Permalänk
Medlem

dator vill inte starta

Hej en polares Dell dator ville plötsligt inte starta idag, utan fläkten gick igång som fan låter som en jetmotor, någon som vet vad det kan vara för problem ?

Visa signatur

Ibook G4 1.2 ghz, 768 mb ram, BT, 60 gb hdd.

Permalänk
Medlem

Jag gjorde den sköna manövern att köra in en penna i aggregatfläkten på min Dell-dator en gång och den la helt sonika av direkt (startades om). Skulle anta att din kompis nätagg inte fungerar som det ska. Inte så dyrt att skaffa nytt lyckligtvis.

Permalänk

Om det är en äldre Dell dator, typ 2-3 år, så är det special aggregat för dom.

Visa signatur

Det luktar enormt gott när man stryker.

Permalänk
Medlem

njae det är en ny dimension 8000 serien typ. halvår gammal max.

Visa signatur

Ibook G4 1.2 ghz, 768 mb ram, BT, 60 gb hdd.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zingoman

Då ska det nog inte vara några problem.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zingoman

Då har han väl garanti på den så bara att kontakta Dell om detta problem så ska dom lösa det utan att det kostar han något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Victor C.
Om det är en äldre Dell dator, typ 2-3 år, så är det special aggregat för dom.

Konstigt, min förra Dell från 1998 hade ett helt vanligt nätaggregat, precis som alla andra av deras stationära i Dimension-serien som jag har tittat i, av varierande årsmodell. men det kan ju bara vara ett sammanträffande.:rolleyes:

Visa signatur

Kul prylar: iBook, iPod Mini, K700i.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dörån
Konstigt, min förra Dell från 1998 hade ett helt vanligt nätaggregat, precis som alla andra av deras stationära i Dimension-serien som jag har tittat i, av varierande årsmodell. men det kan ju bara vara ett sammanträffande.:rolleyes:

Då är väl Dimension 8100 ett enda undantag då, där stämmer vissa kontakter inte över med 'vanliga' kontakter, såsom strömkontakten. Kanske bara just våran dator som var en specialare då

Visa signatur