Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

Datorn startar inte

När jag startar datorn så hänger den sig nästan direkt. Ibland säger den att den inte hittar hd:n ibland säger den att det är fel CMOS inställningar och ibland så vill den att jag ska sätta in en bootdisk för den hittar inget windows. Jag tror att det är fel på hd:n eftersom den krånglat tidigare.

När jag försöker installera om windows så kommer jag aldrig till formateringsmenyn utan den börjar ladda massa grejer och sen hänger den sig vid omstarten.

Nåra tips på vad jag ska göra?

Permalänk
Medlem

Kommer du in i BIOS? Jag skulle prova att nollställa BIOS. Om inte det funkar skulle jag rycka ur moderkortets batteri i 20 minuter.
Funkar det inte då skulle jag överväga att köpa en ny hårddisk.

Edit: Har du klockat datorn? Kan isf vara så att cpu'n blir överhettad på en gång. Klocka ner till standardvärde så ska det funka igen.

Visa signatur

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=47745...
| Shuttle SN25P | AMD Athlon64 Venice 3500+ | 2gb Corsair TWINX 3200 | HIS Radeon X850XT | WD Raptor 74gb | WD Caviar 160Gb | Hyundai L90D+ 19" TFT | Glatt humör |

Permalänk
Medlem

Funkade inte men tack ändå
Hårddisken har vell pajat då, den var ifs rätt gammal. Dåliga nu är att jag får installera windows på den andra hårddisken men då blir d bara en partition för jag vill inte ta bort allt.