Permalänk
Medlem

MOBO dött efter bios upgrade

Försökte flasha bios:en idag på mitt Epox 8RDA3+. Inga felmeddelanden under uppgradering men när jag bootar om så blir det helt dött. Fläktar och så snurrar men det händer ingenting. Får koden C1 som sedan blir F2 och sen är det dött.

Skulle verkligen behöva hjälp här. Någon?

Permalänk
Hedersmedlem

Testa att resetta CMOS.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

Jag har testat det, men ingen skillnad.

Efter uppgraderingen och ombootning så stannade den och lät (hmm hur beskriver man ett ljud med text?) ungefär som en polissiren, tut tut.

Efter ett par omstarter med med samma resultat så tog jag ur batteriet samt resettade cmos:en. Enda skillnaden är att den stannar på samma ställe men utan att ge ifrån sig något ljud.

Permalänk
Medlem

Vissa moderkort har funktion för BIOS-återställning från diskett genom att trycka in en viss tangentkombination vid boot. Kolla manualen.

Visa signatur

Om man har ett MSI 865PE Neo2-FISR med en Intel Northwood 3,0 GHz @ 3,27 GHz med tillhörande Zalman CNPS7000B-Cu tillsammans med TwinMOS PC3500 BH-5-minnen @ 218 MHz 2-2-2-5 och ett ATi Radeon X850XTPE i en AOpen H600B med ett gäng fina och tysta Papst-fläktar i får man en maskin med ganska bra drag i som samtidigt inte låter allt för mycket.

Permalänk

Inget kul när det händer, har hänt mig med....Gå in på denna länk http://www.eksitdata.com/index.asp beställ "bios savior" skicka ett e-post om du är osäker på vilket chip som du har mm.....Obs glöm inte beställa en savior med ett programerat bios..
Ha det

Visa signatur

Amd 4400+ x2 @2600mhz | Msi Neo2 | 1gig Crucial PC3200 BallistiX | G-force 6800 GT Flashat till Ultra | vatten kylt system |