Permalänk
Medlem

Telia 24mbit

Fick Telia 24Mbit 4 veckor efter att jag beställt det, trots att de sa max 10 dagar... Skit samma tänkte jag när jag äntligen fick det nya modemet. 11,5 Mbit fick jag ut, vilket var ganska precis vad jag hade väntat mig... Men nu får jag bara ut max 4,5 Mbit helt plötsligt! Ofta ligger jag runt 3,4 Mbit vilket gör mig riktigt förbannad. Så här har det varit i flera dagar nu. Vad tror ni det beror på? Telefonerna har knastrat lite då och då också. Är trött på att ringa telia och fråga om saker som egentligen skall ordna sig själva... Tack på förhand.

Visa signatur

Signatur...

Permalänk
Medlem

Möjliga orsaker:
- Felkopplade telefonjack (skall vara 1:a jack och seriekopplade, även om de fungerat för dig tidigare)
- Bärbartelefon (som stör ut ADSL signalen, vissa bärbaratelefoner ligger på samma frekvens som modemet)
- Förlängningskabel (signalen blir så svagt så att man inte uppnår den hastighet man skall ha)

Jag utgår ifrån att du testar med TP TEST ( http://www.tptest.se/ ) och att du har startat om modemet.

Permalänk
Medlem

Ring Telia. Jag har också 24 Mbit men helt plötsligt en dag hade jag bara 6. Då hade något hänt som gjorde att jag bara fick vanligt ADSL och inte ADSL 2. Felsync någonstans. Telia fixade det. Har 21Mbit i vanliga fall.

Permalänk
Medlem

Jag har haft samma problem.
Fungerar bra ibland men så helt plötsligt så tappar man länk och det börjar gå skitsegt. Sen börjar det knastra i telefonerna oxo. Flextroics skyller på kopparledningarna i huset. Dom har varit här flera gånger.

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari