Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

iPod Shuffle 1gb vs. Jens of Sweden MP-120 vs. X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wiman
Varför inte köpa från The Phone House, du kan väll inte bara säga att man inte ska köpa från dem på grund av seg leverans från deras hemsida, det finns ju The Phonehouse butiker.

Sen att The Phonehouse fick in spelarna lagom sent.

Jag "beställde" min i fredags, fick den några minuter efter ( I Butik då såklart )

ja, men butiken i norrköping får in den först imorgon.
inet har haft den bra länge nu.

tog 12 timmar för den att komma hem till mig. det kallar jag service

Visa signatur

[Pc-laptopP4 2,2 512mb 2.2TiB Extern 15"+19"]--[Ibook 12" 1,3Ghz g4 60GB 512MB]--[Mac Mini 1.83 Intel Core duo, Superdrive, 1Gb 80gb]

Permalänk
Medlem

Drar upp denna tråden igen för jag vill inte göra en likadan.

Väljer också mellan Shuffle och MP120. Display och utseende spelar ingen roll, bara kvalitén på ljudet. Är det någon större skillnad?

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Nu sitter jag iofs med en av varje framför mig då syrran fick en Shuffle - men har inga high-end-öron och inte heller några bra lurar - tyvärr

Visa signatur

iPhone 5, iPad 3, Macbook Air

Permalänk
Medlem

Men säg vad du tycker iaf.

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: rtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exL
Skulle snarare säga så hör:

iPod shuffle

-Effekten

JoS:

++ Effekten för att vara en liten spelare

Köp JoS i kampen mellan dem 2.

svårt det ska vara att förstå att shuffle antagligen har högre effekt än mp-120. förstår inte var folk för för sig att ipod har låg uteffekt, dom e bland de bästa på marknaden.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk

Är väll den andra eller tredje som drar upp tråden igen Men bättre att fortsätta i en befintlig tråd än att skapa en ny.

Ska köpa en ny spelare och har fastnat för MP-120

+Billig (895:-, specialerbjudande)
+Design (stilren, snygg)
+JoS sätter loggan på bra grejjer

-Ingen FM (lyssnar aldrig ändå)
-Inga hörlurar ingår

Behöver hjälp med att välja ett par fina snäckor med band att hänga runt halsen och bra ljud. Känns som att de jag har nu inte är värda att ha kvar utan bara är att slänga Så ett par snäckor i prisklassen 0-300:-, kan sträcka mig till 400:- men då ska de vara J*VLIGT bra

Visa signatur

- - - - - - - - - - - - - - - -

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triffid
svårt det ska vara att förstå att shuffle antagligen har högre effekt än mp-120. förstår inte var folk för för sig att ipod har låg uteffekt, dom e bland de bästa på marknaden.

Källa på att iPod Shuffle har 30mW uteffekt, tack!

Permalänk
Medlem

Jag beställde en MP-120 från Inet.se igår, och fick den idag. Jag är helnöjd, tycker den har schysst design och många vettiga funktioner. Det jag saknar är väl möjligtvis FM-radio, men med 1 GB utrymme för musik går det nog bra utan radio, dessutom kompenserade priset på 895 mer än väl för avsaknaden av radio.

Ljudkvalitén är enligt mig kanon för att vara en mp3spelare, och det finns också många inställningsmöjligheter för ljudet vilket är ett plus (åtminstone när man som jag ännu inte har några riktiga kanonlurar). Testade att köra den utan EQ eller effekter och kopplade till stereon, och körde lite mp3or som jag encodat från cd i 320 kbps, och jag kan inte påstå att jag märkte någon större skillnad mot originalet direkt. Ruskigt rent och fint ljud imho.

Ogg Vorbis verkar den dock inte stödja ännu med aktuell firmware, jag lyckades åtminstone inte få det att fungera oavsett kvalitetsinställning när jag encodade. Förhoppningsvis dyker det väl upp så småningom.

Sammanfattningsvis är jag dock helnöjd med MP-120, en spelare med 1 gig utrymme, kanonljud, usb2.0, schysst design med grym display och en hel del vettiga funktioner för 895 kr, det kan nog sägas vara ett av de bästa köp jag gjort. Rekommenderar den varmt!

Permalänk
Medlem

Jag valde mellan iPod Shuffle och MP-120, till slut blev det en iPod Mini.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Vart fick ni tag på en mp120 för 895?? På www.inet.se kostar den 1095 nu och med frakt blir det väl som att köpa på JOS egna butik.

Kommer väl köpa en mini till slut iaf.

Visa signatur

(Dator) :: Chassi : Phanteks P300 :: Cpu: Intel I5 13600kf :: Memory: 16GB ddr4 :: gfx: rtx 2080ti :: PSU : Corsair rm750x :: (/Dator)

Permalänk
Medlem

jag har en mp-120 själv, och är riktigt nöjd. går väldigt snabb och smidigt att föra över låtar, du har bra koll på vad som spelas, många inställningar och väldigt lätt att hitta. du kan ställa in egen eq, välja bland några förinställda och ha text till låtarna om du vill. skärmen är av typen oled och är väldigt skarp!

Nu har JOS släppt en annan modell, mp-450 för 1895. den verkar riktigt nice, då den har radio och färgskärm.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [LG Ultragear 27GP850 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Glorious Model O White] [Epos H3PRO]

Permalänk
Medlem

Nithlon: Du råkade möjligtvis inte gå in på butiksdelen av inet.se? Där är det högre priser, det är postorder du ska välja på startsidan.. Där är priset 895 kr, med frakt på 95 kr blir det 990.

Permalänk
Medlem

Tackar Hellberg ska kolla upp det

Visa signatur