Permalänk
Medlem

Ja var fick jag thomas ifrån? Snackade i nattmössan.

Mighty Gorgon har 70hp och death stare om jag inte missminner mig? Jo de är antagligen starkast, men har hjälten hög power så kanske thunderbirds kan stå ganska jämt, med lite tur.

Permalänk
Medlem

Jag kör mestadels Stronghold (barbarian). Hjälten där änvänder jag "Crag Hack" (Spc. Offensiv skill).
Brukar försöka få ihop, Logistic, Armor, Wisdom, Air magic, Tactics. Och då Offensiv som han får Advance när man börjar spelet. Till att börja med.

Kommer ihåg innan man uppdatera från första verisionen som var när man installera från första utgåvan av spelet, när det var 1.0 eller nå. Som alla kanske vet kan ju Cyklopen kasta sina stenar på slotets murar när man anfaller en borg, men om man hade tactics i den första versionen så kunde cyklopen kasta på muren under tactics fasen, sedan bara trycka "next char" tills det blev han igen då kunnde man kasta på slotet igen och på så vis riva hela muren under tactics rundorna:). Annars spelar jag laget för att deras gubbar är så fet starka när dom kommer fram, Oger magi och Ancient Behemot, även T-bird. Så har man Expert Air magic och kastar haste på alla så kommer dom fram direkt ungefär:)::):). Jaja, synd att dom tog bort tactics buggen i nyare versioner;P.

Archangel Föredrar jag före Black Dragon, För draken är fulare ochså är Ängeln så jävla snabb och kan återupliva sina egna:)

Permalänk
Medlem

Kör mestadels Rampart. Druid eller Ranger. Expert Archery och Logistics är mina favoriter vad gäller skills.

En här med många Grand Elves, Battle Dwarves och War Unicorns funkar alltid

Vad gäller Level 7 units så är Titans min favorit.

Permalänk

Ang. krigare mot trollkarl som hjälte. Tjaå... jag skulle faktiskt föredra trollkarl, större chans att man får alla magi-lärorna då. Att missa teleportering i senare delen av spelet är jävulskt tråkigt. Implosion som gör 4000 i skada är rätt bra det också. Eller ge haste åt trupperna så alla ens egna trupper får röra sig före alla motståndarens trupper. Inte heller dåligt. Eller lägga på en defense som nästa gör trupperna odödliga. Inte heller fy skam.

Allt handlar om hur man lägger upp spelet. Att säga att något är överlägset det andra går nog inte.

Visa signatur

"This is an easy one, you're FIRED!"

Permalänk
Medlem

Har spelat detta spela för mkt, å bäst måste nog Necro vara med Aishlin, skeletten växer sig starka så att säga, sen finns ju animate dead. Spelet är också tur baserat, han som får townportal / dim-door vinner oavsett lag enligt mig.

Man bygger även upp necro fort, bara sten/trä som behövs nästan och han som har trupper vinner.

Visa signatur

på luft : 2600c@3700, 3200e@4300
7900gs @ 750/1800 3dmark05:11411, 3dmark06: 6875
6200agp @ 673/718 3dmark03: 8107, 3dmarl 05: 3458

Permalänk
Hedersmedlem

Rampart/Ivor

Satsar på Offense/Defense, Archery, Armor. Brukar inte trolla så mkt, mest skjuta pilbåge

Visa signatur

Driver Darsgärde Lantbruk

Permalänk
Medlem

mest irriterande spell måste fan vara Expert slow eller blind och när man inte har cure eller dispel, fan vad jag lackar då.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garland Greene
Lirar mest med Necropolis och vilken hjälte jag kör med varierar, mest fighters dock.
Ang Änglar vs. Drakar så visst, drakar attackerar mer än en hex, men änglar återupplivar fallna trupper vilket kan vara en enorm fördel. Visst finns det spells för det också, men har man båda..

Anledningen till att jag lirar mest undead är att dels så blir armén större ju fler slag man kör och dels så är de obra för fiendens moral. (sen är Vampyrerna så jäkla sexiga )

Samma här, har du runt 500 uppgraderade vampyrer finns det inte mkt som kan slå dig..
+ en hjälte med "animate dead" ifall det skulle knipa

Brukar som sagt köra med necropolis jag med.. Kul, underhållande spel för övrigt

Någon som fann 4:an intressant? Tyckte det var en besvikelse... framför allt musiken, som är halva spelet. SPECIELLT i Hereos.

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪

Permalänk
VR-fantast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellscream
Samma här, har du runt 500 uppgraderade vampyrer finns det inte mkt som kan slå dig..
+ en hjälte med "animate dead" ifall det skulle knipa

Brukar som sagt köra med necropolis jag med.. Kul, underhållande spel för övrigt

Någon som fann 4:an intressant? Tyckte det var en besvikelse... framför allt musiken, som är halva spelet. SPECIELLT i Hereos.

Har du runt 500 vampyrer spelar du extremt långsamma och utdragna spel.

4an är speciellt. Man måste ge det en ärlig chans, för går man bara på första intryck så kommer man lägga ner det direkt. Man ska helst inte ha spelat 3an nyligen, eftersom det känns som ett nersteg grafiskt och funktionsmässigt.

Det är för lite musik i 4an... och lite för mycket sopraner.
Men låtar som "Dirt" och "Order" är ju klockrena. Den förstnämnda är en någon kvinnoröst som håller på och ooar sig, den andra är staden Order. Motsvarigheten till Tower i 3an. Utmärkt flöjtlirande där.

Permalänk
Medlem

Gillar ni inte musik så kan man alltid byta ut den.
Bara kopiera över med samma filnamn så.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Påtall om 4:an så måste jag hålla med om att det inte alls var särkillt roligt. Om jag gett det lite tid så kanske, men magin fanns bara inte där som i 2:an & 3:an.

Permalänk
Medlem

Slott: Castle, Archangels 'a'r sa 'a'ckligt bra
Magi: Chain Lighting 'a'r sa h'a'rlig att anv'a'nda, skadar manga och med erfarenhet blir man ej lika tr'a'ffad sj'a'lv som med Armageddon magin. En fraga till alla som har lirat Hmm3 och 4:an vilken tycker NI 'a'r b'a'st 3: an el. 4: an, sj''a'lv tycker man 3: an ;- )

Permalänk

Necropolis FTW :]

Heroes4 var inget att hänga i granen (mestadels grafiken).

Permalänk
Medlem

kul att alla gillar Necropolis de är bäst

Permalänk
VR-fantast

Castle leder popularitetsligan än så länge.

Necropolis är onda och allt det där, men bäst... näe. Vampyrerna och skeletthorderna är det som gör dom bra, necromancy finns väl just därför.
En bra 7th level hade gjort stor skillnad. Kanske om man kan låna sådana från ett annat slott? =/

Jag skulle bli förvånad om två lika bra spelare körde Castle och Necropolis och Castle inte vann.

Permalänk
Medlem

Ghost dragon har sina brister, men de duger att hindra ranged-class från att skjuta om man är smidig. Dock är Dread Knight den 2nd eller starkaste 6th unit, så det är inte bara vampyrer som är bra.

Permalänk
VR-fantast

Grejen är ju att om man flyger fram till shooterstacken med den så kommer den bli hopplöst sönderkrossad av allt som är i närheten.

Dread Knights är riktigt bra offensiva gubbar men man får ju se till helheten.
Vampyrerna är förvisso väldigt svåra att slå ner i stora kvantiteter, men spelar man inte mot AI så är det inte säkert att dom låter dig komma upp i sådana kvantiteter heller.

Permalänk

Jag tycker 4an är helt ok, jag saknar dock det där med att det finns två nivåer av varje enhet, sen är det där att hjältarna är ute och slåss ganska intressant, men det förstör även lite, om motspelaren vill kan han ju lätt döda hjälten. Men sammanvägt tycker jag att det är en positiv idé, även om konceptet saknar möjligheten att välja huruvida man vill ha dödliga hjältar eller inte.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Jag tycker 4an är helt ok, jag saknar dock det där med att det finns två nivåer av varje enhet, sen är det där att hjältarna är ute och slåss ganska intressant, men det förstör även lite, om motspelaren vill kan han ju lätt döda hjälten. Men sammanvägt tycker jag att det är en positiv idé, även om konceptet saknar möjligheten att välja huruvida man vill ha dödliga hjältar eller inte.

det har du rätt i. när man spelar mot en mäniska så är hjälten ALLTID det första man/de satsar på att slå ut och det är bara väldigt jobbigt att trots man vinner slaget så måste man gå hem till borgen och återupliva hjälten/arna.
dock är systemet med att ta motståndarnas hjältar till fånga en bra ide, eftersom det gör att man ännu mindre tar några risker att gå in i ett slag man eventuelt kommer förlora

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
Ghost dragon har sina brister, men de duger att hindra ranged-class från att skjuta om man är smidig. Dock är Dread Knight den 2nd eller starkaste 6th unit, så det är inte bara vampyrer som är bra.

Tycker dom är bra, man får upp dom snabbt, sen när man uppgraderat dom så kan man ju fixa så dom kan halvera hit-pointsen på fienden dom attackerar, och det är riktigt bra.

Visa signatur

på luft : 2600c@3700, 3200e@4300
7900gs @ 750/1800 3dmark05:11411, 3dmark06: 6875
6200agp @ 673/718 3dmark03: 8107, 3dmarl 05: 3458

Permalänk
Medlem

Kör alltid Necromancer

Kom på att det är ganska kul att ha runt 50-100 svarta drakar och köra Armageddon, vet dock inte hur det är i HoMM3, men i HoMM2 fungerar det

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte necropolis särskillt mycket. Blackknight/Dreadknight är väldigt bra och liches likaså, vampires är riktigt effektiva om man har relativt stora kvantiteter men weights (stavning?) är totalt värdelösa, zombies är så fruktasvärt långsamma , Bone/Ghost dragons är ett skämt och skeletons (hur många man än har) dör väldigt fort av fiendens ranged/magi

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Hedersmedlem

Jo Wights suger rejält, men det gör inget. Likaså att skeletten rasar ihop för allt värre än en mild bris spelar heller ingen större roll. Jag blir bara glad om fienden slösar bort sina ranged attacks på mina benrangel. Jag får nya, och mina andra trupper kan avancera utan att bli beskjutna

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk
Medlem

En spell som folk tycks ha missat att lovprisa är ju "Prayer", helt underbar, finare än "haste" om ni frågar mig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Garland Greene
Jo Wights suger rejält, men det gör inget. Likaså att skeletten rasar ihop för allt värre än en mild bris spelar heller ingen större roll. Jag blir bara glad om fienden slösar bort sina ranged attacks på mina benrangel. Jag får nya, och mina andra trupper kan avancera utan att bli beskjutna

Det är ju faktikst ett bra användningsområde för skeletons och alla andra tier 1 units, dom drar på sig fiendens uppmärsamhet vilke är skönt eftersom man då får behålla sina ranged trupper.

polygon5: just ja, prayer, den är bra men man får den nästan aldrig och den fungerar väl bara på en unit i taget även om man har expert air... eller?

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
VR-fantast

Min erfarenhet är att dom i stort sett alltid ger sig på shooter stacken först, undantaget skulle vara om lvl 1 varelserna är extremt många mer.

Man får se till att lägga haste på sina shooters så att dom får skjuta direkt efter ens första drag, och smiska fienden i förväg.

Permalänk
Medlem

Oj det var länge sen man spelade Men jag tyckte mer om dom mörka sidorna i spelet efterom man kunde få så enomt mycket gubbar körde dock inte så spells med dom, Men imlposien var ju den bästa i spelet. Kommer inte ihåg så mkt av det =/ kunde alla gubbar för när jag spelade det hehe

Permalänk
Medlem

Curly; med expert på air så får du på alla gubbar, äger mycket & hårt
Kör man med människornas slott så får man ju nästa alltid den

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polygon5
Curly; med expert på air så får du på alla gubbar, äger mycket & hårt
Kör man med människornas slott så får man ju nästa alltid den

Funkar den på alla så är den ju extremt bra. Jag kanske har otur då eftersom jag spelat ganska mycket castle.

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Har du runt 500 vampyrer spelar du extremt långsamma och utdragna spel.

4an är speciellt. Man måste ge det en ärlig chans, för går man bara på första intryck så kommer man lägga ner det direkt. Man ska helst inte ha spelat 3an nyligen, eftersom det känns som ett nersteg grafiskt och funktionsmässigt.

Det är för lite musik i 4an... och lite för mycket sopraner.
Men låtar som "Dirt" och "Order" är ju klockrena. Den förstnämnda är en någon kvinnoröst som håller på och ooar sig, den andra är staden Order. Motsvarigheten till Tower i 3an. Utmärkt flöjtlirande där.

Hehe, många kvällar i "hotseat" på unga dagar.. Blir det lätt på detta vis.

Håller med dig ang. Musikaliska och grafiska tramp i klaveret.. Har dock inte gett det en riktig chans men med 3:an var man ju fast direkt, stämmer inte riktigt med 4:an kan man ju lungt konstatera. Nä usch vad sugen jag blev att lira detta fenomenala spel igen. Bara att dra ihop det gamla hereos gänget igen, Lite bira å hereos III.. Kan det bli mer nostalgiskt?

Visa signatur

In the land of the blinds, the one eyed man is king!
♪♪ Återinför Övriga Ämnen ♪♪