Permalänk
Medlem

B: i windows?

Jag har deviced ända upp till P: på min dator, så kom jag på det att B: faktiskt inte finns, A: - diskett, C: - system, resten annat, varför är inte B: system?

Permalänk
Medlem

A och B hör ihop med diskettstationer från början och ligger kvar sen det... Var en tråd om det här om dagen om jag inte minns fel

Permalänk
Medlem

den är reserverad för diskettstation #2

Permalänk
Medlem

aha, ok, tack
_2FST_: det var lite svårt att söka, eftersom man måste söka på minst 3 tecken

Permalänk
Medlem

Från C: till P:? Du är fan inte frisk ..

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem

finns något som heter Spanned disk eller att man "mount volym in folder" så slipper du alla dessa bokstäver

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
finns något som heter Spanned disk eller att man "mount volym in folder" så slipper du alla dessa bokstäver

Hmm, har aldrig hört talas om det i Windows-miljö.. Har du mer info?

Visa signatur

Laptop: Zepto 6214W, Core Duo @ 2.0 GHz, 2048 MB RAM, 100 GB 7200 rpm
Server: Asus A7N8X Deluxe 2.0, Athlon XP 2500+ Barton, 2*Corsair 1024 MB, 200 GB Seagate, 3*320 GB WD3200 varav 2*RAID Edition

Permalänk
Visa signatur

Probably the best Hkkathome© in the world...
*** Borde inte C++ heta ++C istället? ***

Permalänk

B: verkar inte vara reserverad för Diskettstation 2 då min ena HDD fick enhetsbteckningen B: av Windows vid installation.

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk

Re: B: i windows?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikHK
Jag har deviced ända upp till P: på min dator, så kom jag på det att B: faktiskt inte finns, A: - diskett, C: - system, resten annat, varför är inte B: system?

Du kan väl i Administrationsverktyg - Datorhantering - Diskhantering byta enhetsbeteckning på C: till B:, D: till C: och så vidare, så har du använt upp alla bokstäver i en följd. För övrigt ser det märkligt ut med B:, det ser man inte ofta...

Permalänk
Medlem

Re: Re: B: i windows?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mysterium
Du kan väl i Administrationsverktyg - Datorhantering - Diskhantering byta enhetsbeteckning på C: till B:, D: till C: och så vidare, så har du använt upp alla bokstäver i en följd. För övrigt ser det märkligt ut med B:, det ser man inte ofta...

du kan inte ändra systempartitionens enhetsbeteckning från Diskhantering

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

Re: Re: Re: B: i windows?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Lazy
du kan inte ändra systempartitionens enhetsbeteckning från Diskhantering

Inte? Där ser man, tack för att du påpekade det.

Permalänk
Medlem

Det finns ju dock inget som hindrar dig från att ändra från D: till B:, och låta C: vara.. fast då blir det ju fel ordning på allting, och då blir det jobbigt.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
Det finns ju dock inget som hindrar dig från att ändra från D: till B:, och låta C: vara.. fast då blir det ju fel ordning på allting, och då blir det jobbigt.

Går inte att ändra till B, iaf inte i Windows XP Pro.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”