BF2 tråden, använd gärna denna

Permalänk

Battlefield 2 hackar sig totalt och stänger av sig själv varje gång servern byter bana, det va inte såhär de första gågerna utan har kommit nu idag :S har installerat om det o problemet kvarstår. vad kan vara felet??

Visa signatur

Amd Athlon 64 3200+, Asus K8V mainboard, 2x Kingmax 512 MB DDR400, 160+80 GB HDD, Powercolor Radeon X800 XT 3dmark03: 11556 p, 3dmark05: 5842 p 3dmark01: 22296 p

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Forumare
Någon som drar in i lumpen imorn?

Njae, men jag kommer att ta hand om en massa vilsna nyinryckta på måndag

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hilton
Njae, men jag kommer att ta hand om en massa vilsna nyinryckta på måndag

Jasså, var då och som vad?

Permalänk
Medlem

Det är inte så svårt att komma in på servrar även om dom är fulla. Bara att fortsätta dubbelklicka på dom som en galning så kommer man in efter en stund iallafall. Jag tycker också att BBBs rankade servrar funkar bäst. Får 10 i ping där vilket ju inte är helt fel.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nevada
Det är inte så svårt att komma in på servrar även om dom är fulla. Bara att fortsätta dubbelklicka på dom som en galning så kommer man in efter en stund iallafall. Jag tycker också att BBBs rankade servrar funkar bäst. Får 10 i ping där vilket ju inte är helt fel.

Men om dom är fulla så måste man ju ta pp alla servrar o då tar det ju hundra år o refresha av nån anledning för mig.

Tycker dom kunde ha lagt till en fav sida där man kan lägga in servers.. Istället för o behöva gå på ip nr

Visa signatur

Skyll inte på mig , du stog framför mitt sikte ;-)

Amd 64 3000+ ¤ 6800GT 256mb ¤ Kingston 1024 mb 400mhz cl2 ¤ 200 X 3 Sata

Permalänk
Medlem

Fan att man ska vara så fattig.. vill också ha BF2 =/ finns inget roligare än att köra helikopter, speciellt Black hawken då den är fullastad =D

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Fan att man ska vara så fattig.. vill också ha BF2 =/ finns inget roligare än att köra helikopter, speciellt Black hawken då den är fullastad =D

Va inte orolig , fattigt o komma in ens på en 50 pings server då alla e fulla hela tiden. suger ordentligt det här , har nu suttit ett tag o försökt o försökt utan framgång, visst kan köra orankade servrar men ej lika kul m.m...

Visa signatur

Skyll inte på mig , du stog framför mitt sikte ;-)

Amd 64 3000+ ¤ 6800GT 256mb ¤ Kingston 1024 mb 400mhz cl2 ¤ 200 X 3 Sata

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad på en rankad och orankad server? är det typ som Dawn of War att man får "poäng" för varje match man lirar?

EDIT: fixade en grejj.. skyller på en polare som snackade om annat medans jag skrev =/

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nalta
Vad är det för skillnad på en rankad och orankad server? är det typ som Dawn of War att man får "poäng" för varje match man lirar?

EDIT: fixade en grejj.. skyller på en polare som snackade om annat medans jag skrev =/

Om den är rankad så kan man gå upp i nivå och låsa upp nya vapen för varje kit.

Permalänk
Medlem

Just nu så finns det inga bra rankade servers :/

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
Just nu så finns det inga bra rankade servers :/

Det finns men man kommer ej in på dom , för få st helt enkelt

Visa signatur

Skyll inte på mig , du stog framför mitt sikte ;-)

Amd 64 3000+ ¤ 6800GT 256mb ¤ Kingston 1024 mb 400mhz cl2 ¤ 200 X 3 Sata

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferG
Om den är rankad så kan man gå upp i nivå och låsa upp nya vapen för varje kit.

Aha.. ok, då förstår jag varför man vill lira på rankade servrar.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk

nä det blir till o hutta skiten nu , kommer f*n inte in nånstans...

Visa signatur

Skyll inte på mig , du stog framför mitt sikte ;-)

Amd 64 3000+ ¤ 6800GT 256mb ¤ Kingston 1024 mb 400mhz cl2 ¤ 200 X 3 Sata

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gismozthebear
Men om dom är fulla så måste man ju ta pp alla servrar o då tar det ju hundra år o refresha av nån anledning för mig.

Tycker dom kunde ha lagt till en fav sida där man kan lägga in servers.. Istället för o behöva gå på ip nr

Du behöver inte refresha listan varje gång du fösöker ansluta. Dubbelklicka bara på servern du vill in på, är den full så dubbelklicka bara flera gånger. Till slut så kommer du in.

Visa signatur

HP Omen 30L GT13 - 1076no:
Intel® Core™ i7-11700K
HyperX® 16 GB DDR4-RGB3200 XMP RGB MHz RAM (2 x 8 GB)
1 TB WD Black PCIe® NVMe™ TLC M.2 SSD
NVIDIA® GeForce RTX™ 3080

Permalänk
Medlem

Hoho, var en trevlig kille som campade flygplan tillsammans med mig, mogen som han är hivar han c4 och missar mitt f-16. När jag senare dog (flög in i vår hangar för att reparera), fick han det istället. Kunde inte hålla mig från att smeta på en c4, skriva *wave*, sen 100m bort spränga honom i småbitar.
Älskar hämnd, nämnvärt var att han skrev "AHAHAHAH NOOB!" när jag dog också.

Permalänk
Medlem

Hjälp!

Jag försöker installera spelet men det händer inget efter att Battlefield 2 bilden kommit upp och den har förberett installationen, efter det kommer inget nytt upp.

Hur fixar jag problemet?

Visa signatur

Cooler Master Elite 330 | Corsair HX520W | Gigabyte GA-P35C-DS3R | Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz | Corsair 2Gb 800Mhz CL4 | Asus Extreme GeForce 8800GT 512MB | Vista Prem 64

Permalänk
Medlem

Fattar inte varför inte battlerecorder är standard när man startar en server.
Dessutom funkar det näsan aldrig på de servers som ändå har det.

Permalänk
Relik 📜

Alltså, hur ska vi ha det?

En server UTAN lösen med folk på, eller en server MED lösen som är tamejfan tom dygnet runt?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Alltså, hur ska vi ha det?

En server UTAN lösen med folk på, eller en server MED lösen som är tamejfan tom dygnet runt?

Spelet är ju ganska nytt så folket på swec kanske inte har hunnit köpt det ännu?

Känns som om att servern behöver lite mer reklam ifall den ska klara sig med lösen. Kommer att spela där så fort jag köpt spelet iaf

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Relik 📜

Men gör reklam då

Känns meningslöst att ha en server igång med bra kapacitet om ingen använder den.. :/

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Kan du fixa så battlerecordern funkar igen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Att hämnas mot en person med punish för att man själv blev det av samma person tidigare är ju bara löjligt. Det visar bara hur pass omogen man själv är. Jag kan själv ta en TK om det var en dålig miss. Men backar man ett fordon eller rent av panikbackar så ska man fan kolla bakom sig först eller varna med tuta eller dylikt. Som marksoldat så är pansarfordon bra som skydd vid eldstrider. Därför håller sig vissa nära dom. Men inte fan ska man behöva stå och olla baklyktorna på fordonet för det. Det är alltså var och ens ansvar att hålla ögonen öppna och ta hänsyn till var man står och vart man åker. För att man sitter i ett fordon så ska man inte vänta sig att alla i närheten blixt snabbt flyttar på sig när man ska fram. Som förare har man inte precis ett område på 20m i radie fritt för hastiga manövrar. Det finns mycket som kan distrahera när det hettar till för de mer utsatta med mindre skydd.

Edit: Vad gäller minor så är det lätt förarens fel om man åker på dom. Dom är tydligt märkta på skärmen. Missar man dom så får man skylla sig själv. Som förare har man även ansvar för de som sitter i fordonet. Detta är dock ingen rimlig anledning till att välja punish på föraren vid ren klanthet, enligt mig.

När folk blir straffade för en olyckshändelse har nog många svårt att välja forgive när dom själva ligger där.

Straffa endast om någon skjuter dig för få ett fordon eller helt uppenbarligen är ute efter att sabba lagspelet genom tk´s. Inte om du tar skydd bakom en tank som måste backa och inte hann trycka F11 och försöka få dig att förstå att (numåsteduflyttadigsnabbt,jagskabackaförjagblirbeskjuten) etc etc

Minor: självklart är det förarens fel om han kör över minor, jag försökte bara ge en förklaring varför fenomenet är så vanligt med missuppfattningen av det är c4

Permalänk

Ledsen om detta har tagits upp tidigare, men inte ska man behöva läsa igenom en 97 sidor lång tråd? Kan man ändra sitt spelarnamn eller måste man göra ett nytt konto då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Alltså, hur ska vi ha det?

En server UTAN lösen med folk på, eller en server MED lösen som är tamejfan tom dygnet runt?

UTAN ffs...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Forumare
Jasså, var då och som vad?

P4- Skövde, ligger inne som KB på Strvtp-plutonen (Stridsvagn-transport). Har gjort ungefär 1/3 av min tid i lumpen

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Alltså, hur ska vi ha det?

En server UTAN lösen med folk på, eller en server MED lösen som är tamejfan tom dygnet runt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av King-eleN
UTAN ffs...

Och med många admins som kan kicka nötter.

Visa signatur

*-'

Permalänk

vilken IP har sweclocker Servern?

Permalänk
Medlem

swec-platoon.no-ip.org

Men ingen lirar där typ.

Visa signatur

| Asus A7N8X Deluxe 2.0 Rev 1005 | AMD 2800+@2204 Mhz idel 45 full load 55 | Slk 947U | Sapphire 9800 Pro Stock speed | 2x512 Mb PC3500 TwinMos Speed Premium BH5 | WD raptor 74.3 Gb | Maxtor 120 Gb | Seagate 200 Gb | Samsung 710t |

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ReDog
Och med många admins som kan kicka nötter.

Alla [SweC] är admins, men ingen av dom lirar där, och de som lirar där har svårt att ta sitt ansvar.

Det är ju upp till er att kickvotea folk med, samt säga till om någon flippar ur.

Uppe utan pass nu. Och recordern har funakr hela tiden, för mig iaf.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Så hur blir man admin?? Genom att skapa ett account med [SweC] i början?? Låter som om vem som helst kan bli admin...

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN