Nostalgispel. Screenshots

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lakanman
Kanske Skidmarks fast det tror jag inte..

Har du spelat igenom Bubble Bobble från bana 1 till 99 utan koder eller saves?? Typ C64? Hatten av för dig då

1-99 det är ju många många fler banor.. man tog kristall kulan på bana 99 sen kom man till en annan värld och måsta spela genom ännu fler banor... iaf på nes.. ja vet int hur det var på c64 dock..

ne inte skidmarks.. kanske ska säga att det var på PC och inte så jätte gammalt.. krävdes säkert minst p1 133 lr nått

Visa signatur

Amd Athlon64 3000+ Venice, Asus A8V Deluxe, Dual 2x256MB PC3200 Kingston, Radeon9800Pro AIW, 250GB Maxtor, 22" Syncmaster 1200NF.

Permalänk
Medlem

Hittade ingen som skrivit om det spel jag kommer ihåg bäst av C64 tiden, om jag minns rätt.
Spelade jämt "A rockstar ate my Hamster"

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huckle

http://www.amiga-immortal.com/pics/swiv.jpg

Swiv. Ruskigt roligt, finns inget så elakt som att skjuta på en powerup precis innan polaren ska ta den så han får "fel" vapen och får börja om från början. Inte för att jag nånsin gjorde det.
[/B]

Oh yes!
Det är detta spel jag eftersökte i början av tråden. Så förbannat underbart. Det första spelet jag spelade till amiga:D MÅSTE hitta det nu:D

Visa signatur

I play you out like a rubics cube

Permalänk
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n0xx
1-99 det är ju många många fler banor.. man tog kristall kulan på bana 99 sen kom man till en annan värld och måsta spela genom ännu fler banor... iaf på nes.. ja vet int hur det var på c64 dock..

ne inte skidmarks.. kanske ska säga att det var på PC och inte så jätte gammalt.. krävdes säkert minst p1 133 lr nått

Jo jag vet men då får du bad ending om du tar den vägen i bubble bobble. På NES finns det koder jag hoppas du inte dog och använde dom för då äre fusk

hmm Death Rally kanske?

EDIT:

Såg nu att du skrev i stil med Death Rally

Ignition kanske?

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

nä inte det heller :S de va mer inomhus f1 banor ungefär.. fast det var inte f1 bilar... i stil med rc bilar på en inomhus bana med apex o allt.. och bilarna var rödvita med svarta rutor... faen man blir sur när man int kommer på de.. har för mig att det var skit snyggt.. på den tiden då

fusk behöver man väll inte ?
klara man bossen efter 99 fick man bad ending.. alltså att det inte var rätt.. utan man skulle ta kristall kulan och hoppa igenom porten och sen klara resten då räddade man dom där tjejerna

Visa signatur

Amd Athlon64 3000+ Venice, Asus A8V Deluxe, Dual 2x256MB PC3200 Kingston, Radeon9800Pro AIW, 250GB Maxtor, 22" Syncmaster 1200NF.

Permalänk
Medlem

Total annhilation

Shogo

Blood 2

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Avstängd

Vet inte om någon skrivit detta innan. Redneck Rampage. Jag och en polare körde det mycket COOP.. Mentalsjukhuset var vidrigt jobbigt. Musiken var psykiskt pressande

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk

Såg att några har visat lite bilder på Game & Watch-spel... har ni sådanna så spara!
Var i Japan nyss och där sålde de en massa gammla sådanna för nära 500:-. Ska lungt ta med mina nästa gång jag åker dit.

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte-san
Såg att några har visat lite bilder på Game & Watch-spel... har ni sådanna så spara!
Var i Japan nyss och där sålde de en massa gammla sådanna för nära 500:-. Ska lungt ta med mina nästa gång jag åker dit.

Jag har dom här två

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har ett gammalt roligt där man ska trycka väggar åt olika håll så att man kommer åt en bomb innan den exploderar. Bomberman eller något sånt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av meat4u
Har ett gammalt roligt där man ska trycka väggar åt olika håll så att man kommer åt en bomb innan den exploderar. Bomberman eller något sånt.

Detta kanske?

EDIT: kom på några lir till

Overdrive

UGH!

Vet inte om någon sagt Goblins liren än..

Dogs of War

Ehh Castlevania till AMIGA?? Visste jag inte om..

Visa signatur

Permalänk

Outlaws

Permalänk
Medlem

Första spelet jag köpte:

Visa signatur

The Walking Dead

Permalänk
Medlem

satt presis o tänkte på outlaws när bilderna dök upp kul va det

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Avstängd

letar efter en spel som var som nfsu2,man kan köpa bilar från tidning annos och trimma lite sen drar till nån platsen för tävla med andra bilar för 25 dollar typ eller hela bilen.och game over om man krocka

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av förbannad
letar efter en spel som var som nfsu2,man kan köpa bilar från tidning annos och trimma lite sen drar till nån platsen för tävla med andra bilar för 25 dollar typ eller hela bilen.och game over om man krocka

Menar du Street Rod (eller Street Rod 2)?

Trean är för övrigt på G.

http://www.streetrod3.com/

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pink Lemonade
Menar du Street Rod (eller Street Rod 2)?

http://www.hot.ee/kasparqq/pilt/streetrod2.gif

Trean är för övrigt på G.

http://www.streetrod3.com/

JAAA DEN

man kan visst testa beta..ska göra det sen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av förbannad
JAAA DEN

man kan visst testa beta..ska göra det sen

Japp. Dessutom finns ettan och tvåan att ladda ner på samma sida.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ah. Shufflepuck cafe på Macintosh Classic. Det var tider det. Finns en Classic på återbruket här på byn. man kanske skulle köpa den och skaffa shufflepuck. Grymt kul

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbe

Ah. Shufflepuck cafe på Macintosh Classic. Det var tider det. Finns en Classic på återbruket här på byn. man kanske skulle köpa den och skaffa shufflepuck. Grymt kul

mm snacka om minnen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pirateKING
mm snacka om minnen

Haha ååh det spelet va så grymt kul. Minns att jag ogilla biffen, han var en läskig typ med sitt elaka skratt.

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk
Avstängd

Red Alert 1

Permalänk
Medlem

Dink Smallwood Fruktansvärt bra spel,om jag inte minns fel:

Visa signatur

Pentium 4 3.2Ghz ht,1024mb ram,Ati Radeon X850xt.2x250Wd Caviar,mm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dan_89
Dink Smallwood Fruktansvärt bra spel,om jag inte minns fel:

tyckte det var mest komiskt.
"die you stupid bed"
take that chair"
=P

yaay till att denna tråd är vid liv igen:)

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Avstängd

Jepps finaste tråden

Big Red Racing

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sensible Soccer!

The Dig, om möjligt DET bästa spelet!

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem

Earth Worm Jim

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Jones in the Fast Lane spelade man mycket när man var liten. Ta sämsta jobbet (näst sämsta om man hade tur) på Monolith Burgers, jobba några timmar, ät en burgare, starta en kurs på universitetet, gå hem och sova. Så brukade det ofta se ut första rundan.

Någon som kommer ihåg den här hemska gubben?

Bild från spelet

Från ett gammalt racingspel vid namn MegaRace.