka tider detta var. Minns när jag och en kompis satt och spelade och min mor entrar dörren. "Ska ni inte gå ut pojkar, ni har suttit här i flera dagar nu" "Neeeeee..." utan att lämna ögona från skärmen.

Visa signatur

(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kerberos
Saknar ett spel där man spelar en liten gubbe som ska plocka datorchips genom ett antal banor, jagad av monster.

Någon som vet vad det är?

Chips challenge låter det som

Visa signatur

Core I7 7700k . Asus GTX 1080 . 32GB Corsair Vengeance . Asus Maximus IX . Corsair AX860 . Samsung 960 PRO Nvme ssd x2 raid0

Permalänk
Medlem

söker ett spel som jag letat efter länge..

ett bil spel som man såg ovanfrån.. bilbanespel med små röd/vita bilar(såg ut som nascar bilar) med mörka snygga banor...

i stil med pro am, death rally, super cars, micro machines..

lite frustrerande när man inte kommer ihåg vad de heter o inte hittar de :S

Maniac mansion - kommer ihåg när jag var 6 år när far hjälpte mig o klara ut det.. sen har det spelats igenom en hel del sen dess

Bubble bobble - vet inte hur många gånger jag har spelat igenom det säkert 3 siffrigt

Giana sisters
Buggy boy
Shufflepuck Café
Lotus challange 3
Stunts
Prince of persia
Lost vikings 1,2
Cyber dogs
Indiana jones fate of atlantis
Full Throttle
Sam & Max
Beneath the steel sky
Day of tentacle
Battle beast

finns så många

underbar tråd!

Visa signatur

Amd Athlon64 3000+ Venice, Asus A8V Deluxe, Dual 2x256MB PC3200 Kingston, Radeon9800Pro AIW, 250GB Maxtor, 22" Syncmaster 1200NF.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n0xx
söker ett spel som jag letat efter länge..

ett bil spel som man såg ovanfrån.. bilbanespel med små röd/vita bilar(såg ut som nascar bilar) med mörka snygga banor...

i stil med pro am, death rally, super cars, micro machines..

lite frustrerande när man inte kommer ihåg vad de heter o inte hittar de :S

Maniac mansion - kommer ihåg när jag var 6 år när far hjälpte mig o klara ut det.. sen har det spelats igenom en hel del sen dess

Bubble bobble - vet inte hur många gånger jag har spelat igenom det säkert 3 siffrigt

Giana sisters
Buggy boy
Shufflepuck Café
Lotus challange 3
Stunts
Prince of persia
Lost vikings 1,2
Cyber dogs
Indiana jones fate of atlantis
Full Throttle
Sam & Max
Beneath the steel sky
Day of tentacle
Battle beast

finns så många

underbar tråd!

Kanske Skidmarks fast det tror jag inte..

Har du spelat igenom Bubble Bobble från bana 1 till 99 utan koder eller saves?? Typ C64? Hatten av för dig då

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så sjukt givande tråd.
Tack till er alla som lägger upp sshots!