Permalänk
Medlem

Kanske 30 timmar på den kartan. Det var en gigantisk snökarta från någon expansion.

Permalänk
Medlem

TOWER regerar! Kör alltid Tower me heron Solmyr. Han har ch.light. från början.. upgradar alltid no. 1 creaturen först och köper många hjältar och lägger ihop truppen i början. Helt otrolig start me dom som sjuter och i värsta fall kan man ju använda ch.ligh. ^^

Permalänk
Medlem

Tower é fint, fast taktiken med 1:a levels gubbarna kan väl inte hålla så länge? Ett stort + med Tower är ju att dom har flest spells i hela spelet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polygon5
nienithaur: Jo, testade några kampanjer, men som sagt så var det inte speciellt roligt. Riktigt kul med att ha HOMM 4 inslag i HOMM 3. Speciellt att ha med hjälten i strider. Fastnade aldrig för 4:an, men det här är ju ett steg i den riktningen. Fast jag tycker att det blir lite för lätt med den modden.

Jo kan hända, men testa några av Timothy Duncans banor istället, förslagsvis THUNK Väldigt go story för att vara en heroes bana och dessutom riktigt svår, men absolut inte omöjlig...

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Will do. Det finns inga script som lägger in nya städer? vore kul att sammla några utav gubbarna som man kan köpa löst ute på fälten i ett slott, tex sharp shooters.

Permalänk

Inga färdiga vad jag vet, men det går säkert att göra med hjälp av den nya kraftfulla scriptmotorn ERM. Om man nu orkar lära sig hur det fungerar

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av polygon5
Tower é fint, fast taktiken med 1:a levels gubbarna kan väl inte hålla så länge? Ett stort + med Tower är ju att dom har flest spells i hela spelet

Njet, med lite flyt kan Conflux ha väldigt mycket fler spells.

Annars tycker jag Rampart i överlag är trevligast. Väldigt snabba enheter, med två lagom kraftiga enheter (Dwarfs & Dendriods) som kan försvara mina älskade Grand Elves.

Sen om man kör kampanjen med hjälten Gelu, kommer inte ihåg vad den heter, kan man ju skaffa Sharpshooters. Me love Sharpshooters.

Sämsta laget är lätt Inferno. Bläh!

Edit: Oops.. gammal tråd. Jaja, w/e

Permalänk
Medlem

Hade en gammal bild.

Permalänk
Medlem

Heroes 3 är tidlöst, därför är det ok att dra upp en gammal tråd

*KAN FINNAS SPOILERS*

Sen har jag en fråga, Finns det någon "gömd" kampanj i Armageddons Blade? Jag har nu lyckats kämpa mig igenom hela AB och tyckte att slutet var väldigt snöpligt. Den så vitt jag vet sista kampanjen "Foolhardy Waywardness" Handlade ju om mest ingenting och introt till Homm4 och Homm "3.5" In the wake of the gods nämner striden som (inte enligt WoG) förstör världen men det scenariot finns inte med i någon av dom kampanjer jag har spelat. Så finns det en gömd kampanj eller är det någonting som diktades upp i efterhand när dom utvecklade Homm4?

En stor anledning till att jag frågar är att jag bara för någon dag sedan hittade den "gömda" kampanjen i Shadow of death, Specter of power som inte fanns med i listan när jag först klarade Sahdow of Death.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB